Παρέμβαση Χουντή στην Κομισιόν για το αεροδρόμιο Καστελλίου

Ερώτημα προς την Κομισιόν για τις επιπτώσεις από την κατασκευή και λειτουργία του νέου αεροδρομίου στο Καστέλλι, κατέθεσε ο ευρωβουλευτής της Λαϊκής Ενότητας Νικος Χουντής. Στην ερώτησή του, ο Νίκος Χουντής επισημαίνει ότι θα αχρηστευτεί γη υψηλής παραγωγικότητας και θα υποβαθμισθεί η ποιότητα του πόσιμου και αρδευτικού νερού.

Ο Νίκος Χουντής υπογραμμίζει ότι ο χώρος όπου αποφασίστηκε να κατασκευαστεί το αεροδρόμιο, βρίσκεται ανάμεσα σε 26 ιστορικά παραδοσιακά χωριά ενώ για την κατασκευή του θα ξεριζωθούν τουλάχιστον 200.000 ελαιόδεντρα, θα αποψιλωθεί η χλωρίδα και πανίδα μιας περιοχής 22.000 στρεμμάτων, γεγονός το οποίο θα υποβαθμίσει τα αγροτοκτηνοτροφικά προϊόντα της περιοχής, τα οποία αποτελούν βασική πηγή εσόδων των κατοίκων.

Καταλήγοντας στην ερώτησή του, ο ευρωβουλευτής της Λαϊκής Ενότητας ζητά  από την Κομισιόν να πληροφορηθεί αν εφαρμόζεται στο εν λόγω έργο, η  Οδηγία 2000/60/ΕΕ για την προστασία του νερού και διερωτάται γιατί δεν επελέγη η χαμηλότερου κόστους λύση επέκτασης του υπάρχοντος αεροδρομίου, όπως προτείνουν φορείς και συλλογικότητες.

Αναλυτικά η ερώτηση του Νίκου Χουντή στην Κομισιόν:

Έντονη ανησυχία και αντιδράσεις έχει προκαλέσει σε πολίτες, επιστήμονες και συλλογικότητες, η απόφαση κατασκευής αεροδρομίου στην περιοχή Καστέλλι, στο Ηράκλειο Κρήτης. 

Όπως καταγγέλλουν, η κατασκευή του θα  καταστρέψει το φυσικό περιβάλλον, το τοπίο και την οικονομία της ευρύτερης περιοχής.

Ενδεικτικά αναφέρουν ότι, ενώ δεν υπήρξε καμία επίσημη ενημέρωση και διαβούλευση για τις επιπτώσεις της κατασκευής του αεροδρομίου, ο χώρος όπου αποφασίστηκε να κατασκευαστεί, βρίσκεται ανάμεσα σε 26 ιστορικά παραδοσιακά χωριά, θα ξεριζωθούν 200000 ελαιόδεντρα, θα αποψιλωθεί η χλωρίδα και πανίδα μιας περιοχής 22000 στρεμμάτων, θα καθαιρεθούν βουνά και λόφοι όγκου τουλάχιστον 10,7 εκ. κυβικών. 

Κατά την κατασκευή του αεροδρομίου, εξαιτίας της δομής του εδάφους, αλλά και εξαιτίας της λειτουργίας του, προβλέπεται να αχρηστευτεί γη υψηλής παραγωγικότητας, να υποβαθμισθούν, ιδιαίτερα η ποιότητα του πόσιμου και αρδευτικού νερού αλλά και τα αγροτοκτηνοτροφικά προϊόντα της περιοχής που αποτελούν βασική πηγή εσόδων των κατοίκων.

Δεδομένων των ανωτέρω:

  1. Η Οδηγία 2000/60/ΕΕ για την προστασία του νερού είναι δεσμευτική για την κατασκευή και λειτουργία του αεροδρομίου;
  2. Για το εν λόγω έργο είναι υποχρεωτική η διαβούλευση με τους κατοίκους της περιοχής (Σύμβαση Άαρχους) -γνωρίζει αν έλαβε χώρα;
  3. Γνωρίζει γιατί δεν επελέγη η χαμηλότερου κόστους λύση επέκτασης του υπάρχοντος αεροδρομίου, όπως προτείνουν φορείς και συλλογικότητες;

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας