Κάθε επτά ημέρες το «κουδούνισμα» των εισπρακτικών

mobile-vouli.jpg

Κινητό τηλέφωνο - Βουλή Επιχειρείται να καλυφθεί το κενό που αφορά στην ενημέρωση των οφειλετών από δικηγόρους | (EUROKINISSI/ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ

Ολοκληρώνεται εντός των επόμενων ημερών το σχέδιο νόμου για τις εισπρακτικές εταιρείες που ρυθμίζει, εκ νέου, την αγορά. Δύο οι βασικές αλλαγές στο ισχύον νομοθετικό πλαίσιο. Διαβιβάστηκαν από τη γενική γραμματεία στο Δικηγορικό Σύλλογο Αθηνών, καταγγελίες οι οποίες στην πλειονότητά τους αφορούν σε φαινόμενα έλλειψης σεβασμού της προσωπικότητας και μη διαφύλαξης του προσωπικού απορρήτου.

Το υπουργείο Οικονομίας εκτιμά ότι η αναμόρφωση της νομοθεσία είναι απαραίτητη καθώς, πολύ συχνά πλέον, οι τράπεζες, αλλά και κάθε άλλοι προμηθευτές (εταιρείες τηλεπικοινωνιών κλπ) συνεργάζονται με δικηγόρους και δικηγορικές εταιρείες που αναλαμβάνουν να καλούν τους οφειλέτες για τα χρέη τους.

Στις περιπτώσεις αυτές, παρ' όλο που οι δικηγόροι και οι δικηγορικές εταιρείες λειτουργούν ουσιαστικά ως εταιρείες ενημέρωσης οφειλετών, δεν υπάγονται στο σχετικό νόμο κι επομένως δεν ισχύουν γι' αυτούς οι υποχρεώσεις και περιορισμοί της νομοθεσίας.

Δύο από τις βασικές αλλαγές στο ισχύον νομοθετικό πλαίσιο που διέπει τις εισπρακτικές εταιρείες, είναι ότι κάθε επτά ημέρες, και όχι κάθε δεύτερη ημέρα, όπως ισχύει σήμερα, θα επιτρέπεται στις εταιρείες ενημέρωσης οφειλετών να ενοχλούν τους οφειλέτες για ληξιπρόθεσμες οφειλές, ενώ η ενημέρωση των οφειλετών θα επιτρέπεται να διενεργείται πλέον όχι μόνο από κεφαλαιουχικές εταιρείες, όπως ήταν μέχρι σήμερα.

Με τον τρόπο αυτό επιχειρείται να καλυφθεί το κενό που αφορά στην ενημέρωση των οφειλετών από δικηγόρους και με την προσέγγιση αυτή, οι μεν δικηγόροι εξακολουθούν να υπάγονται στην πειθαρχική αρμοδιότητα των συλλόγων τους στους δε δανειστές είναι δυνατόν να επιβληθούν κυρώσεις.

Πάντως, θα πρέπει να επισημανθεί ότι η συγκεκριμένη ρύθμιση εφόσον αναφέρεται σε «τρίτους» και δεν ονοματίζει αποκλειστικά τους δικηγόρους ή τις δικηγορικές εταιρείες, εκτιμάται ότι αφήνει ανοικτό το ενδεχόμενο να ασχοληθούν στο μέλλον με το αντικείμενο και άλλες εταιρείες όπως πχ λογιστικά γραφεία.

Στο σχέδιο νόμου του υπουργείου η έννοια του οφειλέτη περιορίζεται στα φυσικά πρόσωπα (δηλαδή δεν αφορά επιχειρήσεις), συστηματοποιούνται και εξειδικεύονται οι διοικητικές κυρώσεις σε περίπτωση που παραβιάζουν τον νόμο οι εισπρακτικές εταιρείες και γίνεται αυστηρότερος ο τρόπος ταυτοποίησης του οφειλέτη προκειμένου να μην αποκαλύπτεται ο σκοπός της όχλησης σε τρίτους.Πάντως, θα πρέπει να σημειώσουμε ότι στο σχέδιο νόμου δεν προβλέπεται καμιά ποινή για τον προμηθευτή.

Σχετικά με την ευθύνη των δικηγορικών γραφείων που λειτουργούν ως εισπρακτικές, η γενική γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή αναφέρει σε έγγραφο της που διαβιβάστηκε πρόσφατα στη Βουλή από τον υπουργό Οικονομίας και Ανάπτυξης, Δημήτρη Παπαδημητρίου, ότι όταν η ενημέρωση αυτή ανατίθεται σε δικηγόρους και δικηγορικές εταιρείες, τότε αρμόδιοι για τον έλεγχο τήρησης του ειδικού θεσμικού πλαισίου και την επιβολή ενδεχόμενων κυρώσεων ορίζονται οι οικείοι δικηγορικοί σύλλογοι.

Υπενθυμίζει, δε, ότι στο πλαίσιο αυτό διαβιβάστηκαν από τη γενική γραμματεία στο Δικηγορικό Σύλλογο Αθηνών, καταγγελίες που υποβλήθηκαν στη γραμματεία, οι οποίες στην πλειονότητά τους αφορούν σε φαινόμενα έλλειψης σεβασμού της προσωπικότητας και μη διαφύλαξης του προσωπικού απορρήτου, από δικηγόρους και δικηγορικές εταιρείες.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας