Οχι άλλα κροκοδείλια δάκρυα για τα τροχαία

troxaio_polytexneio.jpg

troxaio_polytexneio Το αυτοκίνητο το οποίο μπροστά στην είσοδο του Πολυτεχνείου Κρήτης παρέσυρε και σκότωσε δύο πεζούς φοιτητές, την 20χρονη Στέλλα και τον 19χρονο Γιάννη, καθώς και τον σκύλο τους | zarpanews.gr

Κλαίνε οι πολιτικοί για τα νιάτα που χάνονται κάτω από τις ρόδες των αυτοκινήτων, δάκρυσε ο αρχηγός της Ν.Δ. για τους νέους που έχασαν στην Κρήτη τη ζωή τους, ανήμποροι οι δικαστές εφαρμόζουν τον παρωχημένο νόμο περί αμέλειας σε κάθε τροχαίο αφήνοντας ελεύθερους τους δράστες ακόμα κι αν έχουν εγκαταλείψει τα θύματά τους αβοήθητα στον δρόμο, τραβάει τα μαλλιά της η Τροχαία που αντιμετωπίζει τόσο πολλά θανατηφόρα, ενώ λίγους μήνες μετά επιστρέφει τις άδειες στους οδηγούς φονιάδες.

Φρίττουν με τους θανάτους οι οικογενειάρχες που το ίδιο βράδυ και αφού καταναλώσουν μεγάλες ποσότητες αλκοόλ, μιλώντας στο κινητό τους θα βγουν στους δρόμους σίγουροι ότι αυτοί «το 'χουν».

Το υπουργείο Δικαιοσύνης ακόμα δεν έχει φέρει στη Βουλή έστω μία διάταξη που να αφαιρεί για πάντα την άδεια από όποιον κάνει τροχαίο έγκλημα λόγω επικίνδυνης οδήγησης.

Κι αν ακόμα όμως τη φέρει πόσοι από τους δακρυσμένους πολιτικούς θα την ψηφίσουν;

Πόσα χρόνια πέρασαν από τότε που ως υπουργός ο Κυριάκος Μητσοτάκης χάρισε τα πρόστιμα με διάταξη σε όσους είχαν τοποθετήσει θανατηφόρες πινακίδες στους δρόμους;

Πόσα χρόνια έχουν περάσει από τότε που με νόμο Μαυραγάνη-Στουρνάρα ορίστηκε ανώτατο όριο αποζημίωσης από τις ασφαλιστικές και το επικουρικό;

Πόσα χρόνια πέρασαν από τότε που τα θύματα των τροχαίων προσπαθούν στις αφιλόξενες γι' αυτούς δικαστικές αίθουσες να βρουν το ελάχιστο δίκιο τους, όταν οι «πραγματογνώμονες» των ασφαλιστικών πείθουν την έδρα ότι φταίει το θύμα;

Η υποκρισία και η επιλεκτική μεταχείριση των εταιρειών αυτοκινήτων και των ασφαλιστικών εταιρειών δεν μπορούν να κρύβονται άλλο, ούτε και η απροθυμία να ληφθούν νομοθετικά μέτρα όταν αυτά είναι ήδη κατατεθειμένα στις επιτροπές της Βουλής εδώ και χρόνια και κανείς δεν ανακάλυψε ξαφνικά σήμερα την Αμερική.

Αναδημοσιεύουμε εδώ την ανακοίνωση του πανελλήνιου συλλόγου SOS Τροχαία Εγκλήματα, θυμίζοντας ότι τα μέλη αυτού του συλλόγου έχουν χάσει ο καθένας έναν δικό του άνθρωπο σε τροχαίο της αδιάφορης Ελλάδας:

❝Ελεύθερος με περιοριστικούς όρους, αφού του απαγγέλθηκαν κατηγορίες σε βαθμό πλημμελήματος (για ανθρωποκτονία από αμέλεια κατά συρροή, διατάραξη της ασφάλειας συγκοινωνιών από αμέλεια και οδήγηση χωρίς νόμιμο δίπλωμα) αφέθηκε από τον εισαγγελέα Χανίων ο 20χρονος οδηγός που τα ξημερώματα της Πέμπτης 17ης Αυγούστου 2017 μπροστά στην είσοδο του Πολυτεχνείου Κρήτης παρέσυρε και σκότωσε δύο πεζούς φοιτητές, την 20χρονη Στέλλα και τον 19χρονο Γιάννη, καθώς και τον σκύλο τους.

Σύμφωνα με τα ΜΜΕ, από την πρόσκρουση του Ι.Χ. πάνω τους τα σώματα των δύο παιδιών εκτινάχτηκαν δεκάδες μέτρα μακριά, γεγονός ενδεικτικό της ταχύτητας του Ι.Χ., πράγμα που μαρτυρούν και οι φωτογραφίες του.

Στο σημείο του συμβάντος απ' όσο γνωρίζουμε το όριο ταχύτητος είναι 40 km/h. Με ποια ταχύτητα πήγαινε άραγε ο οδηγός του Ι.Χ.; Φαίνεται αυτό να μην απασχολεί κανέναν.

Η μη ύπαρξη φωτεινών σηματοδοτών ή κυκλικού κόμβου σε τίποτα δεν νομιμοποιεί την παραβίαση του ορίου ταχύτητας.

Ή μήπως αυτό θεωρείται κάτι το φυσιολογικό και κοινά αποδεκτό;

Η αύξηση της πιθανότητας εμπλοκής σε θανατηφόρο τροχαίο όταν η ταχύτητα αυξάνει δεν είναι αποδεκτή από την (ελληνική) Δικαιοσύνη.

Παρά την παγκόσμια αποδεκτή τεκμηριωμένη επιστημονικά θέση πως παράσυρση πεζού με ταχύτητα μεγαλύτερη των 70 km/h σημαίνει 100% βεβαιότητα θανάτου.

Ο δράστης αφέθηκε λοιπόν ελεύθερος μέχρι να προσδιοριστεί τακτική δικάσιμος (ολοκλήρωση διαδικασίας 5 με 7 χρόνια) στην οποία η πολιτεία τού δίνει το δικαίωμα να μην παραστεί καν, διαδικασία που θα ολοκληρωθεί με μια ποινή μηνών με αναστολή ή εξαγορά.

Η Στέλλα και ο Γιάννης δεν θα παραστούν βέβαια κι αυτοί σ' αυτή τη διαδικασία. Θα παραστούν για να βιώσουν ένα δεύτερο μαρτύριο οι οικογένειές τους.

Συντετριμμένες θα πρέπει να κατανοήσουν το ηθικό δίδαγμα: σ' αυτή τη χώρα το να μπορέσει να περάσει το παιδί σου με ασφάλεια έναν δρόμο είναι απείρως πιο δύσκολο από το να περάσει στο Πολυτεχνείο.

Η εισαγγελική απόφαση απελευθέρωσης του δράστη επιβεβαιώνει ακόμα μία φορά τη δεδομένη απόφαση της πολιτικής και δικαστικής εξουσίας που τηρείται ευλαβικά εδώ και δεκαετίες: κανένας δράστης φόνου με αυτοκίνητο δεν πρέπει να μπει ούτε μια μέρα στη φυλακή❞.

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας

Μέλος της
ΕΝΕΔ