Τάξη στο χάος του κέντρου

dromoi-thessaloniki.jpg

Κυκλοφοριακό χάος στη Θεσσαλονίκη MotionTeam/ΒΕΡΒΕΡΙΔΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ

«Οκόσμος δεν είναι ανάγκη να το αγαπήσει, αλλά να συνειδητοποιήσει την αξία του». Με τη φράση αυτή και δείχνοντας ότι έχει πλήρη επίγνωση των αντικειμενικών συνθηκών και των δυσκολιών, ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γιάννης Μπουτάρης ανακοίνωσε χθες ότι από τη Δευτέρα, στο κέντρο τουλάχιστον της πόλης, η κατάσταση θα είναι τελείως διαφορετική, αφού θα αρχίσει η εφαρμογή του νέου ηλεκτρονικού συστήματος στάθμευσης THESi.

Για να φτάσουμε σ’ αυτήν την ανακοίνωση χρειάστηκε ο σχετικός διαγωνισμός να περάσει για τρία χρόνια από σαράντα κύματα, αλλά τώρα είναι πια η στιγμή που θα φανεί αν άξιζε ο κόπος και κυρίως αν αποκατασταθεί ένα μέρος της εικόνας της πόλης, που ορίζεται από τα διπλοπαρκαρίσματα, το κλείσιμο ή την παρεμπόδιση στους λεωφορειόδρομους, το καθημερινό χάος στους δρόμους του κέντρου.

«Ξέρω ότι ο κόσμος δεν θα το αγαπήσει, θα ακούσουμε και μπινελίκια», είπε χαρακτηριστικά ο δήμαρχος, τονίζοντας όμως ότι είναι ο μοναδικός δρόμος για «να τελειώσουν οι κακές μέρες και να παύσει η ανομία».

Με κύριο στόχο του συστήματος να αποτραπεί η χρήση του αυτοκινήτου στο κέντρο της πόλης, η στάθμευση θα λειτουργεί κάθε μέρα (8 π.μ. – 9 μ.μ.), ενώ τις άλλες ώρες ή τις Κυριακές και αργίες οι θέσεις των επισκεπτών του κέντρου θα διατίθενται δωρεάν και στους μόνιμους κατοίκους.

Στο νέο σύστημα προβλέπονται 1.987 θέσεις για τους επισκέπτες του κέντρου (λευκού χρώματος) και 6.054 δωρεάν θέσεις για τους μόνιμους κατοίκους (μπλε χρώματος), αριθμός που προφανώς δεν ανταποκρίνεται στον υφιστάμενο αριθμό των αυτοκινήτων και παραμένει ζητούμενο αν και ποιες αντιδράσεις θα υπάρξουν, αφού ουσιαστικά η πρόβλεψη αφορά μία θέση για κάθε οικογένεια του κέντρου.

Η εφαρμογή του συστήματος ξεκινά τη Δευτέρα στην Γ’ Κοινότητα (Ολυμπιάδος, Κασσάνδρου, Αγ. Δημητρίου) και σε κεντρικούς δρόμους της Α’ Δημοτικής Κοινότητας (Μητροπόλεως, Π. Μελά, Εθνικής Αμύνης, Ερμού, πάρκινγκ Χαλκέων) όπου έγιναν οι διαγραμμίσεις και η κάθετη σήμανση.

Προπληρωμένες κάρτες

Η τιμή έχει οριστεί σε 0,03 λεπτά του ευρώ ανά λεπτό παρκαρίσματος, δηλαδή περίπου 1,70 ευρώ την ώρα.

Σε τετρακόσια σημεία συνολικά θα μπορεί κάποιος να προμηθευτεί ειδική κάρτα προπληρωμένου χρόνου ή θα μπορεί να αξιοποιήσει την τεχνολογία μέσω κινητού τηλεφώνου ή διαδικτύου. Ανώτερος χρόνος παραμονής κάθε επισκέπτη είναι οι τέσσερις ώρες.

«Η αλλαγή θα γίνει ορατή σε ένα εξάμηνο, αλλά στους παραβατικούς δεν θα υπάρξει ανοχή» τόνισε ο κ. Μπουτάρης, σημειώνοντας ότι στους εξήντα δημοτικούς αστυνομικούς θα προστεθούν εξήντα υπάλληλοι ελεγκτές και η όποια δύναμη της Τροχαίας θα είναι διαθέσιμη προκειμένου να μην υπάρχει τέτοιο πρόβλημα που… «μόνο στον Λευκό Πύργο δεν έχουν παρκάρει ακόμα».

«Προσπαθούμε να βελτιώσουμε το υπάρχον σύστημα στάθμευσης και το νέο είναι δίκαιο, οι πολίτες θα δουν ότι θα αλλάξει η ζωή τους» είπε από την πλευρά του ο Αλέξανδρος Αντύπας, εκπρόσωπος της αναδόχου εταιρείας για το σύστημα Ιntrakat. «Το σύστημα είναι καινοτόμο και φιλικό προς τον πολίτη» σημείωσε η αντιδήμαρχος Οικονομικών Αννα Αγγελίδου–Πολυχρονιάδου.

Περίοδος «ανοχής» για τους παραβάτες ορίστηκε ώς το τέλος Νοεμβρίου. Οσοι παρκάρουν παράνομα θα παίρνουν μια προειδοποιητική «κλήση» με όλες τις πληροφορίες για το νέο σύστημα.

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας

Μέλος της
ΕΝΕΔ