Καταδικάζει το ΝΑΤΟ τα εγκαίνια της γέφυρας με την Κριμαία

poutin.jpg

Βλαντιμίρ Πούτιν Στο φορτηγό | Alexander Nemenov/Pool Photo via AP

Οδηγώντας ένα πορτοκαλί φορτηγό ο Βλάντιμιρ Πούτιν διέσχισε την Τρίτη μία γέφυρα, η οποία ενώνει πλέον τη Ρωσία με την Κριμαία, και την οποία ρωσικά κρατικά μέσα χαρακτηρίζουν ως «την κατασκευή του αιώνα» στην ιστορία της χώρας.

Το ΝΑΤΟ καταδίκασε την Τετάρτη το γεγονός, τονίζοντας πως πρόκειται για «νέα παραβίαση της κυριαρχίας και της εδαφικής ακεραιότητας της Ουκρανίας και η Ρωσία συνεχίζει να δείχνει την περιφρόνησή της προς το διεθνές δίκαιο».

Όμως, ο Ρώσος πρόεδρος επέλεξε να κάνει με τα εγκαίνια μια «επίδειξη» για τη ρωσική κατοχή της χερσονήσου, που προσάρτησε η Μόσχα από την Ουκρανία το 2014, αφού ούτε οι προηγούμενες οργισμένες αντιδράσεις για την τήρηση του Δικαίου ούτε οι κυρώσεις της Ε.Ε. κατά της Μόσχας έχουν αλλάξει την κατάσταση στην περιοχή.

Οι σχέσεις μεταξύ Ρωσίας και Ουκρανίας παραμένουν εξαιρετικά τεταμένες, ενώ συνεχίζεται η σοβαρή σύγκρουση μεταξύ του Κίεβου και των υποστηριζόμενων από τη Μόσχα αυτονομιστών στο νοτιοανατολικό τμήμα της Ουκρανίας. 

Το 2016 οι ΗΠΑ επέβαλαν κυρώσεις στις ρωσικές εταιρείες που συμμετείχαν στην κατασκευή της γέφυρας, ενώ η Ουκρανία εξέφρασε την κάθετη αντίθεσή της.

Alexander Nemenov/Pool Photo via AP

Η γέφυρα μήκους 19 χιλιομέτρων και 3,7 δισεκατομμυρίων δολαρίων αποτελεί τη μόνη άμεση οδική σύνδεση των δύο περιοχών από την οποία θα περάσουν εκατομμύρια αυτοκίνητα και τόνιοι φοιρτίων κάθε χρόνο, σύμφωνα με τη Μόσχα. Μέχρι σήμερα όλα τα οχήματα διέρχονταν από το στενό του Kerch με πλοίο ή μέσω διέλευσης από το ουκρανικό έδαφος.

Στο σύντομο χαιρετισμό του ο Πούτιν έκανε λόγο για ιστορική μέρα επειδή, «σε διάφορες ιστορικές περιόδους, ακόμη και στην εποχή του τσάρου, οι άνθρωποι ονειρεύτηκαν να χτιστεί μια τέτοια γέφυρα. Στη συνεχεία η ιδέα επανήλθε την δεκαετία του 1930, του 1940 του 1950. Και να που τελικά χάρη στη δική σας δουλειά, στο δικό σας ταλέντο, το έργο, συνέβη το θαύμα αυτό» είπε.

Υπενθυμίζεται ότι η Σοβιετική Ένωση και η ναζιστική Γερμανία είχαν απορρίψει σχέδια για την κατασκευή γέφυρας πάνω από το στενό του Κερτς, όπου η κυκλοφορία των πλοίων συχνά απαγορεύεται λόγω κακοκαιρίας.

Αξίζει να σημειωθεί πως το έργο ανατέθηκε σε εταιρεία του Ρώσου μεγιστάνα Αρκάντι Ρόνεμπεργκ, συναθλητή του Πούτιν στο τζούντο, χωρίς διαγωνισμό αφού δεν υπήρξε άλλος ανταγωνιστής.

 

 

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας