Μείωση εξεταζόμενων μαθημάτων και στις Α' και Β' Λυκείου

exetaseis-mathitis.jpg

Σχολείο, εξετάσεις ΕUROKINISSI / ΣΤΕΛΙΟΣ ΜΙΣΙΝΑΣ

Μείωση των εξεταζόμενων μαθημάτων για την Α' και Β' Λυκείου, σε συνέχεια των αλλαγών για το νέο Λύκειο, ανακοίνωσε χθες ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου.

Μιλώντας το βράδυ της Πέμπτης στην ΕΡΤ, στην εκπομπή Focus όπου συμμετείχε και η δημοσιογράφος της Εφ.Συν. Διαλεκτή Αγγελή, ο υπουργός ανακοίνωσε πως οι μαθητές στην Α' Λυκείου θα εξετάζονται σε 8 αντί για 14 μαθήματα που ισχύει σήμερα και στη Β' Λυκείου σε 6 από 14. Σημειώνεται ότι ήδη για τη Γ' Λυκείου οι εξετάσεις αφορούν πια τέσσερα μαθήματα.

Ο υπουργός Παιδείας έκανε γνωστό επίσης πως βρέθηκε λύση για τον διορισμό του συνόλου των επιτυχόντων στον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ το 2008. Έτσι, παρότι αρχικά είχε πει το υπουργείο πως θα διοριστούν περίπου 300 τελικά θα διοριστούν και οι περίπου 600 επιτυχόντες, ο διορισμός των οποίων εκκρεμεί εδώ και μια δεκαετία.

Ο κ. Γαβρόγλου επανέλαβε τη σημασία αναβάθμισης του απολυτηρίου, σημειώνοντας πως «είναι ευκαιρία και στοίχημα για όλους μας».

Παράλληλα, σημείωσε για μια ακόμη φορά ότι η λύση που έχει προταθεί προέρχεται από την ανάγκη επίλυσης του προβλήματος ανυπαρξίας της Γ' Λυκείου. «Δεν υπάρχει αυτή τη στιγμή Γ' λυκείου. Το σχολείο έχει γίνει πάρεργο του πανεπιστημίου», σχολίασε.

Ο κ. Γαβρόγλου σημείωσε ότι το 2020 οι εισακτέοι στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση θα έχουν μπροστά τους μία «εντελώς νέα αρχιτεκτονική των πανεπιστημίων», με πιο ενισχυμένο τον μορφωτικό τους ρόλο.

Απαντώντας στην κριτική του προέδρου της ΟΛΜΕ, Νίκου Παπαχρήστου σχετικά με τον κίνδυνο εμφάνισης φαινομένων βαθμοθηρίας και φροντιστηριοποίησης της Γ' Λυκείου, σημείωσε ότι «ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ δε μπορεί να λέει ότι τα μέλη του είναι επιρρεπή σε πιέσεις», καθώς επίσης και ότι «το φροντιστήριο διδάσκει τεχνικές για να περνάνε τα παιδιά τις εξετάσεις, ενώ το σχολείο έχει σκοπό να μορφώνει τα παιδιά».

Αναφερόμενος στην κατάργηση των Λατινικών από τις Πανελλαδικές και απαντώντας στην Τασούλα Καραγεωργίου, πρόεδρο της Πανελλήνιας Ένωσης Φιλολόγων, η οποία έκανε λόγο για «χωρίς περίσκεψη εξαγγελία», σχολίασε ότι «δεν έχει ακουστεί κανένα επιχείρημα υπέρ της διατήρησης του μαθήματος». «Δε λέμε ότι τα λατινικά δεν χρειάζονται», ξεκαθάρισε. «Θέλουμε να προστατέψουμε την αξιοπρέπεια κάποιων αντικειμένων. Για να αλλάξει η διδασκαλία των λατινικών πρέπει να αλλάξει μία ολόκληρη νοοτροπία», είπε και πρόσθεσε ότι τα Λατινικά μπορούν «να διδάσκονται εκεί που χρειάζονται».

Τέλος, τάχθηκε υπέρ της ενίσχυσης των διακριτών ρόλων Εκκλησίας-Πολιτείας, «ώστε κάθε θεσμός να ξέρει τα όριά του». Τάχθηκε πάντως υπέρ της διατήρησης της πρωινής προσευχής, που όπως σημείωσε αποτελεί «μέρος του πολιτισμού και της κουλτούρας μας».

 

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας