Οι αρχιτέκτονες στρώνουν το τραπέζι

felix_chun_kai_lam_yi_ran_weng_to_nefos.jpg

Felix Chun και Lam Yi Ran Weng, «Το νέφος» Felix Chun και Lam Yi Ran Weng, «Το νέφος»

Γεύση από... Ομπάμα έχει η έκθεση «COOK 8» που ανοίγει από σήμερα τις πύλες της στο Μουσείο Μπενάκη. Αφορμή στάθηκε ο ύστατος αποχαιρετισμός στον δημοφιλή σεφ Αντονι Μπουρντέν από τον Αμερικανό τέως πρόεδρο, ο οποίος σημείωσε πως «το φαγητό μάς φέρνει πιο κοντά και μας κάνει να φοβόμαστε λιγότερο το αύριο».

Τη χαρακτηριστική φράση επικαλέστηκε ο καθηγητής Γιώργος Πανέτσος στη χθεσινή συνέντευξη Τύπου με αφορμή την παρουσίαση των έργων που διακρίθηκαν στον αρχιτεκτονικό διαγωνισμό ο οποίος συνδιοργανώθηκε από το Μουσείο Μπενάκη και το περιοδικό «Δομές».

Το θέμα του διαγωνισμού ήταν το μαγείρεμα και το «8» προσδιορίζει τον αριθμό των ατόμων που συμμετέχουν. Εχει ενδιαφέρον ότι, στη συντριπτική τους πλειονότητα, οι δημιουργοί αγνόησαν τις... καρέκλες και έδωσαν πιο ευρηματικές εκδοχές σε αυτό τον ιδιαίτερο χώρο, στον οποίο πάντως βρήκαν τη θέση τους στοιχεία από το ελληνικό καλοκαίρι ως το cloud, την τελευταία εξέλιξη της τεχνολογίας στην αποθήκευση δεδομένων. Η συμμετοχή ξεπέρασε κάθε προηγούμενο, καθώς υποβλήθηκαν 280 προτάσεις από 485 συντελεστές που προέρχονται από 24 χώρες.

«Οι αρχιτεκτονικοί διαγωνισμοί είναι μια διέξοδος στο ταλέντο που μένει ανεκμετάλλευτο» τόνισε ο Γιώργος Πανέτσος. Ο επιμελητής της έκθεσης Νίκος Σούλης επισήμανε ότι οι χώροι εστίασης έχουν επίκεντρο τον άνθρωπο. «Τρώμε και είμαστε μαζί», συμπλήρωσε η καθηγήτρια Νέλη Μάρδα, η οποία επισήμανε ότι αυτή η διάσταση αναδείχθηκε με ενδιαφέροντες τρόπους και μάλιστα από νέους που είναι πιο συνηθισμένοι σε εικόνες του τύπου «τρως και βλέπεις» ή «τρως και γίνεσαι θέαμα». Η «σκηνοθεσία» του χώρου απασχόλησε τον Ανδρέα Αγγελιδάκη και επισήμανε ότι πολλές από τις προτάσεις που υποβλήθηκαν δίνουν νέα κοινωνική διάσταση.

Μετά τους κριτές του διαγωνισμού, τον λόγο πήραν οι τρεις αρχιτεκτονικές ομάδες που βραβεύτηκαν. Το παλιό σλόγκαν για το ελληνικό καλοκαίρι «See, sex and sun» παρέλαβαν η Δανάη Βλαχάκη, η Δάφνη-Χριστίνα Παπαδοπούλου και η Κατιάνα-Μαρία Λιόγα, το «πείραξαν» και δημιούργησαν έναν χώρο στρωμένο με άμμο όπου κάθονται οι καλεσμένοι και απολαμβάνουν θαλασσινά.

Ο Κώστας Αλεβιζάτος και ο Ιωάννης Κιτάνης επιστράτευσαν ένα μεγάλο... ψυγείο για να οργανώσουν τη δική τους ιδέα για τον χώρο που καταλήγει σε έναν λευκό κύβο. Θέλησαν να αντιστρέψουν την επικρατούσα άποψη, που μέσα από τις τηλεοπτικές εκπομπές έχουν μετατρέψει στο μαγείρεμα σε εικόνα, δίνοντας έμφαση στις γεύσεις. Στους βραβευθέντες περιλαμβάνονται και δύο Κινέζοι, οι Felix Chun και Lam Yi Ran Weng, που εμπνεύστηκαν από το «νέφος».

Οι προτάσεις, με βάση τους όρους του διαγωνισμού, κατασκευάστηκαν στις πραγματικές τους διαστάσεις και παρουσιάζονται στο κοινό, μαζί με τις μακέτες των δέκα καλύτερων συμμετοχών. Η έκθεση στο Μουσείο Μπενάκη (συγκρότημα οδού Πειραιώς 138) θα παραμείνει ανοιχτή ώς τις 29 Ιουλίου.

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας