Θέατρο του παραλόγου στη Βουλή

katrougalos_loverdos.jpg

Γιώργος Κατρούγκαλος, Ανδρέας Λοβέρδος Οι καταγγελίες του αν. υπουργού προκάλεσαν την πρωτοφανή έκρηξη Λοβέρδου: «Είσαι αλήτης και μαλάκιο που περιφέρεται πολιτικά» | EUROKINISSI/ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ

Θέατρο του παραλόγου χθες στη Βουλή, μεταξύ του Ανδρέα Λοβέρδου (ΔΗΣΥ) και του αναπληρωτή υπουργού Εξωτερικών Γιώργου Κατρούγκαλου σχετικά με την απόφαση της κυβέρνησης να μη συμμετάσχει στο συνέδριο της Εσθονίας για τα «εγκλήματα του κομμουνισμού».

Πριν παρεκτραπεί εντελώς η συζήτηση, ο βουλευτής της Δημοκρατικής Συμπαράταξης εμφανίστηκε με… τσιτάτα του αρθρογράφου Γιάννη Πρετεντέρη και του υπουργού Δικαιοσύνης της Εσθονίας, ενώ στον αντίποδα ο αν. υπουργός και στέλεχος του ΣΥΡΙΖΑ επικαλούνταν κείμενα του… Ευάγγελου Βενιζέλου και του Κώστα Λαλιώτη.

Περί ψηφοθηρίας

Ξεκινώντας την τοποθέτησή του, ο κ. Λοβέρδος χαρακτήρισε ακατανόητη την απόφαση της κυβέρνησης να μη συμμετάσχει στο συνέδριο της Εσθονίας, κατηγορώντας τον ΣΥΡΙΖΑ για ψηφοθηρία και υιοθετώντας το άρθρο του Γ. Πρετεντέρη στα «Νέα» για τα «καλλιστεία καθαρμάτων».

Απαντώντας ο κ. Κατρούγκαλος αρχικά υπενθύμισε ότι «ο αντικομμουνισμός ήταν μία ιδεολογία μίσους που δίχασε την ελληνική κοινωνία και είναι ολέθριο να γίνεται προσπάθεια να ξαναέρθει στην πολιτική ζωή της χώρας».

Προς επίρρωσιν όσων έλεγε κατέθεσε στα πρακτικά και το άρθρο του τέως προέδρου του ΠΑΣΟΚ Ευάγγ. Βενιζέλου το 2006 όπου χαρακτήριζε ανιστόρητη την εξομοίωση ναζισμού – κομμουνισμού, αλλά και του Κ. Λαλιώτη που έκανε λόγο για «συνειδητή απόπειρα ανατροπής ιστορικών δεδομένων και ιστορικών αληθειών».

Υποστήριξε μάλιστα ότι μόνο οκτώ από τις 27 χώρες ήταν παρούσες στο συνέδριο και πρόσθεσε ότι οι απόψεις αυτές είναι η «η αιχμή του δόρατος της Ακρας Δεξιάς στην Ευρώπη». Η αποστροφή του, επικαλούμενος τον Κ. Λαλιώτη, ότι όσοι τα υποστηρίζουν αυτά είναι «αμνήμονες» και «τιποτόφρονες» προκάλεσε την έκρηξη του κ. Λοβέρδου, ο οποίος είπε: «Ημαρτον, κ. υπουργέ. Ερχεστε σήμερα να μου πείτε αυτές τις ανοησίες;».

Ο βουλευτής της ΔΗΣΥ χαρακτήρισε «κόλαφο» για τον υπουργό Δικαιοσύνης Σταύρο Κοντονή την «πολύ σκληρή απάντηση» του Εσθονού ομολόγου του και αντέτεινε προς τον κ. Κατρούγκαλο ότι οι χώρες που συμμετείχαν ήταν 19, καλώντας ταυτόχρονα το ΑΠΕ να μη μεταφέρει «εσφαλμένα δεδομένα».

Για την Καϊλή

Από την πλευρά του ο αν. υπουργός Εξωτερικών έκανε λόγο για ρητορική της Ακρας Δεξιάς και του «ακραίου Κέντρου» και έφερε ως παράδειγμα την ευρωβουλευτή Εύα Καϊλή. «Πώς είναι δυνατόν να έχουμε ευρωβουλευτή του ΠΑΣΟΚ που να επαναφέρει κλασικά πτωματολογικά επιχειρήματα, που τα ακούγαμε τη δεκαετία του ’50 στις δίκες, επικαλούμενη σφαγιασμό παππού της, που η ίδια μετά ομολόγησε ότι δεν έχει καμία συγγένεια αίματος μαζί της;».

Ο κ. Κατρούγκαλος κατήγγειλε ακόμη ότι στέλεχος της κίνησης ΡΙΚΣΣΥ, που είχε ιδρύσει ο κ. Λοβέρδος, είχε δημοσιεύσει άρθρα στα οποία υποστήριζε ότι «η Μακρόνησος είναι κατασκευή των κομμουνιστών και πανηγύριζε για τον Γράμμο».

Ακολούθησε νέα έκρηξη του κ. Λοβέρδου, ο οποίος «απασφάλισε» και προέβλεψε το σύντομο τέλος της κυβέρνησης: «Είσαι αλήτης! Είστε ευέλικτος, η μέση σας είναι εύκαμπτη, δεν έχετε οστά, αλλά είστε ένα μαλάκιο το οποίο περιφέρεται πολιτικά από εδώ και από εκεί».

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας