Η παράταση έληξε, ο διάλογος για το master plan του ΟΛΠ συνεχίζεται

peiraias_limania_olp.jpg

Το λιμάνι του Πειραιά, ΟΛΠ EUROKINISSI / ΑΝΤΩΝΗΣ ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ

Εληξε χθες τυπικά η παράταση που είχε δώσει η Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) στη διαβούλευση για το master plan του ΟΛΠ και, λογικά, οι ενδιαφερόμενοι φορείς πρέπει να έχουν καταθέσει στον ΟΛΠ τις παρατηρήσεις τους και τις ενστάσεις τους επί του σχεδίου ανάπτυξης και διαχείρισης του Οργανισμού για το λιμάνι του Πειραιά.

Στη συνέχεια, ο ΟΛΠ θα απορρίψει ή θα ενσωματώσει τις ενστάσεις των φορέων και θα καταθέσει εκ νέου το τελικό master plan στην ΕΣΑΛ, η οποία θα το αξιολογήσει και θα το εγκρίνει.

Στις περιπτώσεις απόρριψης των ενστάσεων, θα πρέπει να δικαιολογήσει στην ΕΣΑΛ τους λόγους. 

Φαίνεται όμως ότι, παρά τη λήξη της διαβούλευσης, συνεχίζονται οι συσκέψεις και οι συζητήσεις, αφού ο δήμαρχος Πειραιά, Γιάννης Μώραλης, στην τελευταία συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου ανακοίνωσε ότι τη Δευτέρα 12 Μαρτίου διοργανώνει ανοιχτή διαβούλευση-σύσκεψη για το master plan, στην οποία θα συμμετέχουν ο αντιπεριφερειάρχης Πειραιά, Γιώργος Γαβρίλης, όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς της πόλης, ενώ θα προσκληθούν και βουλευτές της περιοχής. 

Η δημοτική κίνηση «Λιμάνι της Αγωνίας» χαιρετίζει την «έστω καθυστερημένη» πρωτοβουλία του δημάρχου, την οποία χαρακτηρίζει «ευχάριστη έκπληξη», καθώς, όπως εξηγεί, υιοθετεί στην ουσία το αυτονόητο που με υπομονή και επιμονή υποδείκνυε το «Λιμάνι της Αγωνίας», αφού με επιστολή του στον δήμαρχο από τις 28 Φεβρουαρίου αλλά και σε προηγούμενες συνεδριάσεις του δημοτικού συμβουλίου ζητούσε να προηγηθεί σοβαρός και εποικοδομητικός διάλογος πριν από την υλοποίηση του Σχεδίου, προκειμένου αυτό να γίνει αποδεκτό από την πειραϊκή κοινωνία. 

Η δημοτική κίνηση, σχολιάζοντας το master plan, αναφέρει ότι ο ΟΛΠ προτείνει 19 έργα που καλύπτουν τη μεγαλύτερη έκταση του λιμανιού, από το Παλατάκι μέχρι το Πέραμα. Κάποια από αυτά αναμορφώνουν ριζικά τη λειτουργία του λιμανιού, ενώ τα περισσότερα έχουν άμεσες επιπτώσεις στους όμορους δήμους ή και στην ευρύτερη περιοχή του Πειραιά.

Κατ' αρχάς διαπιστώνει ότι πρόκειται για μια παρουσίαση των έργων εν είδει καταλόγου χωρίς ιεράρχηση, ομαδοποίηση ή περιγραφή τους κατά ενότητες που συγχρόνως να αποτυπώνουν τη μεταξύ τους σύνδεση.

Ζητά να συνεχιστεί και να τηρηθεί η παράδοση διαλόγου που υπάρχει στο λιμάνι και στην πόλη του Πειραιά με κύρια ευθύνη της αυτοδιοίκησης, γιατί τα νέα έργα στο λιμάνι θα σημαδέψουν τον Πειραιά με τρόπο μη αναστρέψιμο.

Τέλος, εκτιμά ότι, επειδή η πόλη του Πειραιά ζούσε και ζει από το λιμάνι της, ο όποιος σχεδιασμός του ΟΛΠ επιβάλλεται να λαμβάνει υπόψη τη σύνδεση της πόλης με το λιμάνι.

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας