«Ναυμαχία» Δρίτσα-ΠΕΝΕΝ για την οργανική σύνθεση του «IONIAN STAR»

epivatigo_oximatagogo_ionian_star.jpg

Το επιβατηγό-οχηματαγωγό πλοίο «ΙΟNIAN STAR» «Με την απόφασή μου και μόνο για τους χειμερινούς μήνες, ο αριθμός των μελών του πληρώματος μειώνεται στους 28 για δρομολόγιο διάρκειας περίπου 4 ωρών, τρεις φορές την εβδομάδα» αναφέρει σε ανακοίνωση του ο Θ Δρίτσας

Μια πολύ σκληρή αντιπαράθεση με αφορμή την οργανική σύνθεση του επιβατηγού-οχηματαγωγού πλοίου «ΙΟNIAN STAR» που ανήκει στην εταιρεία «Levante Ferries» και εκτελεί τη γραμμή Πάτρα-Σάμη-Ιθάκη, ξέσπασε ανάμεσα στην Πανελλήνια Ενωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ) και στον υπουργό Ναυτιλίας Θοδωρή Δρίτσα.

Η «ναυμαχία» ανάμεσα στους συνδικαλιστές ναύτες και τον αρμόδιο υπουργό εκδηλώθηκε όταν η διοίκηση της ΠΕΝΕΝ με ανακοίνωσή της υποστήριζε ότι με «μια κατάπτυστη, άθλια και επικίνδυνη απόφαση ο υπουργός Ναυτιλίας Θ. Δρίτσας ικανοποίησε αίτημα ναυτιλιακής ακτοπλοϊκής εταιρείας με το οποίο του ζητούσε τη δραστική μείωση της οργανικής σύνθεσης για να καταστεί το πλοίο κερδοφόρο και ανταγωνιστικό. Βάσει της απόφασης από τους 39 ναυτικούς που προβλέπει ο νόμος το πλοίο τώρα επανδρώνεται με 28».

Στις καταγγελίες του ναυτεργατικού σωματείου απάντησε ο Θοδωρής Δρίτσας λέγοντας ότι «κατάπτυστες, άθλιες και επικίνδυνες δεν μπορεί να είναι και δεν είναι αποφάσεις του υπουργείου, που σταθμίζουν συνδυαστικά και συνολικά κρίσιμα κοινωνικά αγαθά», διευκρινίζοντας ότι σύμφωνα με την απόλυτη εφαρμογή του Π.Δ.177/1974 ο μέγιστος αριθμός μελών πληρώματος τον χειμώνα προβλέπεται να φτάνει μέχρι και τους 36 ναυτικούς.

«Με την απόφασή μου και μόνο για τους χειμερινούς μήνες, ο αριθμός αυτός μειώνεται στους 28 για δρομολόγιο διάρκειας περίπου 4 ωρών, τρεις φορές την εβδομάδα».

Η διοίκηση της ΠΕΝΕΝ όμως προχώρησε και σε άλλες πολύ σοβαρές καταγγελίες, λέγοντας ότι «η απόφαση του υπουργού αποτελεί συνέχεια αυτής της πολιτικής η οποία θέτει σε κίνδυνο την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας, του επιβατικού κοινού, των ναυτεργατών, εντατικοποιεί σε επικίνδυνο βαθμό την εργασία διαμορφώνοντας τις προϋποθέσεις για πρόκληση ναυτικού ατυχήματος, μειώνει τους πόρους και τα έσοδα των ασφαλιστικών μας ταμείων, αυξάνει την ανεργία και την αβεβαιότητα στον χώρο της ναυτεργασίας».

«Σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να τεθούν θέματα κινδύνου για την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας, του επιβατικού κοινού και των ναυτεργατών ή θέματα εντατικοποίησης σε επικίνδυνο βαθμό της εργασίας», υποστήριξε ο Θ. Δρίτσας, επισημαίνοντας ότι οι πόροι και τα έσοδα των ασφαλιστικών ταμείων ή το τι μπορεί να προκαλέσει αύξηση της ανεργίας στον χώρο της ναυτεργασίας, είναι κατ’ εξοχήν θέματα που αξιολογούνται συνολικά και σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να γίνουν τέτοιες αξιολογήσεις με αφορμή τη δρομολόγηση ενός μόνο πλοίου.