Opel Kadett: μικρό θαύμα

Το πρώτο Opel Kadett ήταν ένα μικρό θαύμα, από τεχνικής πλευράς αλλά και από απόψεως τιμής. Πάνω από 100.000 από αυτά τα τετραθέσια μοντέλα κατασκευάστηκαν μεταξύ 1936 και 1940 στο Rüsselsheim, που ακόμα και τότε ήταν από τα πιο προηγμένα εργοστάσια αυτοκινήτων στην Ευρώπη.

Το γρήγορο τετραθέσιο έφτανε τα 100 χλμ./ώρα και πολύ γρήγορα κατέκτησε την καρδιά του κοινού. Επίσης έγινε και το αγαπημένο του Τύπου: «Οπως επιβεβαιώνουν τα πρώτα test drives, το Kadett σίγουρα δεν είναι ένα συνηθισμένο αυτοκίνητο σε αυτή την κατηγορία τιμής», έγραφε η γερμανική εφημερίδα Braunschweiger Tageszeitung στις 5 Δεκεμβρίου 1936.

Το πλαίσιο, με ανεξάρτητη εμπρός ανάρτηση Dubonnet και άκαμπτο πίσω άξονα με φύλλα σούστας από το Opel Olympia, και ο τετρακύλινδρος κινητήρας (L-head) από χυτοσίδηρο προέρχονταν από το Opel P 4. Απέδιδε 23 ίππους από 1.073 κυβ. εκατοστά.

Οπως ο μεγάλος του αδερφός Olympia, που του μοιάζει στην εμφάνιση, το Kadett ήταν ένα μοντέρνο αυτοκίνητο.

Αρμονικές αναλογίες με μία πίσω πόρτα και ενσωματωμένοι προβολείς είναι τα κύρια χαρακτηριστικά.

Ξανασυναντάμε το Kadett το 1962 (φωτογραφία). Σημαντικό αυτοκίνητο για μένα, αφού ήταν το πρώτο του πατέρα μου και σε αυτό «έγραψα», ως επιβάτης βεβαίως, τα πρώτα χιλιόμετρα.

Μεγάλο ρεζερβουάρ και άφθονος χώρος για τέσσερα άτομα και ένας νέος, ζωηρός κινητήρας και χαμηλό κόστος συντήρησης ήταν η συνταγή επιτυχίας για το Kadett A.

Η Opel κατασκεύασε σχεδόν 650.000 αυτού του μοντέλο από το 1962 έως το 1965. Οι γραμμές του δίθυρου ήταν πρακτικές και μοντέρνες. Η μεσαία γραμμή ήταν αρκετά χαμηλά, τα πανοραμικά παράθυρα προσέφεραν καλή ορατότητα, και μία διακοσμητική λωρίδα που εκτεινόταν στο πλάι τόνιζε την επιμηκυμένη φόρμα.

Τα εμπρός φτερά στένευαν καταλήγοντας στους προβολείς και τα πίσω άκρα είχαν σχήμα πτερυγίου.

Ο εσωτερικός χώρος εντυπωσίασε τρομερά τους ιδιοκτήτες συμβατικών, μικρών αυτοκινήτων.

Το πορτμπαγκάζ ήταν πραγματικός χώρος αποσκευών και η τάπα καυσίμου ήταν εκτός! «Opel Kadett, εν ολίγοις: O.K.», έγραφε η ομάδα διαφήμισης της Opel, πετώντας αιχμές και κατά των ανταγωνιστών της στο Wolfsburg.

«Ο χώρος αποσκευών δεν μυρίζει ποτέ βενζίνη», έλεγαν κλείνοντας το μάτι. Με τον σύγχρονο, υγρόψυκτο εμπρός τοποθετημένο κινητήρα, το Kadett είχε ένα επίσης σημαντικό σχεδιαστικό πλεονέκτημα έναντι του Beetle.

Ο τετρακύλινδρος κινητήρας των 993 κ.εκ. απέδιδε 40 ίππους και, από τον Μάρτιο του 1963, κινούσε και το νέο Kadett Station Wagon. To Coupe, όπως αυτό του πατέρα, είχε 48 ίππους και πετούσε! Ηταν μόνο 700 κιλά.

Το B διαδέχεται το A, και το 1965 μια νέα σειρά αντικατέστησε το πρώτο μοντέλο. Η νέα έκδοση είχε μήκος πάνω από τέσσερα μέτρα, επομένως ήταν πολύ μεγαλύτερη από την προκάτοχό της.

Η βασική μονάδα 1.078 κ.εκ. παρήγε 45 ίππους. Επίσης υπήρχε ένας κινητήρας 1.1 S υψηλότερης συμπίεσης με 55 ίππους.

Το Kadett έγινε αμέσως επιτυχία, ενώ η παραγωγή του ξεπέρασε τις 2,6 εκατομμύρια μονάδες από τον Σεπτέμβριο του 1965 μέχρι τον Ιούλιο του 1973.

Το 1966 το ποσοστό εξαγωγών έφτασε το 50% καθώς αγοραστές από 120 χώρες επέλεγαν το Kadett.

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας

Μέλος της
ΕΝΕΔ