Ο Βαν Γκογκ είναι τεράστιος!

Βίνσεντ Bαν Γκογκ-μανία σε πλήρη ανάπτυξη! Graphic novels, η ταινία «Loving Vincent» και τώρα η πολυμεσική έκθεση «Van Gogh Αlive. Τhe experience», που για τέσσερις μήνες θα βρίσκεται στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.

Οντως εντυπωσιακή, αλλά κατώτερη των προσδοκιών που έχει καλλιεργήσει η διαφήμισή της, η έκθεση περνάει τον θρύλο του Ολλανδού ζωγράφου στην ψηφιακή εποχή, με ένα πολυθέαμα που επιχειρεί να διεγείρει όλες τις αισθήσεις.

Κατεβαίνοντας στο υπόγειο του νέου εκθεσιακού χώρου του Μεγάρου Μουσικής, ο επισκέπτης βρίσκεται περιτριγυρισμένος από... τεράστιους Βαν Γκογκ.

Η νέα τεχνολογία Senxory4 δείχνει τα προσόντα της. Αυτό σημαίνει πως 40 πολυκάναλα προβολικά συστήματα κυριαρχούν στα 1.500 τ.μ. του χώρου με 3.000 ρέουσες εικόνες, πάνω σε πάνελ που έχουν ύψος 3,5 και 7 μέτρα.

Τα αριστουργήματα του κορυφαίου καλλιτέχνη, «Βάζο με ηλιοτρόπια», το «Υπνοδωμάτιο του Vincent στην Αρλ», «Η καρέκλα του Vincent με την πίπα του», «Αυτοπροσωπογραφία με επίδεσμο στο αυτί», η «Εναστρη νύχτα», οι «Ιριδες» εναλλάσσονται καθηλωτικά.

Ωστόσο, τα χαρακτηριστικά χρώματα των έργων που προβάλλονται, τα κίτρινα και τα μπλε, και οι αδρές πινελιές δεν φτάνουν πάντα την ένταση και την ευκρίνεια των πρωτότυπων.

Παράλληλα, κλασική μουσική ακούγεται δυνατά, συνθέσεις των Βιβάλντι, Σούμπερτ, Σατί, Λιστ, Μπάρμπερ πλημμυρίζουν τον χώρο, για να εκφράσουν τις ψυχολογικές μεταπτώσεις του «φωτεινού» και «σκοτεινού» Βαν Γκογκ.

Ο μύθος του αυτοκαταστροφικού καλλιτέχνη που σε κοιτάζει κατάματα με το μπανταρισμένο, κομμένο του αυτί, ο «καταραμένος» δημιουργός που έβαλε τέλος στη ζωή του, ασκεί διαχρονικά τη γοητεία του.

Και η έκθεση, με μια γρήγορη ματιά, σε ταξιδεύει στους τόπους όπου έδρασε στη σύντομη ζωή του ο Βαν Γκογκ και στα βασικά τού έργου του σε σχέση με την εποχή του: από την Ολλανδία στην Αρλ, στο Saint Remy και στην Auvers-sur-Oise της Γαλλίας.

Από τα αγροτικά ολλανδικά τοπία όπου είδε το φως στις 30 Μαρτίου 1853, το ασίγαστο πάθος του αυτοδίδακτου, την έμπνευση από τους ιμπρεσιονιστές, την αγάπη του για την ιαπωνική τέχνη, τη φιλία του με τον Γκογκέν και το όραμά του για ένα κοινόβιο καλλιτεχνών, την αλληλογραφία με τον αδελφό του, Τεό, τη συναισθηματική του αστάθεια, τη σχέση του με τον δρα Γκασέ και τον αυτοπυροβολισμό του στο στήθος στις 27 Ιουλίου 1890, που τον οδήγησε στον θάνατο δύο μέρες αργότερα.

Η υψηλού κόστους έκθεση έχει περιοδεύσει σε 35 μητροπόλεις του κόσμου (Ρώμη, Κωνσταντινούπολη, Τελ Αβίβ, Σανγκάη, Μόσχα, Σαντιάγο, κ.ά.), προσελκύοντας περισσότερους από 10 εκατομμύρια θεατές και αποσπώντας εγκωμιαστικές κριτικές.

Οπως μας λένε οι διοργανωτές (Grande Exhibitions, Λάβρυς), η επιτυχία στην Αθήνα θα κριθεί από το εάν οι επισκέπτες ξεπεράσουν τις 200.000.

 Info:

Aπό σήμερα έως 5 Μαρτίου 2018. Ωρες λειτουργίας: 10.00 - 22.00. Τιμές: Παιδιά, φοιτητές, άνεργοι, 65+: € 12. Ενήλικες: € 15. Ομαδικά και οικογενειακά εισιτήρια στο 210 7258510

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας

Μέλος της
ΕΝΕΔ