Ο πρίγκιπας επιστρέφει με βινίλιο

paylos_sidiropoylos

Παύλος Σιδηρόπουλος Παύλος Σιδηρόπουλος | Φωτ. http://pavlos-sidiropoulos.gr

Tέσσερα άλμπουμ, τέσσερις κορυφαίες στιγμές του ελληνικού ροκ, τέσσερις εξαίρετες αφορμές να θυμηθούμε ξανά ένα από τα πρόσωπα που φώτισαν με την παρουσία τους τις δεκαετίες του '80 και '90. Ο πρίγκιπας του ελληνικού ροκ εν ρολ, ο Παύλος Σιδηρόπουλος της ροκ εφηβείας μας, ο άνθρωπος- σύμβολο, επιστρέφει στα δισκοπωλεία (αν και ποτέ στην πραγματικότητα δεν τον αποχωριστήκαμε από τη δισκοθήκη μας).

Σχεδόν 26 χρόνια μετά τον θάνατό του, στις 6 Δεκεμβρίου του 1990, από υπερβολική δόση ηρωίνης, η ΜΙΝΟS-ΕΜΙ επανακυκλοφορεί σε βινίλιο τέσσερα θρυλικά άλμπουμ του Παύλου Σιδηρόπουλου. Κατ' αρχάς το «Φλου» (που στην εποχή του είχε ψηφιστεί από μουσικούς συντάκτες ως το καλύτερο άλμπουμ στην ιστορία της ελληνικής ροκ σκηνής), το «Εν λευκώ» του 1982, το «Zorba the freak» που ακολούθησε τρία χρόνια αργότερα και, τέλος, το «Αντε και καλή τύχη μάγκες», που μας άφησε παρακαταθήκη, καθώς ο δίσκος αυτός κυκλοφόρησε λίγο μετά τον απροσδόκητο θάνατό του.

Οι συλλεκτικές εκδόσεις, εκτός από την αξία του έργου και των τραγουδιών του Π. Σιδηρόπουλου, περιέχουν και όλα τα ντοκουμέντα της εποχής, τα δημοσιεύματα και τις μικρές ιστορίες που συνθέτουν τη μοναδική αυτή μουσική προσωπικότητα. Με αφορμή την επανέκδοση η δισκογραφική εταιρεία απευθύνθηκε σε καλλιτέχνες της νεότερης γενιάς ζητώντας τη δική τους συναισθηματική και ουσιαστική κατάθεση για τον καλλιτέχνη που καθόρισε το ελληνικό ροκ.

«Μου έχει ζητηθεί πολλές φορές τα τελευταία είκοσι χρόνια να γράψω ή να πω δυο κουβέντες για τον Παύλο Σιδηρόπουλο. Συνήθως ο χρόνος αλλάζει τις γωνίες από τις οποίες βλέπουμε τα πράγματα. Κάθε φορά είναι διαφορετική, γιατί έχουμε προσθήκες, χρόνο, εμπειρίες, ματιά», σημειώνει ο Οδυσσέας Ιωάννου. «Για κάποια πράγματα όμως η ματιά είναι ίδια, σχεδόν στερεοτυπική.

Τίποτα δεν έχει αλλάξει από ό,τι θα έλεγα για τον Παύλο το 1995. Πήρε μια γενιά απ' το χέρι και την έκανε να μην αισθάνεται ορφανή αν αγαπάει το rock και έχει γεννηθεί στην Ελλάδα. Τραγούδησε τους δρόμους της Αθήνας όπως κανένας. Το κέντρο, την πλατεία, τους αφώτιστους ανθρώπους και τη σύγκρουσή τους με τα τσιμέντα. Με μια ριζωμένη λύπη στη φωνή, χάρισε μερικές νίκες στους ηττημένους. Ο πρώτος, ο καλύτερος, ο πιο όμορφος».

Γεννημένος στις 27 Ιουλίου του 1948 στην Αθήνα, ο Σιδηρόπουλος ενέπνευσε και άνοιξε τους δρόμους για όλους σχεδόν τους ροκάδες που ακολούθησαν. «Δευτεροετής στο Μαθηματικό Ηρακλείου, έφτιαχνα μια εικόνα στο μυαλό μου και πάσχιζα να μαντέψω τι να συζητούσαν, ποιες μυστήριες εξισώσεις προσπαθούσαν να επιλύσουν», προσθέτει ο Μίλτος Πασχαλίδης.

«Ο Παύλος Σιδηρόπουλος κι ο Βαγγέλης Γερμανός, συγκάτοικοι στη Θεσσαλονίκη, φοιτητές στο Μαθηματικό. Οι δύο τύποι που μου άλλαξαν τον τρόπο που ακούω μουσική. Ο Βαγγέλης με την κιθάρα-σκάλα για τον Παράδεισο. Κι ο Παύλος, ο πρώτος που μας έδειξε ότι χωράει ελληνικός στίχος στον ροκ ήχο. Ο Παύλος του Ροκ εντ ρολ στο κρεβάτι. Ο Παύλος του Θεσσαλικού Κύκλου.

Ο Παύλος του Αν. Ο Παύλος της Υστατης στιγμής. Ο Παύλος που αυτοπυρπολήθηκε όπως οι όλοι ροκάδες των θρύλων μας...

Κάποτε ρώτησα τον Γερμανό αν θυμάται τις συζητήσεις τους. Χαμογέλασε και μου απάντησε: “Ο Παύλος δεν αγαπούσε ιδιαίτερα τα Μαθηματικά. Και συνήθως έλειπε απ' το δωμάτιο”. Λείπει και τώρα απ' το δωμάτιο -τον πενθήσαμε σαν μέλος της οικογένειάς μας κι ας μην τον γνωρίσαμε ποτέ. Αλλά είναι πάντα στο κάδρο των Ηρώων του Τρόμου. Των μύθων».

 

 

Το efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες του έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού και της ελεύθερης έκφρασης, δεν δημοσιεύει όμως σχόλια υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου.
Έτσι, επιφυλάσσεται του δικαιώματός του να μην δημοσιεύει ανάλογα σχόλια.
Τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.