Volvo 122: Η Αμαζόνα

Ηταν το πρώτο Σαββατοκύριακο του Σεπτεμβρίου του 1956 που η Volvo παρουσίασε το Amazon στο Orebro της Σουηδίας. Ο σχεδιασμός ήταν διαφορετικός από οποιοδήποτε άλλο μοντέλο, με επιρροές που προέρχονταν από αμερικανικά, βρετανικά και ιταλικά αυτοκίνητα. Ο άνθρωπος πίσω από τον σχεδιασμό ήταν ο 26χρονος Jan Wilsgaard.

Η Volvo χρησιμοποιούσε την ονομασία Amazon στις σκανδιναβικές αγορές, ενώ σε άλλες αγορές η ονομασία του αυτοκινήτου περιοριζόταν σε έναν απλό αριθμό.

Ο λόγος που συνέβαινε αυτό ήταν επειδή ένας Γερμανός κατασκευαστής μοτοποδηλάτων και μοτοσικλετών, ο Kreidler, λάνσαρε ένα μοτοποδήλατο με την ονομασία Amazon. Αργότερα οι δύο τους ήρθαν σε συμφωνία, με την οποία η Volvo θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει το Amazon σε ορισμένες αγορές.

Το 1958 παρουσιάστηκε η δεύτερη έκδοση του μοντέλου με την ονομασία 122S, έχοντας πιο σπορτίφ εμφάνιση, ενώ ένα χρόνο αργότερα το Amazon έγινε το πρώτο αυτοκίνητο στον κόσμο που περιελάμβανε στον βασικό εξοπλισμό του τις ζώνες ασφαλείας τριών σημείων.

Το 1961 εμφανίστηκε μια διθέσια έκδοση του μοντέλου με την ονομασία 121 και την επόμενη χρονιά παρουσιάστηκε στην διεθνή έκθεση της Στοκχόλμης η station wagon έκδοση 220.

Το όνομα Amazon σταμάτησε να χρησιμοποιείται το 1961 και όλα τα αυτοκίνητα της σουηδικής εταιρείας προσφέρονταν πια κωδικοποιημένα με τριψήφιους αριθμούς σε όλες τις αγορές που ενδιαφέρονταν γι αυτά.

Στη Σουηδία ωστόσο, πωλούνταν με το αρχικό τους όνομα μέχρι το τέλος του 1970. Το τελευταίο αυτοκίνητο αυτού του τύπου βγήκε από τη γραμμή παραγωγής στις 3 Ιουλίου του 1970.

Volvo 122

Στα 14 χρόνια της παρουσίας του στη Volvo, κατασκευάστηκαν συνολικά 667.323 Αμαζόνες σε όλες τους τις εκδόσεις.

To Amazon διέθετε στη φαρέτρα του πιο σύγχρονα όπλα, καθώς ήταν εξοπλισμένο με μια μεγάλη γκάμα κινητήρων από 1.600 έως 2.000 κ.εκ. με την κίνηση να μεταδίδεται στον πίσω άξονα μέσω ενός χειροκίνητου κιβωτίου τριών ή τεσσάρων σχέσεων.

Το κλασικό μοντέλο που, σωστά καταλάβατε, πήρε το όνομα από την ελληνική μυθολογία, ήταν και παραμένει αγαπημένο στην Ελλάδα και οι (πολύ) παλιότεροι θυμούνται ένδοξες στιγμές: ήταν 23 Μαΐου 1965, όταν η εργοστασιακή ομάδα της Volvo κατακτούσε με εντυπωσιακό τρόπο το 13ο Ράλι Ακρόπολις.

Οι Σουηδοί Κάρλ-Μάγκνους Σκογκ (οδηγός) και Λέναρτ Μπέργκρεν (συνοδηγός) οδήγησαν το λευκό Volvo Amazon 122S πρώτο στη ράμπα του τερματισμού, έπειτα από ένα πολύ σκληρό τριήμερο αγώνα!

Το Ράλι Ακρόπολις είχε ήδη εδραιώσει τη φήμη του έχοντας κερδίσει τη θέση του στο παγκόσμιο καλεντάρι και, κατά γενική παραδοχή, συγκαταλεγόταν από τότε στους πιο επίπονους και θεαματικούς αγώνες παγκοσμίως.

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας

Μέλος της
ΕΝΕΔ