Toyota Corolla

Πέρασε τα πενήντα και συνεχίζει με απόλυτη επιτυχία. Το πρώτο Toyota Corolla λανσαρίστηκε την Ιαπωνία το 1966. Κυκλοφόρησε σε δύο τύπους αμαξώματος (δίθυρο & τετράθυρο sedan και δίθυρο station wagon), σχεδιάστηκε για να είναι ένα «λαϊκό αυτοκίνητο», όμως η ανώτερη ποιότητα κατασκευής και ο πλούσιος εξοπλισμός του ήταν στοιχεία που σπάνια συναντούσες στη συγκεκριμένη κατηγορία. Φορούσε έναν υδρόψυκτο τετρακύλινδρο κινητήρα 1.077 κ.εκ με ισχύ 60 ίππων.

Ο επιδαπέδιος επιλογέας σχέσεων ήταν εντυπωσιακός την εποχή εκείνη. Ανεξάρτητα καθίσματα τύπου μπάκετ προσέφεραν σταθερή στήριξη στους εμπρός επιβάτες, ενώ ο πίσω πάγκος διέθετε την ευρυχωρία και άνεση ενός καναπέ. Αν και το αυτοκίνητο είχε καταταχθεί ως μικρομεσαίο, εν τούτοις η ψηλή οροφή έκανε το εσωτερικό εξαιρετικά ευρύχωρο.

Το όνομα «Corolla» –στα λατινικά, στεφάνι από λουλούδια– επιλέχθηκε με την ελπίδα το όχημα να ανθίσει στην αγορά του αυτοκινήτου. Και ακριβώς αυτό συνέβη: μέσα σε τρία χρόνια, η πρώτη γενιά Corolla έγινε Νο1 σε πωλήσεις στην Ιαπωνία και οι πωλήσεις γρήγορα επεκτάθηκαν σε άλλες χώρες σε όλο τον κόσμο.

Η διεξοδική ανάλυση και η ενσωμάτωση των απόψεων των πελατών ήταν αναπόσπαστα στοιχεία στην εξέλιξη κάθε γενιάς Corolla.

Ετσι η Toyota βασίστηκε στη φιλοσοφία πάνω στην οποία «χτίστηκε» το πρώτο Corolla με σκοπό να ξεπεράσει τις προσδοκίες των πελατών σε κάθε τομέα που αναδεικνυόταν μέσω των σχολίων τους.

Από το ξεκίνημα της παραγωγής η Toyota άνοιξε νέο εργοστάσιο στην Takaoka, αφιερωμένο αποκλειστικά στην παραγωγή Corolla.

Το 1968, με σκοπό να προσφέρει οχήματα ειδικά για κάθε περιοχή, ξεκίνησε η παραγωγή σε Αυστραλία και Μαλαισία. Από το 1965 μέχρι το 1968, η Toyota υπερδιπλασίασε τη συνολική ετήσια παραγωγή της από 480.000 σε 1,1 εκατ. οχήματα, απόδειξη της σημαντικής συμβολής του Corolla στην ανάπτυξη της εταιρίας.

Στην Ευρώπη, το Corolla λανσαρίστηκε τον Απρίλιο του 1967 -όταν σε μας άρχιζαν οι περιπέτειες...

Λίγους μήνες πριν είχε ιδρυθεί η αντιπροσωπεία «Κασιδόπουλος Ανώνυμος Εμπορική Εταιρία Αυτοκινήτων» με κεφάλαιο 5.000.000 δραχμές. Η έκθεση αρχικά βρισκόταν στη λεωφόρο Αλεξάνδρας 28, ενώ αργότερα οι εγκαταστάσεις μεταφέρθηκαν στη λεωφόρο Αθηνών.

Ο Κασιδόπουλος συνέδεσε το όνομά του με την άνοδο της ιαπωνικής εταιρείας στη χώρα μας έως τη συνολική καθιέρωσή της στη συνείδηση του αγοραστικού κοινού.

Οι πωλήσεις της Toyota, λόγω Corolla αρχικά, θα αυξηθούν σημαντικά, ενώ από το 1970 και μετά θα αποτελέσει έναν από τους πρωταγωνιστές της εγχώριας αγοράς.

Η ευρωπαϊκή παραγωγή στην Toyota Motor Manufacturing Turkey (TMMT) στην Τουρκία ξεκίνησε με την 7η γενιά του μοντέλου το 1994, συνεχίστηκε με την 8η και 9η γενιά και μετά επέστρεψε στην TMMT με την 11η γενιά Corolla το 2013.

Οι εξαγωγές του Corolla στη Β. Αμερική ξεκίνησαν το 1968 και η άμεση επιτυχία των πωλήσεων εκεί βοήθησε τις συνολικές αθροιστικές πωλήσεις του αυτοκινήτου να φτάσουν το 1 εκατομμύριο μόλις τέσσερα χρόνια μετά το λανσάρισμα.

Το 1997, το Corolla έγινε το παγκόσμιο best-seller, με τις παγκόσμιες αθροιστικές πωλήσεις να ξεπερνούν τα 22,65 εκατομμύρια μονάδες.

Με παραγωγή σε 16 εργοστάσια σε όλο τον κόσμο, έχουν πουληθεί μέχρι σήμερα πάνω από 45 εκατομμύρια μονάδες, με αποτέλεσμα το ένα στα πέντε οχήματα που έχει πουλήσει η Toyota στην 80χρονη ιστορία της να είναι ένα Corolla.

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας