Ζητούνται υποδομές για την κρουαζιέρα

krouaziera.jpg

Κρουαζιερόπλοιο EUROKINISSI/ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΝΟΜΙΚΟΥ

Η Ελλάδα παρά τα προβλήματα που υπάρχουν, παραμένει ελκυστικός προορισμός για την κρουαζιέρα, ωστόσο δεν ανταποκρίνεται στο ύψος των αναγκών που χρειάζονται για την ανάπτυξη του home porting (έναρξη και τερματισμός της κρουαζιέρας στο ίδιο λιμάνι).

Τα αεροδρόμια της χώρας, όπως αυτά της Μυκόνου, της Σαντορίνης και της Ρόδου, δεν πληρούν τις προδιαγραφές, οι αεροπορικές συνδέσεις δεν είναι οι ενδεδειγμένες, αλλά ακόμα και εάν αυτά μελλοντικά καλυτερεύσουν και αναβαθμιστούν, ένα άλλο μεγάλο πρόβλημα αυτό των λιμενικών υποδομών είναι αρνητικός παράγοντας για την κρουαζιέρα και το home porting στη χώρα μας. 

Για να μπορέσει η Ελλάδα να υποδεχθεί τα νέα κρουαζιερόπλοια που θα εμφανιστούν στην αγορά μέχρι το 2027, καθώς τότε αναμένεται να παραδοθούν 75 νέα πλοία με δυνατότητα μεταφοράς 4.500 επιβατών και 3.000 πλήρωμα, πρέπει να δημιουργηθούν επαρκείς λιμενικές υποδομές τουλάχιστον σε 6 λιμάνια της χώρας. 

Αυτά ανέφερε την Τετάρτη κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου στο Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, ο διευθύνων σύμβουλος της μοναδικής ελληνικής εταιρείας κρουαζιέρας «Celestyal Cruises» και πρόεδρος του ευρωπαϊκού τμήματος της Διεθνούς Ένωσης Κρουαζιέρας (CLIA Europe), Κυριάκος Αναστασιάδης, ο οποίος απαντώντας σε σχετική ερώτηση για το ρόλο που έπαιξε η άρση του καμποτάζ το 2011, διευκρίνισε πως η κατάργηση του καμποτάζ δεν μπορούσε από μόνη της να αποτελέσει προϋπόθεση ανάπτυξης του home porting. Στη συνέντευξη παρουσιάστηκε ο απολογισμός 2017 και ο σχεδιασμός ανάπτυξης της εταιρείας για το 2018. 

Celestyal

Ο Κ. Αναστασιάδης, αναφερόμενος στην κρουαζιέρα ως επιλογή διακοπών, έκανε γνωστό ότι κάθε χρόνο 1,3 δισ. άνθρωποι παγκοσμίως πάνε διακοπές και από αυτούς τα 25 εκατομμύρια επιλέγουν να πάνε κρουαζιέρα. Ωστόσο, μέχρι το 2030 ο τουρισμός θα αυξηθεί στο 1,8 δισ. Τόνισε ότι το 2017 κλείνει θετικά για τη «Celestyal Cruises», καθώς, παρά τις γεωπολιτικές εξελίξεις και την αστάθεια στη γείτονα χώρα, διατηρήθηκε ο αριθμός των επιβατών στους 100.000, ενώ αυξήθηκαν οι Ευρωπαίοι τουρίστες. 

Επισήμανε ότι στόχος της εταιρείας είναι να παρουσιάσει στους επιβάτες ό,τι το καλύτερο από την Ελλάδα, έχοντας ως σχέδιο να καθιερώσει την κρουαζιέρα για όλο τον χρόνο, ενώ για το 2018 αναμένει αύξηση επιβατών κατά 50% από την αγορά της Ασίας και της Κεντρικής Ευρώπης και κατά 10% από την αγορά των ΗΠΑ.

Μίλησε ωστόσο και για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει η παρουσία της εταιρείας στην αγορά της Κούβας -άνοιγμα που έκανε πριν από περίπου 5 χρόνια- χαρακτηρίζοντας αρνητικό παράγοντα την εκλογή Ντόναλντ Τραμπ, καθώς κάθε φορά που ο Αμερικανός πρόεδρος βγαίνει και δηλώνει διάφορα, επικρατεί αβεβαιότητα, η ζήτηση προς την Κούβα σταματά και χρειάζεται κατάλληλος χρόνος για να ξαναρχίσει η εταιρεία τα σχέδιά της για τον συγκεκριμένο προορισμό.

Άφησε μάλιστα ανοιχτό το ενδεχόμενο το κρουαζιερόπλοιο «Celestyal Crystal» να επιστρέψει κάποια στιγμή από την Καραϊβική στην Ελλάδα. 

Απαντώντας σε ερώτηση για το εάν ο Πειραιάς μπορεί να έχει περισσότερα οφέλη από την κρουαζιέρα ο Κ. Αναστασιάδης, υποστήριξε πως υπάρχουν πάρα πολλά προβλήματα στην πόλη που η αυτοδιοίκηση με τις σημερινές δυνατότητες της δεν μπορεί να λύσει. 

Σημειώνεται ότι η Celestyal Cruises σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο επιχειρήσεων της εταιρείας αρχιπλοίαρχο Γιώργο Κουμπενά, συνεισφέρει στην ελληνική οικονομία και επιχειρηματικότητα με μέσο όρο ετήσιας συνεισφοράς 30 εκατ. ευρώ για την κρίσιμη για την τριετία 2014-2017.

Το 2017, η συνολική συνεισφορά της εταιρείας στην ελληνική οικονομία ανήλθε σε 103 εκατ. ευρώ, με 30 εκατ. ευρώ από αυτά να αφορούν άμεσες λειτουργικές δαπάνες, ενώ δαπανήθηκαν 5.5 εκατ. ευρώ σε ελληνικές επιχειρήσεις (τρόφιμα/ποτά) και 3 εκατ. ευρώ, για έξοδα προβολής και διαφήμισης της Ελλάδας στο εξωτερικό.

 

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας