Μέσα στη μόδα

Οι Κορεάτες προοδεύουν γεωμετρικά. Και το Stonic είναι ένα σημαντικό μοντέλο για την Kia που έχει στόχο να πρωταγωνιστήσει σε μια νέα και ραγδαία αναπτυσσόμενη κατηγορία.

Η κατηγορία B-SUV σήμερα «γράφει» 1,1 εκατ. πωλήσεις ετησίως στην Ευρώπη -περίπου το 7% της συνολικής αγοράς- με προοπτική να ξεπεράσει τα 2 εκατομμύρια μέχρι το 2020.

Η ευρωπαϊκή αύρα κυριαρχεί στην αισθητική του Kia Stonic. Οι σχεδιαστές ανέλαβαν να δημιουργήσουν ένα κόμπακτ crossover με στιλ SUV. Οι μαζεμένες διαστάσεις και το χαμηλό κέντρο βάρους συμβάλλουν στη δυναμική εμφάνιση.

Οι κοντοί πρόβολοι εμπρός και πίσω, σε συνδυασμό με το μακρύ καπό και τη χαμηλή γραμμή οροφής (1.520 χλστ. ύψος αμαξώματος), δίνουν μια ιδιαίτερα σπορ υπόσταση στο Stonic, χωρίς ωστόσο να θυσιάζουν την ψηλή θέση οδήγησης που οι οδηγοί περιμένουν από ένα κόμπακτ SUV.

Οι μαύρες προστατευτικές επενδύσεις χαμηλά στο αμάξωμα και στους προφυλακτήρες, εμπρός και πίσω, προσθέτουν λουκ περιπέτειας στο συνολικό ντιζάιν, ενώ οι ράγες οροφής ενισχύουν τη λειτουργικότητα.

Στο εμπρός μέρος, οι παράλληλες γραμμές που διατρέχουν το καπό συνεχίζονται οπτικά στο πλάι, ενώ οι λιτές επιφάνειες έρχονται σε αντίθεση με τις δυναμικές γραμμές της μάσκας, της εισαγωγής αέρα χαμηλά στον προφυλακτήρα και των προβολέων ομίχλης.

Το πλάτος των 1.760 χλστ. τονίζεται ακόμη περισσότερο από το λεπτό περίγραμμα των προβολέων και των φώτων ημέρας LED.

Το μεγάλο μεταξόνιο των 2.580 χλστ. εξοστρακίζει τους τροχούς στις άκρες του μήκους 4.140 χλστ. αμαξώματος.

Kia Stonic

Το Stonic διαθέτει αρκετά ευρύχωρη καμπίνα κυρίως για τα πόδια των επιβατών. Η οροφή δεν βρίσκεται στα ουράνια, όπως σε άλλα μοντέλα της κατηγορίας, ενώ πίσω χωρούν δύο επιβάτες και με αρκετές παραχωρήσεις, τρεις.

Η θέση οδήγησης δεν θυμίζει crossover παρότι το πάτωμα βρίσκεται σχετικά ψηλά από το έδαφος δημιουργώντας μια αίσθηση ενός κλασικού αυτοκινήτου της κατηγορίας και όχι SUV.

Η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ είναι στον μέσο όρο της κατηγορίας με τα 352 λίτρα που προσφέρει.

Η σχεδίαση του ταμπλό, της κεντρικής κονσόλας και του πίνακα οργάνων έχει μια φρέσκια και μοντέρνα αισθητική με σπορτίβ τάσεις στις λεπτομέρειες.

Τα σκληρά πλαστικά δείχνουν ποιοτικά και σε καμία περίπτωση φθηνά.

Στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει μια αρκετά μεγάλη οθόνη αφής με τα χειριστήρια του κλιματιστικού συστήματος να είναι ανεξάρτητα. Θήκες εναπόθεσης μικροαντικειμένων υπάρχουν αρκετές.

Ο οδηγός του Stonic αντιλαμβάνεται αμέσως την προσοχή που έχουν δώσει οι μηχανικοί της μάρκας στην οδική συμπεριφορά και στα δυναμικά χαρακτηριστικά του στον δρόμο, χωρίς να επιβαρύνεται η άνεση. Η ανάρτηση με τα γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός με υδραυλικά αμορτισέρ και τον ημιάκαμπτο άξονα πίσω έχει σφιχτή ρύθμιση και συνδυάζεται με κοντή κρεμαγιέρα με 2,52 στροφές από άκρη σε άκρη και ένα στιβαρό πλαίσιο με πολλές ενισχύσεις και ευρεία χρήση ατσαλιού υψηλής αντοχής. Στα πρώτα χιλιόμετρα που διάνυσα με το Stonic των 1.4 λίτρων (υπάρχουν αρκετές ακόμη επιλογές κινητήρων) είδα πολλά θετικά στοιχεία, από τη σταθερότητα που παρουσιάζει ακόμα και σε γρήγορους ρυθμούς, χάρη στα αυξημένα περιθώρια πρόσφυσης, τις μικρές κλίσεις στις στροφές και τη βοήθεια διαφόρων ηλεκτρονικών συστημάτων.

Η λειτουργία του κινητήρα είναι ελαστική και ευχάριστα τραχιά στο αυτί, με το τράβηγμα της ροπής να έρχεται από χαμηλά.

Γενικότερα, το πλούσια εξοπλισμένο Stonic είναι ένα ευκολο-οδήγητο μικρό SUV με καλή θέση οδήγησης, ικανοποιητική ορατότητα προς τα έξω, με το τιμόνι να έχει καλό «βάρος» και ακρίβεια και με τον επιλογέα να κουμπώνει πρόθυμα.

Η ποιότητα κύλισης είναι από τις καλύτερες στην κατηγορία, στις υψηλές ταχύτητες εντυπωσιάζει με τη σταθερότητά του ενώ, όπως συνηθίζει η Kia για να προσδώσει ένα πιο σπορ τόνο, η ανάρτηση είναι ίσως λίγο πιο σφιχτή απ' ό,τι θα έπρεπε μετριάζοντας κάπως την απόσβεσή της. Και βέβαια η κατανάλωση λίγο μεγαλύτερη από την επίσημη, περί τα 7 λίτρα.

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας

Μέλος της
ΕΝΕΔ