Porsche 911: διαχρονική αξία

Από το αρχικό μοντέλο του 1963, έχουν υπάρξει πολλές γενιές της, με διαφορετικούς εργοστασιακούς κωδικούς και με συνεχείς ανανεώσεις, ωστόσο η βασική δομική και σχεδιαστική ιδέα παρέμεινε αμετάβλητη.

Ο κινητήρας τους ήταν αερόψυκτος μέχρι την εισαγωγή της γενιάς Porsche 996 το 1998.

Είναι ένα από τα γνωστότερα αυτοκίνητα παγκοσμίως. Μάλιστα, η 911 κατέλαβε την πέμπτη θέση σε σχετική ψηφοφορία για το Αυτοκίνητο του Αιώνα, τον Δεκέμβριο του 1999, πίσω από το Ford Model T, το κλασικό Mini του 1959, το Citroën DS («βάτραχος») και το κλασικό «Σκαθάρι».

Ως διάδοχος της Porsche 356, η 911 έκλεψε τις καρδιές από την πρώτη στιγμή. Το πρωτότυπο αποκαλύφθηκε στην Εκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης το 1963 ως 901 και στη συνέχεια μετονομάστηκε 911 για την παρουσίασή της στην αγορά το 1964. Ο αερόψυκτος εξακύλινδρος κινητήρας μπόξερ είχε απόδοση 128 ίππων, εξασφαλίζοντας την εντυπωσιακή τελική ταχύτητα των 210 χλμ./ώρα. Aπό το 1965 υπήρχε και η τετρακύλινδρη Porsche 912.

Το 1966 η Porsche παρουσίασε την 911 S των 158 ίππων. Η 911 Targa, με το χαρακτηριστικό της roll bar από ανοξείδωτο χάλυβα, πραγματοποίησε το ντεμπούτο της στα τέλη του 1966, ως το πρώτο ασφαλές cabriolet του κόσμου.

Το ημιαυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 4 σχέσεων χρησιμοποιήθηκε πρώτη φορά το 1967.

Η Porsche 911 γινόταν όλο και πιο ισχυρή καθώς αυξανόταν ο κυβισμός των κινητήρων της, αρχικά στα 2,2 λίτρα (1969) και στα συνέχεια στα 2,4 λίτρα (1971). Η 911 Carrera RS 2.7 του 1972, με κινητήρα 207 ίππων και βάρος κάτω του ενός τόνου, παραμένει η επιτομή του ονειρικού αυτοκινήτου μέχρι και σήμερα.

Δέκα χρόνια μετά την πρεμιέρα της, οι μηχανικοί της Porsche έδωσαν στην 911 την πρώτη της μεγάλη αλλαγή. Το μοντέλο G παραγόταν από το 1973 ώς το 1989, για μεγαλύτερο δηλαδή χρονικό διάστημα από οποιαδήποτε άλλη γενιά 911.

Διέθετε προφυλακτήρες ασφαλείας με ελαστικούς μηχανισμούς απορρόφησης ενέργειας, μια πρωτοποριακή λύση που σχεδιάστηκε για να καλύψει τις προδιαγραφές δοκιμών που εφαρμόστηκαν τότε για πρώτη φορά στις ΗΠΑ.

Η προστασία των επιβαινόντων βελτιώθηκε ακόμα περισσότερο, με ζώνες ασφαλείας τριών σημείων στον βασικό εξοπλισμό, καθώς και με ενσωματωμένα προσκέφαλα.

Ενα από τα σημαντικότερα ορόσημα στην ιστορία της 911 ήταν το 1974, χρονιά που παρουσιάστηκε η πρώτη Porsche 911 Turbo με τρίλιτρο κινητήρα 256 ίππων και τεράστια πίσω αεροτομή.

Καθ’ όλη τη διάρκεια όλων των γενεών της, η 911 έχει βελτιωθεί από ιδιωτικές ομάδες και από το ίδιο το εργοστάσιο για συμμετοχή σε αγώνες αυτοκινήτων. Οι επιτυχίες αμέτρητες.

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας

Μέλος της
ΕΝΕΔ