Ο Χατζηπετρής

tavli.jpg

Τάβλι Dreamstime

Μπερκέτι οι διπλές ζαριές. Οι έμπυροι ταβλαδόροι τις παίζουν ακολουθώντας πατροπαράδοτο τελετουργικό που αποβλέπει στην ψυχολογική καταρράκωση του αντιπάλου. Μετρούν επιδεικτικά μία προς μία τις τριάρες ή τις πεντάρες, χτυπώντας βροντωδώς κάθε πούλι, καθώς σχηματίζουν επίζηλες πόρτες: «Κλαπ μία, μπουμ δύο, ντουπ τρεις...». Η τέταρτη, ιδίως όταν κλείνει το εξάπορτο ή αιχμαλωτίζει την παραμάνα, αναγγέλλεται σαδιστικά και με πάταγο: «Κι ο Χατζηπετρής». Ανέκαθεν, βλέπετε, οι Ελληνες έχουν έφεση στις ρίμες. Προφανώς ο Λουκιανός Κηλαηδόνης ήξερε τάβλι. Στο σατιρικό άσμα του «Φταίει ο χοντρός» χρεώνει στον πρωταγωνιστή των κύβων και των πεσσών όλου του κόσμου τα δεινά: «Φταίμε κι εμείς, φταίτε κι εσείς, φταίει κι ο Χατζηπετρής».

Ευσυνειδήτως η συμβία του, ίσως επειδή εισήλθε αργά στον πολιτικό στίβο -εξελέγη βουλεύτρια Λαρίσης μόλις το 2009-, αρνήθηκε να προσυπογράψει το πρώτο μνημόνιο, θαρραλέα στάση που την οδήγησε ντουγρού σε ανοιχτές αγκάλες κατά Κουμουνδούρου μεριά. Δεν ψήφισε επίσης τα ειδεχθή μέτρα που εισηγήθηκαν συχνά οι Σαμαροβενιζέλοι. Τον Ιούλιο του 2015, μολαταύτα, νόθευσε με άφθονο ύδωρ τον οίνο της, παρερμηνεύοντας τη λαϊκή ρήση: «Τους μήνες που δεν έχουν "ρο" το κρασί θέλει νερό».

Τυρβάζει έκτοτε περί άλλα, επικυρώνοντας πλήθος ατιμωτικά νομοσχέδια, την ευθύνη των οποίων αποδίδει στο άλλοτε εξιλαστήριο θύμα του συζύγου της· ήγουν στον ταλαίπωρο Χατζηπετρή. Η καταλυτική συμβολή της στα κοινοβουλευτικά πράγματα, παρεμπιπτόντως, συνοψίζεται στην απαράβλητη ατάκα που θα έκανε τις απογευματινές και βραδινές παραστάσεις των θεάτρων να γνωρίσουν πιένες: «Δεν μας τρομάζουν τα ενενήντα εννέα χρόνια διάρκειας του Ταμείου Αποκρατικοποιήσεων. Εδώ η Ελλάδα ήταν υπό τουρκική σκλαβιά για τετρακόσια χρόνια και άντεξε. Εχουμε ως λαός μεγάλες αντοχές».

Ριζοσπαστική εσωκομματική αντιπολίτευση θεώρησαν οι σφουγγοκωλάριοι του Μαξίμου ότι ασκεί η κορυφαία ηθοποιός, παραλληλίζοντας αλληγορικά την πρωτοδεύτερη φορά Αριστερά, τη συνεπικουρούμενη από ολοένα και ισχυρότερες δόσεις Ακροδεξιάς, με την αλήστου μνήμης –άκουσον, άκουσον– περίοδο του οθωμανικού ζυγού. Οντας γνήσιοι οπορτουνιστές παρά ταύτα υιοθέτησαν κατόπιν συμφώνου συμβίωσης τον από μηχανής θεό των ταβλιστών και αποδιοπομπαίο τράγο του Λουκιανού, πιστώνοντάς του πάσαν νόσον και πάσαν αστοχίαν του εθνοσωτήριου γκοβέρνου.

Οπερ έδει δείξαι. Τα καϊνάρια του υπουργείου Μεταφορών μετρούν και ξαναμετρούν, αλλά λογαριασμό δεν βγάζουν. Πριν από τ’ αυγά και τα πασχάλια έχασαν το μέτρο με το ηλεκτρονικό εισιτήριο κι ο κοσμάκης δεν μπορεί να επιβιβαστεί στο μετρό. Αδυνατούν να μοιράσουν δυο γαϊδουριών άχυρο. Επί της ουσίας περνούν τα γνωστά υποζύγια για αιώνια αβασταγά και τα στήνουν αχάραγα στην ουρά της γκαμήλας της πρωθυπουργικής παραβολής για να φύγουν άπραγα περί το μεσονύχτι. Ο υπουργός τα βάζει με την Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων κι ο υφυπουργός του με τους αναμένοντες, που παρεξήγησαν τάχα τις οδηγίες του· με τον δύσμοιρο Χατζηπετρή, πά’ να πει.

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας

Μέλος της
ΕΝΕΔ