Με χρώμα μοβ και «Αντιγόνη»

festival.jpg

«Ταρτούφος», του Οσκάρας Κορσουνόβας «Ταρτούφος», του Οσκάρας Κορσουνόβας

Στη δεύτερη κιόλας θητεία του στο τιμόνι του Φεστιβάλ της Αβινιόν μπήκε ο Ολιβιέ Πι. Με την άνεση που του δίνει η βεβαιότητα ότι δεν θα φύγει από την Πόλη των Παπών παρά το 2021, ανακοίνωσε το ενδιαφέρον και πάντα με μια ιδιαίτερη φιλοσοφία πρόγραμμα της φετινής, 72ης διοργάνωσης (6 με 24 Ιουλίου).

«Καλημέρα σας κυρίες, κύριοι και όλοι εσείς που αυτοπροσδιορίζεστε διαφορετικά», ξεκίνησε την παρουσίαση. «Ξέρετε ότι το μοβ είναι το χρώμα των επισκόπων. Είναι, όμως, και του φεμινισμού, ακριβώς γιατί αναμειγνύει το ροζ, χρώμα των κοριτσιών και το μπλε, χρώμα των αγοριών».

Ολιβιέ Πι Ολιβιέ Πι |

Ετσι, με ένα ιδεολογικά φορτισμένο, αλλά και μεικτό χρώμα ο Ολιβιέ Πι σηματοδότησε ένα σύνολο παραστάσεων που απελευθερώνουν πολλές μαζί θεματικές: τη σεξουαλική ταυτότητα, τα παιδιά, την οικογένεια και το άτομο. Αλλα και την αλήθεια της πληροφορίας (σε εποχές fake news), την προσφυγιά, τον ρατσισμό και την ταυτότητα.

Ο ίδιος ο Πι, που πέρυσι η μίνιμαλ παράστασή του στη Μικρή Επίδαυρο πάνω σε δύο τραγωδίες του Αισχύλου («Προμηθέας Δεσμώτης» και «Ικέτιδες») ήταν από τις κορυφαίες στιγμές του δικού μας Φεστιβάλ, επιμένει αρχαιοελληνικά. Θα ανεβάσει στην Αβινιόν την παράσταση «Pur Present», που αποτελείται από τρεις σύγχρονες τραγωδίες των 50 λεπτών, όλες με ήρωα έναν περίεργο Ετεοκλή -μέχρι και έμπορος ναρκωτικών θα είναι. Αλλά και την «Αντιγόνη», που είχε παρουσιάσει το 2017 με εγκλείστους σε φυλακές.

Κι εδώ σταματάει το καθαρά ελληνικό ενδιαφέρον του φεστιβάλ, που πέρυσι -μην ξεχνάμε- είχε αποθεώσει τον «Μεγάλο Δαμαστή» του Δημήτρη Παπαϊωάννου. Συμμετέχουν, πάντως, μεγάλα ονόματα του ευρωπαϊκού θεάτρου και χορού, που είναι γνωστά στο ελληνικό κοινό. Μια τουλάχιστον παράσταση της Αβινιόν εμείς την έχουμε ήδη δει! Το «Kreatur» της Γερμανίδας χορογράφου Σάσα Βαλτς, που πριν από λίγες μέρες παρουσιάστηκε στο Μέγαρο Μουσικής.

Ο Βέλγος Ιβαν Χόβε και η καταπληκτική ομάδα του Toneelgroep Amsterdam επιστρέφουν με μια παράσταση βασισμένη σε έργο του μεγάλου Ολλανδού συγγραφέα Louis Couperus. Ο Λιθουανός Οσκάρας Κορσουνόβας, που τα τελευταία χρόνια σκηνοθετεί συχνά στην Ελλάδα, θα πάει στην Αβινιόν με έναν «Ταρτούφο».

Ο Γάλλος Ζουλιέν Γκοσλέν, που τα δύο τελευταία καλοκαίρια είχε αναδειχθεί το πιο συζητημένο πρόσωπο του Φεστιβάλ Αθηνών με δύο θεάματα βασισμένα σε σημαντικά μυθιστορήματα, το «2666» του Ρομπέρτο Μπολάνιο και τα «Στοιχειώδη σωματίδια» του Μισέλ Ουελμπέκ, πάλι με λογοτεχνία κατεβαίνει στην Αβινιόν: εμπνέεται σε μια μαραθώνια παράσταση από τρία μυθιστορήματα του Αμερικανού Ντον ΝτεΛίλο, που θίγουν το θέμα της τρομοκρατίας («Μαο ΙΙ», «Players» και «Ονόματα»).

72ο Φεστιβάλ Αβινιόν (6-24 Ιουλιου) 72ο Φεστιβάλ Αβινιόν (6-24 Ιουλιου) |

Ο Ολιβιέ Πι, για μια ακόμα φορά, βάζει στο κέντρο του φεστιβάλ καλλιτέχνες από τη Μέση Ανατολή, κυρίως Αίγυπτο και Λίβανο, με κορυφαίο ανάμεσά τους τον γνωστό μας στην Αθήνα -λόγω Στέγης- κορυφαίο Ιρανό Αμίρ Ρεζά Κοχεστανί. Τέλος, ο διευθυντής της Αβινιόν κάνει μεγάλη πάσα στη νέα γενιά των Γάλλων σκηνοθετών, αφού φέτος το άνοιγμα του φεστιβάλ στην αυλή του Παπικού Παλατιού ανήκει στον 36χρονο Τομάς Ζολί, που θα ανεβάσει «Θυέστη» του Σενέκα.

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας