Ηχηρό «όχι» στη μελέτη για την υπογειοποίηση οδών

gipedo_aek.jpg

Εργασίες κατασκευής γηπέδου ΑΕΚ Eurokinissi Sports - ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΣ ΘΑΝΑΣΗΣ

Αρνητική γνωμοδότηση με ευρεία πλειοψηφία έδωσε το δημοτικό συμβούλιο Ν. Φιλαδέλφειας-Ν. Χαλκηδόνας στη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων της υπογειοποίησης των οδών Πατρ. Κωνσταντίνου, Φωκών και Χρ. Σμύρνης, έργο που συνοδεύει αυτό της ανέγερσης του γηπέδου της «Δικέφαλος Α.Ε.».

Καταψήφισαν 20 σύμβουλοι –πέραν των 17 της πλειοψηφίας, και οι δύο σύμβουλοι της παράταξης Αγαγιώτου και η μία σύμβουλος της Λαϊκής Συσπείρωσης– ενώ απείχαν οι υπόλοιποι 3 (από τους 23 συνολικά συμμετέχοντες), κάτι που σημαίνει ότι δεν καταγράφηκε κάποια ψήφος υπέρ της Μελέτης.

Σύμφωνα με αιρετούς της πλειοψηφίας, από τη συζήτηση ξεχώρισε η επιβεβαίωση της αντιπεριφερειάρχη Εργων και Υποδομών Αττικής, Αγγέλικας Σαπουνά, έπειτα από επίμονες ερωτήσεις συμβούλων, ότι η Μελέτη δεν έχει εγκριθεί από την Περιφέρεια, αλλά έχει μόνο παραληφθεί.

Πρόκειται για μια κρίσιμη παραδοχή, καθώς εδώ και μήνες η δημοτική αρχή της πόλης είχε δεχτεί επιθέσεις ότι κωλυσιεργεί να γνωμοδοτήσει επί μιας υποτίθεται εγκεκριμένης μελέτης.

Σημειώνεται ακόμη ότι, σύμφωνα με συμβούλους της πλειοψηφίας, η Μελέτη της υπογειοποίησης ήρθε επισήμως στον δήμο από την εταιρεία στις 27 Ιουλίου, καλώντας τον να πάρει θέση εντός 15-20 ημερών, στην «καρδιά» του Αυγούστου, οπότε αραιώνουν οι συνεδριάσεις των αυτοδιοικητικών οργάνων.

«Αρα, κάποιοι δεν ήθελαν να γίνει γνωστό στον κόσμο το περιεχόμενο της Μελέτης», σχολιάζουν αιχμηρά οι ίδιες πηγές, ασκώντας παράλληλα κριτική στο γεγονός ότι το έργο εισάγεται ως δημόσιο και άρα θα δεχτεί κρατική χρηματοδότηση που προεκτιμάται στα 15 εκατ. ευρώ.

Προβλήματα για τους πολίτες

Το σχέδιο της υπογειοποίησης, σύμφωνα με τη δημοτική αρχή, δημιουργεί προβλήματα όπως:

■ Μόνιμη και σοβαρή καθημερινή κυκλοφοριακή επιβάρυνση, αφού καταργούνται αρκετές διαμπερείς κινήσεις και μεταφέρεται ο φόρτος στην ήδη κορεσμένη λεωφ. Δεκελείας.

■ Μόνιμα καθημερινά θέματα οδικής ασφάλειας.

■ Μόνιμο φραγμό στην κίνηση πεζών σε μήκος 341 μέτρων από τις ράμπες που θα τοποθετηθούν (ενώ η υπογειοποίηση εκτείνεται σε μήκος 275 μέτρων).

■ Μεγάλη όχληση την περίοδο της κατασκευής επί πολλούς μήνες ή και χρόνια λόγω σκόνης, θορύβου, ρύπανσης, παρεμβάσεων στο ρέμα Γιαμπουρλά, μετατόπισης των δικτύων των οργανισμών κοινής ωφέλειας και κυκλοφοριακό χάος, αφού δεν έχει προβλεφθεί πώς θα κινούνται τα οχήματα.

■ Σοβαρή αλλοίωση της όψης και της φυσιογνωμίας του παραδοσιακού οικισμού και επιπτώσεις στις χρήσεις γης.

■ Επίσης, καταργεί την κυκλοφοριακή μελέτη που παρέδωσε ο δήμος το 2013 για όλη τη Ν. Φιλαδέλφεια.

Η Μελέτη της υπογειοποίησης υπολογίζεται να συζητηθεί στο περιφερειακό συμβούλιο Αττικής σε περίπου 3 εβδομάδες.

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας

Μέλος της
ΕΝΕΔ