«Σώστε τις μουσικές σκηνές»

concert-live-.jpg

Κινητοποίηση μουσικών όπως ο Nick Mason των Pink Floyd και ο Paul McCartney για να μην κατεδαφιστούν οι μικροί συναυλιακοί χώροι | dreamstime.com

Έξω από το βρετανικό κοινοβούλιο βρέθηκαν πολλοί καλλιτέχνες και μουσικοί, ανάμεσά τους ο Nick Mason των Pink Floyd, για να ζητήσουν τη διάσωση των μουσικών σκηνών στη Βρετανία. Τη στήριξή του εξέφρασε και ο Paul McCartney.

Ο λόγος αυτής της κίνησης είναι ένα νομοσχέδιο που προωθούν οι Εργατικοί στη Βουλή και έχει στόχο την προστασία των μικρών μουσικών σκηνών από έργα κατασκευής ακινήτων. Σημειώνεται ότι σχεδόν το 35% των μουσικών σκηνών στη Βρετανία έκλεισαν την τελευταία δεκαετία, λόγω της ανάπλασης υποβαθμισμένων περιοχών, των τιμών των ενοικίων και των αλλαγών που συνταράσσουν τη μουσική βιομηχανία.

Μόνο στο Λονδίνο, το οποίο βιώνει με μεγάλη κατασκευαστική ανάπλαση εδώ και πολλά χρόνια, περισσότεροι από τους μισούς από τους 430 χώρους συναυλιών έκλεισαν από το 2007, όπως η θρυλική αίθουσα συναυλιών Astoria που έκλεισε το 2009.

Στους χώρους αυτούς έβρισκαν πάντα φιλοξενία αναρίθμητα γκρουπ και καλλιτέχνες, ενώ σχεδόν όλοι οι μεγάλοι μουσικοί της Βρετανίας ξεπήδησαν από αυτά τα καταστήματα.

Ο Nick Mason κάνει λόγο για ένα πραγματικό δράμα σημειώνοντας «Τα καλύτερα συγκροτήματα έμαθαν τη δουλειά τους παίζοντας σε μικρές αίθουσες. Εκεί μαθαίνεις τα πάντα: την τεχνική, το παιχνίδι της σκηνής, την αλληλεπίδραση με το κοινό».

Το νομοσχέδιο στηρίζει επίσης το πρώην «Σκαθάρι» Paul McCartney «Αν δεν στηρίξουμε τη μουσική σε αυτό το επίπεδο, τότε το μέλλον της μουσικής στο σύνολό της κινδυνεύει».

Συνολικά, εκατό άνθρωποι συγκεντρώθηκαν την Τετάρτη μπροστά από το Ουέστμινστερ κρατώντας πανό που έγραφαν «Σώστε τη live μουσική», ανταποκρινόμενοι σε έκκληση της οργάνωσης UK Music, που εκπροσωπεί τα συμφέροντα της βρετανικής μουσικής βιομηχανίας.

Στη Βρετανία, ο τομέας αποφέρει έσοδα 4,5 δισεκατομμυρίων στερλινών ετησίως αλλά το κλείσιμο χώρων συναυλιών εγείρει φόβους όσον αφορά τη διαμόρφωση των μελλοντικών γενιών καλλιτεχνών.

«Αν είστε μουσικός σήμερα, οι πιθανότητες βιοπορισμού και παραγωγής δίσκων είναι ελάχιστες», υπογράμμισε ο τραγουδιστής της φολκ και ακτιβιστής Μπίλι Μπραγκ, αναφέροντας και αυτός ότι έκανε «τα πρώτα του βήματα» σε ένα κλαμπ του Λονδίνου.