Μπροστά από τις μικρές μας οθόνες τέσσερις ώρες και 30 λεπτά καθημερινά

Μια χρονιά έφυγε, μια καινούργια μπήκε, με τα βλέμματα όλων πλέον στον χώρο των μίντια να στρέφονται στην πολυαναμενόμενη αδειοδότηση των τηλεοπτικών σταθμών εθνικής εμβέλειας.

Η αντίστροφη μέτρηση έχει αρχίσει και ήδη τα στελέχη των καναλιών μετρούν κέρδη και ζημίες από το πρώτο τετράμηνο (Σεπτέμβριος-Δεκέμβριος 2017) της τηλεοπτικής σεζόν.

Σύμφωνα με τις καταγραφές της Nielsen, σε αυτό το πρώτο τετράμηνο της νέας τηλεοπτικής περιόδου και τελευταίο της χρονιάς που έφυγε κερδισμένος αναδεικνύεται ο ΣΚΑΪ, καθώς έστω και με μισή μονάδα διαφορά βρίσκεται στην κορυφή των μετρήσεων στο σύνολο του προγράμματος, με το μερίδιό του να φτάνει το 16%.

Ο ΣΚΑΪ πάντως, με την προσθήκη από την περασμένη τηλεοπτική σεζόν τόσο του «Voice» όσο βεβαίως -και πολύ περισσότερο- του «Survivor», που έκανε συνεχώς ρεκόρ τηλεθέασης, εκτοξεύτηκε στην κορυφή όλο το 2017, καταγράφοντας συνολικό μερίδιο 16,7% κατά μέσον όρο στο δωδεκάμηνο.

Στη ζώνη υψηλής τηλεθέασης (prime time) μάλιστα, κατάφερε να αποσπάσει μερίδιο 21,8%, αφήνοντας πίσω τον ALPHA (15,8%) και τον ΑΝΤ1 (15,3%). Βέβαια, πρόκειται για μετρήσεις για όλο το δωδεκάμηνο και οι σεζόν δεν μετριούνται με αυτόν τον τρόπο.

Το κανάλι του Φαλήρου πάντως μπήκε και στη νέα τηλεοπτική περίοδο με φόρα και το πρώτο τετράμηνο της περιόδου (και τελευταίο της χρονιάς, Σεπτέμβριος-Δεκέμβριος 2017) βρέθηκε στην κορυφή, αφήνοντας στη δεύτερη θέση τον ALPHA με μερίδιο 15,5%, ενώ τρίτος ακολουθεί ο ΑΝΤ1 με 14%, παρότι έριξε στη μάχη της τηλεθέασης το δικό του ριάλιτι επιβίωσης, τους «Νομάδες» (Nomads).

Αξιοσημείωτο είναι ότι το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα το «Ε TV», το οποίο πλέον ανήκει στον Ιβάν Σαββίδη, έχει ανεβάσει τα ποσοστά του φτάνοντας στο 7,6% και ξεπερνώντας οριακά το MEGA, που έχει πέσει στο 7,5% και έχει καπαρώσει την πέμπτη θέση.

Τα δύο κανάλια της δημόσιας τηλεόρασης για τα οποία γίνονται μετρήσεις, ΕΡΤ-1 και ΕΡΤ-2, συνεχίζουν τις χαμηλές πτήσεις (εδώ που τα λέμε μέχρι στιγμής τα στελέχη τους δεν έχουν παρουσιάσει ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα) και καταφέρνουν να αποσπούν μερίδια 5,5% και 2,1% αντίστοιχα. Δηλαδή και τα δύο μαζί φτάνουν το 7,6%, που καταγράφει και το «E TV».

Το τελευταίο τετράμηνο του 2017 κατά μέσον όρο, σύμφωνα με τις καταγραφές της Nielsen, φαίνεται να καθηλωνόμαστε μπροστά στις μικρές οθόνες τέσσερις ώρες και 30 λεπτά καθημερινά. Πιο φανατικές με την τηλεόραση βέβαια παραμένουν οι γυναίκες ηλικίας άνω των 65 χρόνων, που αφιερώνουν στο χαζοκούτι σχεδόν ένα οκτάωρο (!), καθώς βλέπουν καθημερινά τηλεοπτικά προγράμματα επί επτά ώρες και και 51 λεπτά!

Ακολουθούν με... κάποια απόσταση οι άνδρες ίδιας ηλικίας, οι οποίοι περνούν παρέα με τις μικρές τους οθόνες κατά μέσον όρο έξι ώρες και 57 λεπτά. Δηλαδή, περίπου μία ώρα λιγότερη απ' ό,τι οι γυναίκες αυτής της ηλικίας.

Σε όλες τις ηλικιακές ομάδες οι γυναίκες, σύμφωνα με τα καταγεγραμμένα στοιχεία, παρακολουθούν περισσότερες ώρες τηλεόραση σε σύγκριση με τους άνδρες. Αρκετές ώρες περνούν παρέα με τους τηλεοπτικούς τους δέκτες και οι γυναίκες ηλικίας 45-64 ετών, που αφιερώνουν καθημερινά έξι ώρες και 19 λεπτά.

Δηλαδή, πλησιάζουν ολοταχώς (παρά έξι λεπτά), να περνούν καθημερινά ένα επτάωρο... αγκαλιά με την τηλεόραση. Οι άνδρες ίδιας ηλικίας έπονται, καθώς καθηλώνονται στις μικρές τους οθόνες κατά μέσον όρο τέσσερις και 54 λεπτά. Δηλαδή αφιερώνουν σε τηλεοπτικά προγράμματα σχεδόν μιάμιση ώρα λιγότερη απ' ό,τι οι γυναίκες της ίδιας ηλικίας.

Παρόμοιο φαίνεται να είναι το σκηνικό και με τις γυναίκες και τους άνδρες ηλικίας 25-44 ετών. Οι πρώτες παρακολουθούν τηλεοπτικά προγράμματα επί τέσσερις ώρες και 13 λεπτά καθημερινά, ενώ οι δεύτεροι περνούν παρέα με την τηλεόραση δύο ώρες και 58 λεπτά. Δηλαδή, οι άνδρες βλέπουν ημερησίως 75 λεπτά λιγότερη τηλεόραση από τις γυναίκες ίδιας ηλικίας.

Διαφορετική η κατάσταση στην προηγούμενη ηλικιακή ομάδα, καθώς άνδρες και γυναίκες 15-24 χρόνων αφιερώνουν σχεδόν τον ίδιο χρόνο στη μικρή οθόνη. Οι γυναίκες αυτής της ηλικίας παρακολουθούν ημερησίως μία ώρα και 44 λεπτά και οι άνδρες μία ώρα και 32 λεπτά. Αρκετός πάντως είναι και ο χρόνος που περνούν τα παιδιά (4-14 ετών) μπροστά στα χαζοκούτια, καθώς φτάνουν να βλέπουν τηλεοπτικές παραγωγές επί δύο ώρες και 16 λεπτά κάθε μέρα.

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας