Σίγησε η βελούδινη φωνή

mpempa_mplans_1944_-2017.jpg

Μπέμπα Μπλανς 1944 -2017 Μπέμπα Μπλανς 1944 -2017

Ο Γιώργος Ζαμπέτας που της είχε μεγάλη αδυναμία την αποκαλούσε «Μπεμπέκα-βελούδο». Ο Στέλιος Καζαντζίδης τη θεωρούσε από τις πιο ξεχωριστές. Οι θαμώνες των κέντρων της δεκαετίας του ’60 είναι αδύνατον να ξεχάσουν τις ιδιαίτερες εμφανίσεις της, τα σκισίματα στα μακριά της φορέματα, τις διαφάνειες που έσπερναν θύελλες.

Οι θαυμαστές της θα επιμένουν πάντα ότι είχε την πιο βελούδινη φωνή, οι γείτονές της στην Κυψέλη θα έχουν πάντα στο μυαλό τη μοναχική φιγούρα των τελευταίων ετών. Eνώ ακόμα και οι θεατρόφιλοι πήραν -σχετικά πρόσφατα- μια μικρή γεύση από την ατελείωτη γοητεία της.

Το 2007 η Μπέμπα Μπλανς συμμετείχε στο «Πεθαίνω σαν χώρα» του Δημήτρη Δημητριάδη που σκηνοθέτησε ο Μιχαήλ Μαρμαρινός (για το Φεστιβάλ Αθηνών) κι έγραψε με μια συγκλονιστική ερμηνεία τον επίλογο της παράστασης. Ντίβα, σέξι και μπέμπα μαζί, καλλιτέχνις με όλη τη σημασία της λέξης, η θρυλική περσόνα πέθανε ξημερώματα Πέμπτης, σε ηλικία 73 ετών. Υπέφερε από βαριάς μορφής αναιμία και το τελευταίο διάστημα νοσηλευόταν, αφού η υγεία της είχε επιδεινωθεί σημαντικά.

Η Αγγελική Κωνσταντοπούλου, όπως ήταν το όνομά της, γεννήθηκε στην Αθήνα στις 21 Ιουνίου 1944 και πρωτοεμφανίστηκε -επισήμως- στο τραγούδι στα 20 της χρόνια έχοντας για στήριγμα την απόλυτη εμπιστοσύνη κι αδυναμία του Γιώργου Ζαμπέτα που το 1964, της έδωσε το τραγούδι του «Καλώς όρισες βρε Γιώργη». Δύο χρόνια μετά ερμήνευσε τα «Μιας πεντάρας νιάτα» και «Το καράβι» και καθιερώθηκε ως λαϊκή ερμηνεύτρια.

Η γυναίκα που είχε τραγουδήσει παρέα με τη Μαρινέλλα, τον Στράτο Διονυσίου, τον Γιάννη Πουλόπουλο, που συνεργάστηκε με σημαντικούς συνθέτες, όπως ο Γιώργος Μητσάκης, ο Γιάννης Καραμπεσίνης, ο Γιάννης Σπανός, είχε ταμπεραμέντο εκρηκτικό και ενέπνευσε τους δημιουργούς της εποχής όσο λίγες γυναίκες.

Η φωνή της ήταν δωρική, στιβαρή, αλλά οι ερμηνείες της είχαν μια σπάνια τρυφερότητα. Να, όπως στο περίφημο «Αγόρι μου» του Μουσαφίρη, το «Πήρες λάθος μονοπάτι» του Σπανού και το «Οταν θα λάβεις αυτό το γράμμα» του Ζαμπέτα που ερμήνευσε με υπέροχο τρόπο. Το πνεύμα της ελεύθερο σε μια εποχή που οι απόψεις της δοκίμαζαν κοινό και συνεργάτες της. Της άρεσε να προκαλεί με την εμφάνισή της, να μιλά καθαρά, να μοιράζεται ιστορίες από το παρελθόν, χωρίς ποτέ να εξιδανικεύει τίποτα από την πολυτάραχη ζωή της...

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας

Μέλος της
ΕΝΕΔ