Πέντε μέλη του Δ.Σ. ζήτησαν την παύση της Ηλέκτρας Βενάκη

ekk.jpg

ΕΚΚ ΕUROKINISSI/ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΤΩΜΕΡΗΣ

Ο Βασίλης Κοσμόπουλος, διευθυντής Ανάπτυξης του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου, θα ασκεί προσωρινά καθήκοντα γενικού διευθυντή. Ετσι αποφάσισε το Δ.Σ. του οργανισμού (6 ψήφοι υπέρ, μία λευκό), ενώ συγχρόνως ομόφωνα άναψε πράσινο φως για την έναρξη των διαδικασιών για την εκλογή από το ίδιο (και διορισμό από την υπουργό Πολιτισμού) νέου γενικού διευθυντή, διαδόχου της παυθείσας Ηλέκτρας Βενάκη. Του τρίτου γενικού διευθυντή μέσα σε δύο χρόνια, αριθμός-ρεκόρ ακόμα και για τα δεδομένα του πολύπαθου Κέντρου.

Μέχρις εδώ καλά. Από ‘δώ και πέρα ξαναρχίζουν τα προβλήματα. Η κινηματογραφική κοινότητα περίμενε ότι το Δ.Σ. θα αιτιολογούσε την ξαφνική παύση της Ηλέκτρας Βενάκη, αφού το ίδιο την εισηγήθηκε στην υπουργό (5 από τα 7 μέλη του, ήτοι οι Δημήτρης Παπαϊωάννου, Κωστής Καρπόζηλος, Σόλων Ξενόπουλος, Ελισάβετ Χρονοπούλου, Αλέξανδρος Λογοθέτης).

Αντίθετα, το Δ.Σ. του Κέντρου αναλώνεται σε γενικολογίες και «επιφυλάσσεται να επανέλθει με αναλυτικότερα στοιχεία» -γιατί άραγε δεν τα παραθέτει τώρα, για να ενισχύσει και τη θέση του;

Η Ηλέκτρα Βενάκη, γράφει το Δ.Σ. σε ανακοίνωσή του, «παρά τη δηλωμένη πρόθεσή της και την προσφορά της, εμφανιζόταν απρόθυμη στο να προχωρήσουν πιο αποφασιστικά οι αναγκαίες τομές για ένα ουσιαστικό νέο ξεκίνημα στο ΕΚΚ».

Ούτε μία λέξη, όμως, για το ποιες είναι αυτές οι «αναγκαίες τομές», που ένας οικονομολόγος, ένας ιστορικός κι ένας αρχιτέκτονας γνωρίζουν, αλλά όχι μια γυναίκα-μέλος της κινηματογραφικής κοινότητας, που εκλέχτηκε (Μάρτιος 2016) από το προηγούμενο Δ.Σ. (δύο μέλη του παραμένουν και στο τωρινό πρωτοστατώντας στην παύση της) για το «συνολικό της όραμα για το μέλλον του ελληνικού κινηματογράφου», για τις «τεκμηριωμένες βάσει στατιστικών δεδομένων οικονομοτεχνικού χαρακτήρα προτάσεις της» και, τέλος, για «την ίδια της την προσωπικότητα και τον ενθουσιασμό της» .

Ετσι δήλωνε στην «Εφ.Συν.» ο Γιάννης Λεοντάρης, πρόεδρος του τότε Δ.Σ., πριν, πολύ γρήγορα, αλλάξει γνώμη.

Το Δ.Σ. αρκείται, δηλαδή, στην εξωτερική εικόνα της κατάστασης, εμφανίζοντας τον εαυτό του άσπιλο, να υποφέρει από την Ηλέκτρα Βενάκη. Αναφέρεται σε «πρακτικές» της, που «οδηγούσαν σε τριβές», σε «μία διαρκή ατμόσφαιρα αναταραχής, που επιτεινόταν από επιλεκτική εφαρμογή των αποφάσεων του Δ.Σ.» και σε «προβληματικές πρακτικές στην ενημέρωσή του για κρίσιμα ζητήματα».

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας

Μέλος της
ΕΝΕΔ