«Πράσινο φως» του ΚΑΣ σε σκηνικά για την Επίδαυρο

epidauros.jpg

Panorama Press/ Αλέξανδρος Γεωργιάδης

Τα περισσότερα από τα οποία σκηνικά των παραστάσεων που θα ανέβουν φέτος στο Αρχαίο Θέατρο και το Μικρό Θέατρο της Επιδαύρου πήραν το «πράσινο φως» από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο σε μία διαδικασία έγκρισης ή μη, που γίνεται κάθε χρόνο.

Η αρμόδια ομάδα εργασίας από το υπουργείο Πολιτισμού εξέτασε τις προτάσεις με το σκεπτικό να μη βλάπτουν τα μνημεία, υλικά και ηθικά και οι παρατηρήσεις τους ήρθαν στο ΚΑΣ για την τελική γνωμοδότηση.

Η συζήτηση που έγινε πρόσφατα στο Συμβούλιο αποκάλυψε μέρος από τα «μυστικά» των παραστάσεων, πολλές από τις οποίες φαίνεται ότι θα κλέψουν τις εντυπώσεις.

Ένα μοβ τεντόπανο θα ξετυλιχτεί σταδιακά πάνω στην ορχήστρα του Αρχαίου Θεάτρου για την παράσταση «Βάκχες» του Ευριπίδη από το ΔΗΠΕΘΕ Λάρισας σε διασκευή - σκηνοθεσία Έκτορα Λυγίζου.

Ένα ξύλινο δάπεδο, με ένα αινιγματικό άνοιγμα-γλυπτό θα χρησιμοποιηθεί στους «Πέρσες» του Αισχύλου σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη), μένει να συζητηθεί σε επόμενη συνεδρίαση, καθώς υπήρχαν αρκετά ερωτηματικά ως προς τη χρήση του.

Από τις πιο ενδιαφέρουσες προτάσεις ήταν αυτές που παρουσιάστηκαν στην «Ειρήνη», σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Αρβανιτάκη και μουσική Νίκου Κηπουργού.

Πρόκειται για ένα «υβριδικό» είδος ανάμεσα σε όπερα και θέατρο, μια «μουσική ονειροφαντασία», καθώς όλο το έργο συμβαίνει μέσα στο μυαλό του πρωταγωνιστή, του Τρυγαίου, τον οποίο θα υποδυθεί ο Τζίμης Πανούσης.

Στην παράσταση θα υπάρχει τρισδιάστατη προβολική χαρτογράφηση (3D Projection Mapping), μια σύγχρονη τεχνική εικονικής σκηνογραφίας, που «κλειδώνει» την εικόνα στην αρχιτεκτονική του χώρου, δημιουργώντας μια εικαστική απεικόνιση του κόσμου του έργου.

Αν και η Ομάδα Εργασίας, κατά πλειοψηφία, δεν ενέκρινε την προβολή των εικόνων, με την αιτιολογία ότι δεν συνάδουν με τον χαρακτήρα του αρχαίου θεάτρου, εξαφανίζοντας στην ουσία την ορχήστρα, τα μέλη του ΚΑΣ -επίσης κατά πλειοψηφία- πείστηκαν ότι αξίζει να δοκιμαστεί αυτή η νέα τεχνολογία που υπόσχεται να δημιουργήσει κάτι ξεχωριστό.

Η «Άλκηστη» του Ευριπίδη από το Εθνικό Θέατρο σε σκηνοθεσία Κατερίνας Ευαγγελάτου, δημιούργησε κάποια ερωτηματικά στα μέλη του ΚΑΣ ως προς τη χρήση αντικειμένων (π.χ. καρέκλες) στον χώρο του αρχαίου σκηνικού οικοδομήματος, κάτι που ως τώρα αποφεύγεται.

Τελικά, κατά πλειοψηφία τα μέλη συμφώνησαν να επιτραπεί η προσωρινή στάση των έξι ηθοποιών στον χώρο αυτόν, που θα αντιπροσωπεύει το παλάτι του Αδμήτου, χωρίς όμως τη χρήση κινητών αντικειμένων.

Οι υπόλοιπες παραστάσεις «πέρασαν» από το Συμβούλιο, σύμφωνα με τις παρατηρήσεις της Ομάδας Εργασίας, όπου αυτές εκφράστηκαν. Θυμίζουμε ότι στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου, θα απολαύσουμε φέτος τις εξής παραστάσεις:

• «Επτά επί Θήβας» του Αισχύλου από το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, σε σκηνοθεσία Τσεζάρις Γκραουζίνις.
• «Οιδίπους επί Κολωνώ» του Σοφοκλή σε σκηνοθεσία Σταύρου Τσακίρη.
• «Βάκχες» του Ευριπίδη από το ΔΗΠΕΘΕ Λάρισας σε διασκευή - σκηνοθεσία Έκτορα Λυγίζου.
• «Ειρήνη» του Αριστοφάνη από το Εθνικό Θέατρο σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Αρβανιτάκη και μουσική Νίκου Κηπουργού.
• «'Αλκηστη» του Ευριπίδη από το Εθνικό Θέατρο σε σκηνοθεσία Κατερίνας Ευαγγελάτου.
• «Μήδεια» του Ευριπίδη από το ΔΗΠΕΘΕ Ιωαννίνων και το Θέατρο Τέχνης Κ. Κουν, σε σκηνοθεσία Μαριάννας Κάλμπαρη.
• «Πέρσες» του Αισχύλου από τον Θεατρικό Οργανισμό Κύπρου, σε σκηνοθεσία 'Αρη Μπινιάρη.
• Γιορτή λήξης με το αφιέρωμα στην πλούσια μουσικοχορευτική παράδοση του Μοριά.

Στο Μικρό Θέατρο της αρχαίας Επιδαύρου θα ανεβούν οι παραστάσεις:
• «Μήδεια» του Ευριπίδη σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά.
• «Άφιξις / Με αφετηρία τη Μνηστηροφονία από την ομηρική Οδύσσεια» της Ιώς Βουλγαράκη και της Ομάδας ΠΥΡ
• «Κύκλωπας» του Ευριπίδη, σε σκηνοθεσία Παντελή Δεντάκη
• «Προμηθέας Δεσμώτης», «Ικέτιδες» του Αισχύλου σε σκηνοθεσία Ολιβιέ Πυ.

Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας