Ίψεν και Λόρκα στο θέατρο Εκάτη

perliblin_3.jpg

Κώστας Βολιώτης

Συνεχίζονται οι παραστάσεις «Όταν ξυπνήσουμε εμείς οι νεκροί» του Ερρίκου Ίψεν και «Περλιμπλίν και Μπελίσα» του Φεδερίκο Γκαρθία Λόρκα σε σκηνοθεσία της Βαλεντίνη Λουρμπά στο θέατρο Εκάτη στην πλατεία Κυψέλης.

Λίγα λόγια για τις παραστάσεις

«Όταν ξυπνήσουμε εμείς οι νεκροί» 

Ο Ρούμπεκ είναι διαπρεπής γλύπτης παντρεμένος με τη Μάγια, όμορφη, νέα επιπόλαιη και ευεπίφορη στον έρωτα… Η Μάγια είναι εύθυμη και ζωηρή αλλά κουβαλάει βάρος απογοήτευσης και κούρασης από τον Ρούμπεκ που την διέψευσε κι έτσι δεν είναι ευτυχισμένοι οι δυο τους.

Ξαναπαρουσιάζεται, όμως, στη ζωή του μια γυναίκα, η Ιρένε, που υπήρξε μοντέλο για το σημαντικότερο γλυπτικό του έργο, και αποτέλεσε γι’ αυτόν μέσον για να πετύχει ένα άρτιο καλλιτεχνικό αποτέλεσμα, ενώ εκείνη θησαύριζε τις στιγμές και τις έκανε μοίρα… Κι όταν την ευχαρίστησε για ένα '«πολύτιμο επεισόδιο», έφυγε θρυμματισμένη από την ψυχρότητά του και τριγυρνούσε άδεια με σκοπό τον όλεθρο.

Ο Ρούμπεκ και η Ιρένε όταν ξανασυναντιούνται συνειδητοποιούν την αιτία της υπαρξιακής τους θλίψης και αποφασίζουν να δώσουν τέλος σ’ ένα παιχνίδι χωρίς νόημα, κι όταν η ψευδαίσθηση και το ζωτικό ψεύδος που συντηρεί την ύπαρξή τους αποδειχθεί αδύναμο να προσφέρει ίαση στα ψυχικά τους άλγη, φεύγουν μαζί στα βουνά και, παρότι στις βουνοκορφές συναντούν ανεμοστρόβιλο, αρνούνται να διαλέξουν ασφαλές μέρος για να σωθούν και συμφωνούν να οδηγηθούν μαζί στο θάνατο.

Ο Ίψεν στο μεγαλειώδες αυτό έργο θέλει να δείξει ότι η πληρότητα της συναισθηματικής ζωής είναι σπουδαιότερη από την αφοσίωση στην τέχνη. Αυτό το έργο γράφτηκε το 1899 και είναι ένα μανιφέστο πάνω στην τέχνη του καλλιτέχνη και τη ζωή, μια ελεγεία που προαναγγέλλει το θάνατο.

Κώστας Βολιώτης

«Περλιμπλίν και Μπελίσα»

Ο Μοναχικός Περλιμπλίν ζούσε με τα βιβλία του και την αφοσιωμένη οικονόμο του Μαρκόλφα που ανησυχούσε για αυτόν και τον παρότρυνε να παντρευτεί πριν πεθάνει και μείνει απροστάτευτος και συναισθηματικά μόνος. Εκείνος αλύγιστος πλούσιος και ηλικιωμένος μαγεύτηκε από την φωνή της όμόρφης Μπελίσα όταν την άκουσε από το απέναντι σπίτι να τραγουδά την ερωτεύτηκε και αποφάσισε να την παντρευτεί.

Η Μάννα της την συμβούλεψε και την έπεισε ότι πρέπει να δεχθεί γιατί ο γάμος αυτός θα την εξύψωνε και θα την έκανε ελκυστική και περιζήτητη και σε άλλους άνδρες. Την πρώτη νύχτα του γάμου της παραβίασε το νυφικό κρεβάτι και ερωτοτροπούσε με κάποιον που τριγυρνούσε κάτω από το παράθυρο της και φορούσε κόκκινα ρούχα και αντάλλασσε μαζί του λόγια τρυφερότητας και ηδονής. Πάθος παράφορο την πολιόρκησε για τον άνδρα με τα κόκκινα ρούχα που διανυκτέρευε τα βράδια μαζί της και όλη μέρα ονειρευόταν και πρόσμενε.

Ο μεταμφιεσμένος μυστηριώδης νέος που ερωτεύτηκε και πλάνεψε την Μπελίσα ήταν ο  Περλιμπλίν κι όταν πια βεβαιώθηκε για το πάθος της αυτοκτόνησε, ξεψυχώντας στην αγκαλιά της. Η Μπελίσα δεν θα αποχωρισθεί ποτέ τον ωραίο νέο με τα κόκκινα ρούχα που λάτρεψε και ήταν ο γενναιόδωρος άνδρας της ο Περλιμπλίν.

Ο Περλιμπλίν και η Μπελίσα, είναι ένα δημιούργημα της αριστουργηματικής πένας του Ποιητή του Έρωτα, Φεδερίκο Γκαρθία Λόρκα. Ένα έργο που υμνεί τον έρωτα με ένα σπάνιας ομορφιάς τρόπο και δικαίως θεωρείται από τα αριστουργήματα του παγκόσμιου θεάτρου. Γράφτηκε το 1928 και παίχτηκε για πρώτη φορά το 1933 τρία χρόνια πριν την δολοφονία του μεγάλου συγγραφέα.

Παίζουν οι ηθοποιοί: Κώστας Κονταράτος, Δώρα Τζερουνιάν, Αργυρώ Λογαρά, Χρήστος Αυλωνίτης
Μουσική επιμέλεια, σκηνογράφος, ενδυματολόγος: Xρίστος Ακρίδας

Info: 
Όταν ξυπνήσουμε εμείς οι νεκροί: Παρασκευή στις 21:15, Σάββατο 21:15, Κυριακή 19:15 (1 ώρα και 20 λεπτά)
Περλιμπλίν και Μπελίσα: Παρασκευή στις 19:15, Σάββατο 19:15 Κυριακή 21:15 (1ώρα και 30 λεπτά)
Τίμη εισιτηρίου: 12 ευρώ για φοιτητές, 8 ευρώ για ανέργους

 

 

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας

Μέλος της
ΕΝΕΔ