Με «Βάκχες» και αγαπημένα τραγούδια

megaro.jpg

Από τις πρόβες του Αλκίνοου Ιωαννίδη για τις συναυλίες του στο Μέγαρο Από τις πρόβες του Αλκίνοου Ιωαννίδη για τις συναυλίες του στο Μέγαρο | ALEX VLAHOS

Δύο ιδιαίτερες βραδιές από τον Αλκίνοο Ιωαννίδη την Πέμπτη και την Παρασκευή στο Μέγαρο. Δύο συναυλίες χωρισμένες σε δύο μέρη: Πρώτα θα ακούσουμε τη μουσική του για τις «Βάκχες» του Ευριπίδη και, αμέσως μετά, τα γνωστά του τραγούδια ενορχηστρωμένα για χορωδία και ορχήστρα.

Και κάτι ακόμα, εξίσου σημαντικό: είναι η πρώτη φορά που διοργανώνονται σε κλειστό χώρο συναυλιών στην Ελλάδα, με την επιμέλεια της Κίνησης Ανάπηρων Καλλιτεχνών, μουσικές παραστάσεις καθολικής προσβασιμότητας και σε άτομα με αναπηρία, οι οποίες συνοδεύονται από ταυτόχρονη διερμηνεία στην ελληνική νοηματική γλώσσα, ενδογλωσσικούς υπέρτιτλους και ακουστική περιγραφή στα ελληνικά.

Το πρόγραμμα της παράστασης θα διατίθεται δωρεάν σε μεγαλογράμματη γραμματοσειρά, γραφή Braille και σε κώδικα QR για τυφλούς και ανθρώπους με προβλήματα όρασης. Επίσης θα είναι ευπρόσδεκτοι και οι... μουσικόφιλοι σκύλοι, οδηγοί τυφλών.

Στο πρώτο μέρος λοιπόν θα παρουσιαστεί, για πρώτη φορά στην Ελλάδα, η μουσική του Αλκίνοου για τις «Βάκχες» του Ευριπίδη, σε μετάφραση Γιώργου Χειμωνά, που έχει αποσπάσει πλήθος βραβείων κατά το παρελθόν.

Τους ρόλους του ηθοποιού, του κρουστού και του τραγουδιστή κρατά ο ίδιος ο Ιωαννίδης, ενώ τα μέρη της Κορυφαίας αποδίδει η σοπράνο Αγάπη Παπαμήτσου. «Η μουσική γράφτηκε την άνοιξη του 2011 για την παράσταση του σκηνοθέτη όπερας Paolo Baiocco στον Θεατρικό Οργανισμό Κύπρου», εξηγεί ο Αλκίνοος.

«Το 2012 μετέγραψα το έργο στη σημερινή του σύνθεση οργάνων και φωνών, για να παρουσιαστεί στη Φιλαρμονική της Αγίας Πετρούπολης. Το επεξεργάστηκα ξανά πρόσφατα, μετά την πρόσκληση του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, και έτσι παρουσιάζεται σήμερα πιο ολοκληρωμένο, σαν ένα ιδιόμορφο ορατόριο».

Αμέσως μετά, στο δεύτερο μέρος, θα ακούσουμε τις μεγάλες του επιτυχίες από το σύνολο της δισκογραφίας του. Ωστόσο αυτές δεν θα έχουν καμία σχέση με το παρελθόν, αφού τώρα θα τις ακούσουμε με νέες ενορχηστρώσεις για κιθάρα, φωνή, γυναικεία χορωδία και ορχήστρα εγχόρδων. Ο Αλκίνοος όπως πάντα θα τραγουδά και θα παίζει ταυτόχρονα.

«Γνώρισα χωριστά τον λόγο και τη μουσική», λέει. «Είχα την τύχη να μεγαλώσω σε σπίτι χωρίς ακριβά έπιπλα, αλλά με πολλά βιβλία και κλασικούς δίσκους. Οταν, σε μικρή ηλικία και μέσα από τους Ελληνες δημιουργούς της δεκαετίας του ’70, συνειδητοποίησα πως η λέξη και η νότα σμίγουν και γεννούν ένα παιδί που λέγεται Τραγούδι, το ερωτεύτηκα...

»Το τραγούδι μάς ταξιδεύει αμφίδρομα στο βαθύτερο μέρος του εαυτού μας και στον απέραντο έξω κόσμο. Μας δίνει προσωπική ταυτότητα, ενώ μας ενσωματώνει στο σύνολο. Μας ορίζει συλλογικά, αγγίζοντάς μας προσωπικά».

Και συνεχίζει: «Ευλογήθηκα να ζω στην άχρονη ευρυχωρία των τριών λεπτών του. Οσο ανάξια κι αν το υπηρέτησα, ποτέ δεν με εκδικήθηκε. Μου προσέφερε μια ενδιαφέρουσα και δημιουργική ζωή και, μέσα από τον ωκεανό του, μου επιτρέπει συχνά να μοιράζομαι με τους συνανθρώπους μου κάτι τόσο απλό, καθαρό, πολύτιμο και αναγκαίο, όσο ένα ποτήρι νερό».

Info: Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, Αίθουσα Αλεξάνδρα Τριάντη, Πέμπτη 29 και Παρασκευή 30 Μαρτίου, ώρα έναρξης: 20.00. Τιμές εισιτηρίων: Από 12 έως και 45 ευρώ, 9 € (φοιτητές, νέοι έως 25 ετών, άνεργοι, ΑμεΑ, 65+, πολύτεκνοι)

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας