Η μετανάστευση των κτηνών

metanastes.jpg

AP Photo/Alvaro Barrientos

Σε ποια σημεία συγκλίνουν ο νεοφιλελευθερισμός με τη σημερινή σοσιαλδημοκρατία; Και πού δεν συγκλίνουν, θα μπορούσε, και δικαίως, να υποστηρίξει κάποιος επικαλούμενος τη συμπόρευσή τους στα οικονομικά και κοινωνικά ζητήματα όπου κάποτε υπήρχε εμφανής απόσταση.

Τα τελευταία χρόνια η σοσιαλδημοκρατία ούτε αμφισβήτησε το κυρίαρχο μοντέλο καταθέτοντας εναλλακτικές προτάσεις ούτε (ακόμη χειρότερο) αντιστάθηκε στην επιθετική μανία της Δεξιάς να κατατροπώσει σχεδόν όλες τις κατακτήσεις των εργαζομένων.

Ωστόσο, σε ορισμένα πεδία -ατομικά δικαιώματα, πολιτικές ελευθερίες, σθεναρή στάση απέναντι στα φαινόμενα της μισαλλοδοξίας, του φανατισμού, του ρατσισμού και της ξενοφοβίας- τα δύο ιδεολογικά ρεύματα κινούνται στον ίδιο άξονα.

Αυτό πιστεύαμε παίρνοντας υπόψη μας τις διακηρύξεις τους. Ετσι, προκάλεσαν αρνητική εντύπωση οι παρεμβάσεις δύο γνωστών πολιτικών με αφορμή το τρομοκρατικό χτύπημα στη Βαρκελώνη.

Ο σοσιαλδημοκράτης Ανδρέας Λοβέρδος έγραψε: «Σε όλες τις επιθέσεις ανεξαιρέτως επιβεβαιώνεται η σύνδεση τρομοκρατίας-μετανάστευσης. Εκεί το πρόβλημα, εκεί και η λύση του».

Μάλιστα. Τρομοκρατία και μετανάστευση, συγκοινωνούντα δοχεία. Συνεπώς όλοι οι μετανάστες είναι τουλάχιστον ύποπτοι. Πολύ βολικό.

Μόνον που ο συντάκτης της επίμαχης ανάρτησης (tweet ήταν) κάνει ένα τεράστιο άλμα που θα ζήλευαν ακόμη και οι παγκοσμίου επιπέδου άλτες.

Τα κύματα της μετανάστευσης προέκυψαν ξαφνικά; Αποφάσισαν κάποια στιγμή οι άνθρωποι να κάνουν περιοδεία στην Ευρώπη ανεβαίνοντας σε σαπιοκάραβα, πληρώνοντας εξωφρενικά ποσά και διακινδυνεύοντας τη ζωή τους;

Ποιες είναι οι αιτίες που τους οδήγησαν σ’ αυτή την επιλογή; Η επιθυμία τους να γνωρίσουν νέες χώρες; Η ανάγκη τους να αλλάξουν παραστάσεις και να ψυχαγωγηθούν;

Αν πρόκειται για οικονομικούς μετανάστες είναι η μαζική φτώχεια, η εκτεταμένη ανέχεια και η υψηλή ανεργία που τους υποχρέωσαν να εγκαταλείψουν τις πατρογονικές εστίες τους. Ποιος ευθύνεται γι' αυτό;

Μήπως το οικονομικό σύστημα που επικρατεί στις περιοχές τους και οι διεφθαρμένες ελίτ που κυβερνούν με την ανοχή αν όχι με την υποστήριξη της Δύσης;

Μήπως η ιμπεριαλιστική πολιτική της Δύσης που απομυζά πόρους και στηρίζει αλλού δικτατορικά καθεστώτα και αλλού εξωνημένες κυβερνήσεις, τα μέλη των οποίων ζουν μέσα στη χλιδή, χωρίς τύψεις που δίπλα τους πεθαίνουν παιδιά από ασιτία και έχουν παρκάρει τη λεία τους από τη λεηλασία στους φιλόξενους φορολογικούς παραδείσους της Ευρώπης, χωρίς κανείς να τους ελέγχει και να τους ζητάει λογαριασμό από πού έβγαλαν αυτά τα τεράστια ποσά;

Μάλλον οι αυστηροί τραπεζίτες και οι άτεγκτες σε θέματα ήθους κυβερνήσεις πιστεύουν ότι τα κέρδισαν με την τίμια δουλειά τους.

Αν έχουμε να κάνουμε με πολιτικούς πρόσφυγες δεν πρέπει να αναρωτηθούμε γιατί αυτοί οι άνθρωποι αναγκάζονται να φύγουν από τις πατρίδες τους;

Μήπως γιατί η ευαίσθητη στα θέματα της δημοκρατίας Δύση διαλύει τις χώρες τους, βομβαρδίζει τις πόλεις τους, οργανώνει πραξικοπήματα, ενθαρρύνει εμφυλίους, στήνει νέες τρομοκρατικές οργανώσεις για να πλήξει τις παλιές τρομοκρατικές οργανώσεις που η ίδια είχε δημιουργήσει και γίνεται εξ αντικειμένου ο βασικός τροφοδότης των τρομοκρατικών δικτύων;

Μήπως λοιπόν εκτός από τα εγκλήματα του «κομμουνισμού» να μιλήσουμε για τα σύγχρονα εγκλήματα του καπιταλισμού και του ιμπεριαλισμού;

Ανίερες σκέψεις που δεν έχουν θέση στη δημόσια συζήτηση.

Ο νεοφιλελεύθερος Ανδρέας Ανδριανόπουλος ανέβασε στο twitter την εξής φράση, μία μέρα μετά το τρομοκρατικό χτύπημα στη Βαρκελώνη: «Τα ισλαμικά κτήνη εκτέλεσαν αθώους στη Βαρκελώνη. Προσέξτε μήπως δεν υποδεχτείτε με τιμές μερικές ακόμη εκατοντάδες μουσουλμάνους».

Δημιουργήθηκε σάλος και ο κ. Ανδριανόπουλος την κατέβασε ύστερα από λίγες ώρες.

Δήλωση εν θερμώ; Πιθανότατα. Ομως η ουσία της παραμένει σε ισχύ. Δεν αναφέρεται σε ισλαμοφασίστες. Αλλά σε ισλαμιστές που είναι κτήνη και σε μουσουλμάνους.

Ολοι; Ε όχι δα. Μόνον αυτοί που μετακινούνται για τους λόγους που είπαμε παραπάνω.

Αν είναι μουσουλμάνοι κροίσοι που φέρνουν τα πετροδολάριά τους για επενδύσεις στην Ευρώπη ή τα καταθέτουν σε ευρωπαϊκές τράπεζες ή αγοράζουν νησιά, ποδοσφαιρικές ομάδες και παίκτες ή έρχονται για πολυτελείς διακοπές σε τουριστικά θέρετρα είναι καλοδεχούμενοι.

Αυτοί ρίχνουν χρήμα, δημιουργούν θέσεις εργασίας, κάνουν θορυβώδη πάρτι όπου κλείνονται εμπορικές συμφωνίες και χρυσά συμβόλαια γάμων. Οι άλλοι όμως είναι πληβείοι, απελπισμένοι, θυμωμένοι και γι’ αυτό επικίνδυνοι.

Είπαμε, ελεύθερη διακίνηση των κεφαλαίων και των κατόχων τους, όχι όμως και ελεύθερη διακίνηση των φτωχών, των καθημαγμένων και των προβλημάτων τους. Δεν είναι φιλανθρωπικό σωματείο η Ευρώπη.

Ολα αυτά βεβαίως δεν είναι και πολύ χριστιανικά κι ας λένε δεξιοί, φιλελεύθεροι και σοσιαλδημοκράτες ότι ο χριστιανισμός είναι ένας από τους βασικούς πυλώνες της Ευρωπαϊκής Ενωσης κι ας δηλώνουν πρόεδροι και πρωθυπουργοί με κάθε ευκαιρία την ακλόνητη πίστη τους στον Θεό. Εναν Θεό όμως που τον φαντάζονται σκληρό και εκδικητικό με τους αλλόθρησκους και τους διαφορετικούς.

Υπάρχει πάντως και ο αντίλογος: «Το δικαίωμα των μεταναστών στην ατομική ασφάλεια και αξιοπρέπεια αποτελεί πολύ μεγαλύτερη προτεραιότητα από την εθνική ασφάλεια των κρατών». Ποιος το είπε αυτό;

Κάποιος αριστεριστής; Κάποιος κοσμοπολίτης διεθνιστής που δεν γουστάρει σύνορα; Κάποιος που ονειρεύεται ουτοπίες; Κάποιος βέβηλος μηδενιστής;

Κάποιος ιμάμης-κρυφός καθοδηγητής του τζιχαντισμού- που θέλει την Ευρώπη ξέφραγο αμπέλι για να δρουν ανεμπόδιστα οι φανατικοί; Οχι. Η δήλωση ανήκει στον Πάπα Φραγκίσκο. Σε άλλο Θεό πιστεύει αυτός.

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας

Μέλος της
ΕΝΕΔ