Τα «αρπακτικά» πετάνε πάνω απ’ το κουφάρι του ΟΑΣΘ

organismos_astikon_sygkoinonion_oasth.jpg

Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης, ΟΑΣΘ ΜΟΤΙΟΝΤΕΑΜ/ ΦΑΝΗ ΤΡΥΨΑΝΗ

Λίγο ακόμη και… θα συνηθίσουμε στη Θεσσαλονίκη να μην κυκλοφορούν λεωφορεία. Μια εβδομάδα συμπληρώνουμε κινητοποιήσεων των εργαζομένων στον ΟΑΣΘ και χθες το απόγευμα η διοίκηση του οργανισμού άφηνε ανοιχτή μια χαραμάδα αισιοδοξίας ότι σήμερα θα δοθεί τέλος.

Κι αυτό γιατί κατατέθηκε στην Εθνική Τράπεζα η απόφαση της διαιτησίας από την οποία ο ΟΑΣΘ βγήκε κερδισμένος κατά 4,6 εκατομμύρια ευρώ, οπότε η τράπεζα μπορεί να δώσει ένα δάνειο μέχρι να εκταμιευτεί το ποσό από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Οι δηλώσεις βαίνουν μειούμενες, ωστόσο το παρασκήνιο είναι ζωντανό. Ολο το προηγούμενο διάστημα από τότε που έγινε γνωστό ότι ο υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης σκόπευε όχι απλώς να ανακατέψει την τράπουλα αλλά να αλλάξει ακόμη και τον βασικό παίκτη (ΟΑΣΘ), διάφορα πρόσωπα έχουν προσπαθήσει να πάρουν μέρος στο στήσιμο της νέας διάταξης στη σκακιέρα.

Ενα από τα πρόσωπα αυτά είναι και ο πρώην υπουργός των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ, Γιάννης Μαγκριώτης, ο οποίος συμμετείχε ενεργά ακόμη και σε κοινές συνεδριάσεις των δημάρχων με τον υπουργό.

Ο κ. Μαγκριώτης τον τελευταίο καιρό έχει συγκροτήσει την κίνηση «Προοδευτικοί πολίτες για την ανάπτυξη της Κεντρικής Μακεδονίας» και η ενεργητικότητά του τον «ανέβασε» ακόμη και… στα γραφεία του ΣΥΡΙΖΑ, όπου παρουσίασε τις ιδέες του για τον νέο ΟΑΣΘ.

Ωστόσο το μεγαλύτερο επίτευγμά του μέχρι τώρα είναι το γεγονός ότι τις απόψεις του ασπάστηκαν με δημόσια ανακοίνωσή τους έξι φορείς της πόλης (Βιοτεχνικό Επιμελητήριο, Επαγγελματικό Επιμελητήριο, Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας/Τμήμα Κεντρικής Μακεδονίας, Σύνδεσμος Βιομηχανιών Βορείου Ελλάδος, Σύνδεσμος Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος, Εμπορικός Σύλλογος) και αυτές τις ιδέες έστειλαν με επιστολή τους τόσο στον κ. Σπίρτζη όσο και στον πρωθυπουργό.

Η πρόταση καταλήγει με σαφήνεια σε ιδιώτη, ενώ προειδοποιεί κιόλας τόσο τον κ. Σπίρτζη όσο και την κυβέρνηση για τα «παθήματα» άλλου υπουργείου:

«Η διεξαγωγή του απαραίτητου διαγωνισμού για την εξεύρεση ιδιώτη παρόχου θα πρέπει να γίνει από ανεξάρτητη Αρχή, υπεύθυνη για τις δημόσιες επιβατικές μεταφορές σε όλη τη χώρα κατά επιταγή του Κανονισμού 1370/2007. Η Αρχή αυτή οφείλει να ακολουθεί στη συγκρότησή της το υπόδειγμα του ΕΣΡ».

Καλή προσπάθεια, αλλά δεν μας λέει η πρόταση πόσες άδειες, άραγε, χωράνε στο… φάσμα. Και ποιοι είναι ήδη υποψήφιοι...

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας

Μέλος της
ΕΝΕΔ