Η νέα μούσα του... Χατζιδάκι

dimitra_selemidoy.jpg

Δήμητρα Σελεμίδου Η Δήμητρα Σελεμίδου έκανε την είσοδό της στη δισκογραφία με την «Τρίτη Εξοδο»

H Δήμητρα Σελεμίδου, μια νεαρή τραγουδίστρια που σπουδάζει και ιατρική(!) ταυτόχρονα, είναι η νέα μούσα του... Μάνου Χατζιδάκι. Δεν την επέλεξε ο ίδιος ο Μάνος (δεν πρέπει να είχε γεννηθεί καν η Δήμητρα τότε), αλλά την επέλεξε ο γιος του Μάνου, ο Γιώργος Χατζιδάκις. Θα είναι η ερμηνεύτρια του έργου του μεγάλου μας συνθέτη τραγουδώντας τη «Μυθολογία» και τους «Δεκαπέντε Εσπερινούς» στην Εναλλακτική Σκηνή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, στο Κέντρο Πολιτισμού Ιδρυμα Σταύρος Νιάρχος, στις 10, 16, 18 και 19 Μαΐου.

Προς το παρόν η Δήμητρα έχει να ασχολείται με το πρώτο της άλμπουμ «Τρίτη Εξοδος» σε μουσική του Σπύρου Παρασκευάκου και στίχους του Γιάννη Βασιλόπουλου. Αποτελούν και οι τρεις τους τέκνα της 4ης Ακρόασης της Μικρής Αρκτου, του Παρασκευά Καρασούλου. Αλλοι, βλέπετε, ξεκινούν από τη Μικρή Αρκτο και άλλοι από τα τηλεοπτικά talent shows.

Ποιος, αλήθεια, υπερέχει; «Προσωπικά, επέλεξα να συμμετάσχω στην 4η Ακρόαση της Μικρής Αρκτου, καθώς ένιωσα ότι συνάδει με τις ηθικές και καλλιτεχνικές μου αρχές και υπερέχει ως προς την εκπλήρωση των ονείρων μου», απαντάει η Δήμητρα. «Οι ακροάσεις δίνουν την ευκαιρία στους νέους δημιουργούς και ερμηνευτές να χτίσουν γύρω από τον ελληνικό στίχο, τη μουσική και τη φωνή τον δικό τους, ομαδικό μηχανισμό δημιουργίας.

Γύρω μας υπάρχουν πολλές εξαιρετικές φωνές. Υπάρχει όμως ένα στοιχείο που διαφοροποιεί τον καλό τραγουδιστή από τον ερμηνευτή. Οι ακροάσεις εστιάζουν στον ερμηνευτή, ο οποίος καλείται να γίνει φορέας ενός έργου, όχι για να αναδείξει τις φωνητικές του ικανότητες, αλλά για να ολοκληρώσει τη δημιουργία του με τις ιδιαιτερότητες της φωνής και της προσωπικότητάς του.

Το γεγονός αυτό του προσδίδει αυτόματα μια διαφορετική υπόσταση και ευθύνη. Τα talent shows απευθύνονται σε ανθρώπους με μια εκ διαμέτρου διαφορετική φιλοσοφία γύρω από τη μουσική, αλλά και από τη ζωή».

• Προσφέρει βέβαια και μια ασφάλεια η ύπαρξη ομάδας, όπως η δική σας...

Γίναμε ομάδα μέσα από τη συνεργασία μας και όχι γι' αυτήν. Δεν επιλέγουμε, ούτε και νιώθουμε πως λειτουργούμε εκ του ασφαλούς. Η ευθύνη πολλαπλασιάζεται, οι αγωνίες, τα όνειρα και οι στόχοι μοιράζονται. Η συνεργασία μας είναι ένα πολύ όμορφο και δύσκολο στοίχημα, κοινό για όλους μας και ταυτόχρονα ξεχωριστό για τον καθένα.

• Ποια είναι η οδός επιβίωσης για μια νέα τραγουδίστρια όπως εσύ;

Επιλέγω να μη σκέφτομαι το τραγούδι ως επάγγελμα, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν το αντιμετωπίζω με την υπευθυνότητα επαγγελματία. Μελετώ καθημερινά, προσπαθώ να βελτιώνομαι, να είμαι αφοσιωμένη και συνεπής απέναντι στους δασκάλους και τους συνεργάτες μου. Από μικρή ήθελα να γίνω γιατρός και μεγαλώνοντας επέλεξα να ακολουθήσω τις αντίστοιχες σπουδές από τις οποίες ίσως μπορώ αργότερα να βιοπορίζομαι.

Αυτό που δεν περίμενα ποτέ, αλλά συνέβη, είναι ότι προς το παρόν σπουδάζω χάρη στο τραγούδι (γέλια). Χρωστάω πολλά, φυσικά, στις θυσίες της οικογένειάς μου που εξακολουθεί να με στηρίζει. Ο χρόνος θα δείξει ποιος θα είναι ο δρόμος της επιβίωσης. Σίγουρα αυτός δεν περιλαμβάνει ηθικές και καλλιτεχνικές εκπτώσεις.

• Ποια είναι τα δύσκολα ερωτήματα που θέτει η τέχνη;

Οσο περισσότερο επιλέγεις να αφεθείς και να βυθιστείς στην τέχνη, τόσο δυσκολότερα είναι τα ερωτήματα που θέτει, γιατί σε φέρνει αντιμέτωπο με τον ίδιο σου τον εαυτό. Καθώς ετοιμάζαμε την «Τρίτη Εξοδο» με τον Γιάννη και τον Σπύρο η τέχνη μας έγινε η ζωή μας.

Καταγράφοντας μέσα στον δίσκο βήματα προς τη συναισθηματική και πνευματική ενηλικίωση, είδα ποια από αυτά είχα πραγματοποιήσει, ποια έμεναν να ολοκληρωθούν και ποια απομένουν.

• Το τραγούδι αυτό καθ' εαυτό λοιπόν...

Μέσα από το τραγούδι δεν σταματώ να ανακαλύπτω και να εξελίσσομαι, να έρχομαι αντιμέτωπη με τον ίδιο μου τον εαυτό, να παίρνω αποφάσεις, να γκρεμίζω και να ξαναχτίζω πλευρές μου.

• Πώς γίνεται το γκρέμισμα, η εκπόρθηση, των αιώνιων κάστρων της μουσικής;

Η μουσική είναι πράγματι μια αιώνια πανανθρώπινη γλώσσα, έμφυτη στη ζωή και στον κόσμο γύρω μας. Μέσα στην πολυδαίδαλη αρχιτεκτονική των κάστρων της αναζητούμε διαρκώς κλειδιά για να ανακαλύψουμε πτυχές της και τους νέους κόσμους που αυτές φωτίζουν. Αυτή η αναζήτηση προϋποθέτει αγάπη, υπομονή και επιμονή.

• Ναι, αλλά αρκεί μόνο το ταλέντο;

Εξαιρετικά χρήσιμα «κλειδιά» είναι τα ερεθίσματα στα οποία θα εκτεθούμε και οι άνθρωποι που θα συναντήσουμε, όπως συμβαίνει με όλα στη ζωή. Αυτά καθορίζουν ούτως ή άλλως τη συνολική μας διαμόρφωση και άρα τις μουσικές μας επιρροές και την επιλογή να μελετήσουμε ή όχι τη μουσική ως τέχνη και επιστήμη.

 

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας