Οι μαγικές αντανακλάσεις

andreas_kamoytsis_4.jpg

Φωτογραφία του Ανδρέα Καμούτση στο instagram ΦΩΤ.: ΑΝΔΡΕΑΣ ΚΑΜΟΥΤΣΗΣ

Ο Ανδρέας Καμούτσης γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αθήνα, στην πόλη που σήμερα λειτουργεί και ως η επαγγελματική του βάση, αν και ταξιδεύει πολύ συχνά για την ανάγκη διάφορων φωτογραφικών projects σε όλη τη χώρα, αλλά και στο εξωτερικό. Ξεκίνησε την περιήγησή του στον μαγικό κόσμο της φωτογραφίας ως αυτοδίδακτος φωτογράφος τα τελευταία χρόνια, ερχόμενος από τον χώρο της πληροφορικής. Μέσα από τις εικόνες του εκφράζει τον εαυτό του. Η τέχνη λειτουργεί γι' αυτόν ως ένα μεγάλο πεδίο της συνεχούς αυτο-ανακάλυψης, ως ένα μονοπάτι για την προσωπική δημιουργική ικανοποίηση μέσα από το συνεχώς μεταβαλλόμενο όραμα αυτού του κόσμου...

Πώς ξεκίνησες να ασχολείσαι με τη φωτογραφία;

Η γνωριμία μου με τη φωτογραφική τέχνη υφίσταται από πολύ μικρή ηλικία, καθώς θυμάμαι τον εαυτό μου να χάνεται παρατηρώντας με τις ώρες κάθε λογής εικόνες. Αντιστρόφως ανάλογα όμως με τον θαυμασμό που είχα γι' αυτήν την τέχνη, η πραγματική και ουσιαστική ενασχόλησή μου με αυτήν ξεκίνησε μόλις πριν από λίγα χρόνια και συγκεκριμένα στα τέλη του 2012, όταν άρχισα να αυτοπροσδιορίζω τον εαυτό μου καλλιτεχνικά. Η ενασχόληση με τη φωτογραφία μού φανέρωσε ένα ανεξάντλητο πεδίο πειραματισμού και έκφρασης σε τόσο μεγάλο βαθμό που ανά πάσα στιγμή μου επιτρέπει να καταπιαστώ δημιουργικά με οτιδήποτε μας περιβάλλει. Ετσι, ξεκίνησα να δουλεύω οργανωμένα πάνω σε projects με συγκεκριμένη θεματολογία, εξερευνώντας ενδελεχώς πράγματα που δεν είχα τη δυνατότητα νωρίτερα.

Φωτογραφία του Ανδρέα Καμούτση στο instagram ΦΩΤ.: ΑΝΔΡΕΑΣ ΚΑΜΟΥΤΣΗΣ

Τι σημαίνει η φωτογραφία δρόμου για σένα;

Η φωτογραφία δρόμου είναι για μένα μια άκρως δημιουργική διαδικασία, δύσκολη στον προσδιορισμό της, αλλά καταφέρνει να μετατρέψει το ασήμαντο σε εκλεκτό, ακριβώς τη στιγμή που η λεπτή γραμμή ενώνει το θέμα με τον θεατή και ευθυγραμμίζεται μαζί του αποκαλύπτοντας απεριόριστες, αόρατες πτυχές της πραγματικότητας. Η φωτογραφία δρόμου ασχολείται αποκλειστικά με τις εκδηλώσεις που λαμβάνουν χώρα έξω στους δρόμους με τρόπο αυθόρμητο. Οι δρόμοι αυτοί ποικίλλουν ανάμεσα σε κάποιες ζωντανές αστικές διαδρομές μιας μεγάλης πόλης ή έρημους περιπάτους κάπου στην ύπαιθρο. Μπορεί να περιλαμβάνει εικόνες με σκιές, φιγούρες, κίνηση, γραμμές που αναδεικνύουν τη μαγεία που δίνει την άμεση και απροσδόκητη όψη της τέχνης της φωτογραφίας, με απαραίτητο στοιχείο τον δημιουργό της να περνά απαρατήρητος σε κάθε έκφανσή της.

Φωτογραφία του Ανδρέα Καμούτση στο instagram ΦΩΤ.: ΑΝΔΡΕΑΣ ΚΑΜΟΥΤΣΗΣ

Ο ρόλος των αντανακλάσεων στη φωτογραφία δρόμου - ένας δρόμος χάρη στον οποίο διακρίθηκες στον διαγωνισμό της Fujifilm. Μίλησέ μας γι’ αυτήν την εμπειρία και το ταξίδι στη Δανία.

Μέσα από το προσωπικό μου project «Κρυφοί αντικατοπτρισμοί», που γεννήθηκε και ολοκληρώθηκε στο τελευταίο μου ταξίδι στην Κοπεγχάγη στη Δανία, δημιούργησα μια σειρά από εικόνες που είχα την τιμή και τη χαρά να έχουν διακριθεί και εκτεθεί σε διάφορα σημεία του κόσμου, μεταξύ αυτών και στον διαγωνισμό της εταιρείας Fujifilm Japan, της οποίας μετέπειτα πήρα τον τίτλο του επίσημου φωτογράφου. Υπό το πρίσμα μιας διαφορετικής οπτικής γωνίας και με λήψεις αποκλειστικά μέσω του υγρού στοιχείου στους δρόμους, τόσο κατά τη διάρκεια όσο και μετά από βροχή, σε συνδυασμό με τις διαρκείς μετακινήσεις μου, όπως και την παρατήρηση της καθημερινότητας στον γύρω χώρο μιας ξένης πόλης, ξεκίνησα την οπτικοποίηση των σκέψεών μου και της υπάρχουσας ζωής γύρω και μέσα από αυτόν τον ιδιαίτερο τρόπο του αντικατοπτρισμού.

Καθρεφτίσματα ουρανού και πόλης εντός ενός πλαισίου που αφαιρεί το περιττό κρατούν φευγαλέες στιγμές στον χρόνο που ζωγραφίζουν οι κινήσεις μας, σαν πίνακες της φαντασίας μας, σαν μια συνεχής εσωτερική αναζήτηση μεταξύ της καθημερινότητας στην πόλη, αλλά και του κόσμου των ονείρων…

Φωτογραφία του Ανδρέα Καμούτση στο instagram ΦΩΤ.: ΑΝΔΡΕΑΣ ΚΑΜΟΥΤΣΗΣ

Ποιος είναι ο αγαπημένος σου φωτογράφος και πόσο έχει επηρεάσει την αισθητική σου;

Θα μπορούσα να γεμίσω τις αράδες με πολλά ονόματα κορυφαίων φωτογράφων, διότι για μένα σημαντική πηγή έμπνευσης και επιρροής υπήρξαν πολλοί και όχι μόνον ένας. Ομως από την αρχή επιδίωξα να διαμορφώσω και να δημιουργήσω ένα προσωπικό στιλ, χωρίς να ανήκω κάπου, είτε αυτό είναι φωτογραφικό κίνημα είτε κάποιο συγκεκριμένο στιλ ενός διακεκριμένου φωτογράφου...

Ποια είναι η γνώμη σου για την πολιτική κατάσταση στην Ελλάδα και πόσο επηρεάζει την επαγγελματική φωτογραφία;

Οι οικονομικές πολιτικές των τελευταίων δεκαετιών των κυβερνήσεων στην Ελλάδα, και όχι μόνον αυτές, έχουν οδηγήσει τη χώρα μας στη χρεοκοπία. Αυτό επηρεάζει όλους τους τομείς, πόσο μάλιστα αυτόν τον ευαίσθητο χώρο της επαγγελματικής φωτογραφίας, με αποτέλεσμα η κρίση να δημιουργεί σοβαρό πρόβλημα επιβίωσης σε πολλούς επαγγελματίες. Πιστεύω όμως ότι η οικονομική κρίση δεν είναι το πρωτεύον πρόβλημά μας, αλλά ότι και αυτή δημιουργείται ως απόρροια της γενικότερης κρίσης πολιτισμού που υφίσταται σήμερα στη χώρα μας. Αν κοιτάξουμε γύρω μας, αντικρίζουμε μια κατάφωρη πτώση αξιών, κάτι που έχει διαμορφώσει και το σύγχρονο πολιτικό γίγνεσθαι, με έντονο αντίκτυπο και στην τέχνη γενικότερα, είτε αυτό λέγεται φωτογραφία, μουσική κτλ.

►Μπορείτε να δείτε δουλειά του Aνδρέα Καμούτση μέσω του λογαριασμού του στο instagram: @andreas_kamoutsis και στην ιστοσελίδα www.AndreasKamoutsis.gr 

Ιnstagram
Η γκαλερί μας στο instagram: @efsyn_newspaper

 

 

 

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας