«Ο καλλιτέχνης δεν αλλάζει, απλά εξελίσσεται»

Η Πέννυ Μπαλτατζή ήταν αρχικά η Penny And The Swingin' Cats, αλλά εδώ και καιρό είναι Πέννυ σκέτο, μια και άφησε τις γάτες του σουίνγκ και ακολουθεί σόλο πορεία. Ενα χαρούμενο και αισιόδοξο κορίτσι, ταλαντούχο, γεμάτο ενέργεια. Στις 6 Σεπτεμβρίου θα παίξει στον Κήπο του Μεγάρου Μουσικής στην Αθήνα, αλλά μέσα στον Αύγουστο κάπου θα την έχουμε πετύχει στις διακοπές μας, από τα Κύθηρα έως την Τήνο και από το Λουτράκι έως τη Σίνδο (23 Αυγούστου).

Πέννυ, λοιπόν, Πέννυ Μπαλτατζή. «Η μπάντα είναι οι φίλοι και συνεργάτες σου», λέει η ίδια στην «Εφ.Συν.». «Μόνος στη σκηνή (με το όνομά σου εννοώ, όχι με το όνομα ενός συγκροτήματος) είναι σίγουρα πιο αγχωτικό. Πιστώνεσαι μεν τα θετικά, παίρνοντας τα εύσημα, αλλά χρεώνεσαι και τα αρνητικά, κάτι που μπορεί να πάει στραβά, το βάρος της εκάστοτε παραγωγής κ.ά. Ωστόσο, παίρνω μεγάλη ικανοποίηση συνεχίζοντας να κάνω αυτά που έκανα πάντα ως “frontwoman” της μπάντας, απλώς πλέον ο κόσμος ταυτίζεται με το πρόσωπο. Κάτι το οποίο είναι πιο άμεσο και αποτελεσματικό».

Στον Κήπο του Μεγάρου θα παίξει διασκευές κυρίως. «“I'm in Heaven”, αυτός είναι ο τίτλος της παράστασής μου, ένα αφιέρωμα στην τζαζ και την έθνικ σκηνή. Θα τραγουδήσω κομμάτια από μιούζικαλ και μεγάλες αμερικάνικες ταινίες, τζαζ στάνταρ και κάποια δικά μου». Πόσο εύκολα αλλάζει στιλ ένας μουσικός; «Λένε πως ο κάθε συγγραφέας σε όλη του τη ζωή γράφει το ίδιο βιβλίο. Κανένας καλλιτέχνης δεν μπορεί να ξεφύγει από το “αχ” που τον πιλατεύει στη ζωή του. Αρα δεν αλλάζει, απλά εξελίσσεται...».

Το τελευταίο τραγούδι της Πέννυς λέγεται «Στην Τρούμπα στην Καστέλα» και υπάρχει μια ωραία ιστορία πίσω από αυτό που δεν ξέρουμε αν είναι αλήθεια ή μυθοπλασία αλλά δεν μας ενδιαφέρει κιόλας. Μας τη διηγείται η ίδια: «Στον ύπνο μου ήμουνα, λέει, παιδί. Ανάμεσα σε δυο γυναίκες. Στον Πειραιά. Κάτω στο λιμάνι, η μια τους μού έκοβε το δρόμο. Θύμιζε χάρτη, έτσι που στεκόταν αγέρωχη με το ένα πόδι στο Ρολόι και το άλλο στην Αγία Τριάδα.

»Και φτιασιδωμένη όπως ήταν με δρόμους και σοκάκια οργωμένα στο πρόσωπο και το δέρμα, σκέφτηκα τη Γαλλίδα, τη μαντάμ Ορτάνς του Ζορμπά, επέμενε όμως πως τη λέγαν Τρούμπα. Η άλλη περίμενε λεπτή σαν φίδι με μάτι καταπράσινο, σχιστό σαν λόχμη πάνω στον λόφο. Και ήταν μακριά και σκοτεινά για ένα παιδί να φτάσει στην Καστέλα.

»Με τη δύναμη που δίνουν τα όνειρα, έκανα την ανηφόρα μια κορδέλα δρόμο και με μάτια που άστραφταν από χαρά κράτησα σφιχτά στην αγκαλιά μου το πιο ακριβό και λαμπερό παιχνίδι... Ενα σουρεαλιστικό, πολύχρωμο καρουσέλ σκόρπιζε χρυσή βροχή πάνω από το λιμάνι, κλείνοντας όλους τους ανθρώπους σε μια σφιχτή αγκαλιά!».

Είναι αλήθεια πως η μουσική της Πέννυς σε ταξιδεύει στο παρελθόν, σε αλλοτινές εποχές. Αποχαιρετώντας την τη ρωτάω αν έχει γίνει μόδα το ρετρό στη μουσική. «Αυτό δεν έγινε τώρα. Κάθε φορά που ένα μουσικό είδος πολώνεται και επέρχεται κορεσμός οι ίδιοι καλλιτέχνες ψάχνουν για μια τονωτική ένεση αισιοδοξίας.

»Αυτό έγινε με τον Nτέιβιντ Μπερν και τον Πίτερ Γκάμπριελ που στράφηκαν στη λάτιν και στην αφροκούμπαν μουσική, ώστε να ξαναβρούν μέσα από τις αυθεντικές μουσικές τη λαϊκότητα και την αμεσότητα, τη λύπη και τη χαρά, αυτό που λείπει δηλαδή από μια καθημερινή, χλιαρή μέρα».

Info: Κήπος του Μεγάρου, 6/9 στις 20.30. Εισιτήρια: Προπώληση 10 ευρώ, στην είσοδο 12 ευρώ. Συμμετέχουν: Μ. Γούναρης πλήκτρα, Γ. Πουπούλης κιθάρα, Φ. Ανθης τύμπανα, Ηλ. Καρκαβέλιας μπάσο, Σπ. Νίκας άλτο σαξόφωνο, κλαρινέτο, Ρ. Κούσι τρομπόνι.

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας

Μέλος της
ΕΝΕΔ