Βάζει τον πήχη ψηλά!

THEATRO

Δημοσθένης Παπαδόπουλος, Στέλλα Μιχαηλίδου, Πάνος Δεληνικολόπουλος Δημοσθένης Παπαδόπουλος, Στέλλα Μιχαηλίδου, Πάνος Δεληνικολόπουλος

Ενα νέο «άγχος» απέκτησαν στο Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος. Να επαναλάβουν στην επόμενη θεατρική περίοδο τον θρίαμβο αυτής που τελείωσε. Και για να το κάνουν τι χρειάζονται; Πίστη.

Το είπε ο καλλιτεχνικός διευθυντής Γιάννης Αναστασάκης, ορίζοντας ότι η πίστη είναι η θεματική του φετινού ρεπερτορίου «από την ερωτική πίστη ώς την πίστη στην επανάσταση κι από την πίστη στις πανανθρώπινες αξίες ώς την πίστη στον αναμενόμενο Γκοντό. Είναι η λέξη που χαρακτηρίζει και την προσπάθεια όλων μας σε αυτό το θέατρο για ένα ΚΘΒΕ ανοιχτό, ζωντανό και τολμηρό».

Ο απολογισμός συνέθετε την αναγέννηση του ΚΘΒΕ από τις στάχτες του. Αναγέννηση καλλιτεχνική, αφού η πλειονότητα των παραστάσεων εκτιμήθηκε από κοινό και κριτικούς, αλλά και οικονομική αφού όλα έγιναν με τον μισό προϋπολογισμό σε σχέση με ό,τι συνέβαινε πριν από τρία χρόνια (5.700.000 ευρώ είναι πλέον η τακτική επιχορήγηση), δεν υπάρχουν απλήρωτοι εργαζόμενοι, ο ισολογισμός έχει θετικό πρόσιμο και μειώθηκαν τα χρέη του οργανισμού στο μισό.

Μοιάζουν πολλά για να είναι αληθινά, αλλά τα στοιχεία είναι αδιάψευστα. Οι θεατές αυξήθηκαν κατά 40% (200.000) σε σχέση με την περίοδο 2015-16 και σχεδόν διπλασιάστηκαν σε σχέση με την περίοδο 2014-15 (106.000). Οι εισπράξεις από τα εισιτήρια αυξήθηκαν κατά 32%.

Μειώθηκαν οι αμοιβές στους συντελεστές των παραστάσεων (σκηνοθέτες, σκηνογράφους, ενδυματολόγους, μουσικούς, φωτιστές) κατά 30% σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια, αλλά πληρώνονται εγκαίρως. Τηρείται η ρύθμιση των χρεών προς το ΙΚΑ, τη ΔΕΗ και την ΕΥΑΘ. Εξοφλήθηκαν ληξιπρόθεσμες οφειλές προς τρίτους (3.260.000).

Η σχέση Εσόδων- Εξόδων βελτιώθηκε κατά 220.000 ευρώ. Το χρέος του ΚΘΒΕ μειώθηκε από τα 8,5 εκατομμύρια τον Αύγουστο του 2015 στα 4,5 εκατομμύρια σήμερα.

«Τα στοιχεία μάς ενθαρρύνουν και ελπίζουμε να βελτιώσουμε κι άλλο την εικόνα» είπε ο πρόεδρος του θεάτρου Αρης Στυλιανού. «Δεν έχουμε δημιουργήσει νέο χρέος κι όλα θα ήταν καλύτερα αν η επιχορήγηση έφτανε στα 7,5 εκατομμύρια» τόνιζε ο κ. Αναστασάκης.

«Κινήσαμε τα… λιμνάζοντα ύδατα σε υπηρεσίες για να λύσουμε το θέμα με τον ΦΠΑ, ξοφλήθηκαν οφειλές που κρατούσαν από το 1999 και ξεκινήσαμε τις δικαστικές διαδικασίες με αγωγή στον επιχειρηματία Φάνη Κιρκινέζο για 470 χιλιάδες ευρώ από την εκκαθάριση της παράστασης "Το Μεγάλο μας Τσίρκο"» πρόσθεσε ο αντιπρόεδρος Δημοσθένης Δώδος.

Οσο για το νέο ρεπερτόριο, η πολιτική του κ. Αναστασάκη δεν φαίνεται να διαφοροποιείται από τα προηγούμενα δύο χρόνια: «Λαμβάνουμε υπόψη τα γούστα του ευρύτερου κοινού αλλά και τις οφειλές μας στο παγκόσμιο ρεπερτόριο με έργα που αγγίζουν την "πληγή" των θεμάτων που διαπραγματεύονται».

Μαζί και το… ξάφνιασμα. Το οποίο για την επόμενη περίοδο προφανώς θα προέλθει από τον Τσέζαρις Γκραουζίνις, η επιτυχημένη σκηνοθεσία του οποίου στους «Επτά επί Θήβας» του δίνει την ευκαιρία να αναμετρηθεί με τη «Ρωσική Επανάσταση», στη συμπλήρωση μάλιστα των 100 χρόνων της. Τα κείμενα και η δραματουργία θα είναι επίσης του Λιθουανού σκηνοθέτη, ενώ η πρόκληση υπάρχει ήδη από τον προγραμματισμό αφού η Επανάσταση θα ανέβει στο… Βασιλικό Θέατρο.

Στα αναμενόμενα καταγράφεται το «Ντα» του Χιου Λέοναρντ σε μετάφραση, δραματουργική επεξεργασία και σκηνοθεσία Δημοσθένη Παπαδόπουλου, ο Κώστας Τσιάνος επιστρέφει στο ΚΘΒΕ για να ανεβάσει την «Αυλή των θαυμάτων» του Ιάκωβου Καμπανέλλη, ο Γιάννης Αναστασάκης θα σκηνοθετήσει το «Περιμένοντας τον Γκοντό» του Σάμιουελ Μπέκετ, ο Πάνος Δεληνικολόπουλος το «Οσα η καρδιά στην καταιγίδα» του Ακη Δήμου.

Σε σκηνοθεσία Κορίνας Βασιλειάδου και Χάρη Πεχλιβανίδη θα δούμε «Τα πικρά δάκρυα της Πέτρα Φον Καντ» του Ράινερ Βέρνερ Φασμίντερ, ενώ «Τα ορφανά» της Νένις Κέλι θα σκηνοθετήσει ο Τάκης Τζαμαργιάς. Τέλος, στη νεανική σκηνή η Στέλλα Μιχαηλίδου σκηνοθετεί το «Σ’ εμένα μιλάς;» του Ράινερ Χάχφελντ, στην παιδική σκηνή η Χριστίνα Χατζηβασιλείου θα σκηνοθετήσει την «Ελίζα» της Ξένιας Καλογεροπούλου ενώ μας προκύπτει και… βρεφική σκηνή με το «Κοίτα», μια ιδέα της Κατερίνας Καραδήμα για βρέφη από 8 μηνών έως νήπια 4 χρόνων!

Αξίζει να σημειωθεί ότι η εικόνα στο φουαγέ του Βασιλικού Θεάτρου έχει αλλάξει εντυπωσιακά με την έκθεση κουστουμιών που επιμελείται η Ιουλία Σταυρίδου και περιλαμβάνει 80 κοστούμια σχεδιασμένα από σημαντικούς Ελληνες ενδυματολόγους. Συνολικά το ΚΘΒΕ υπολογίζει ότι διαθέτει αυτή τη στιγμή περί τα 2.000 κουστούμια από παραστάσεις του, τα οποία κάποια στιγμή στο μέλλον θα συντηρηθούν και θα εκτεθούν.

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας