Η «μάχη» του ΕΦΚΑ

ypourgeio_ergasias.jpg

EUROKINISSI/ ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΤΩΜΕΡΗΣ

Με ευθεία επίθεση το υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης αντιπαρατίθεται στα όσα υποστηρίζουν οι «εμφανιζόμενοι ως ειδικοί στα θέματα κοινωνικής ασφάλισης», όπως χαρακτηρίζονται στις πρωινές δημοσιογραφικές εκπομπές, σε σχέση με τον Ενιαίο Φορέα Κοινωνικών Ασφαλίσεων (ΕΦΚΑ).

Τα βέλη της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου στρέφονται (έστω και αν δεν κατονομάζονται) κυρίως εναντίον του πρώην γενικού γραμματέα Κοινωνικής Ασφάλισης (και μέλους των ΑΝ.ΕΛΛ.) Γιώργου Ρωμανιά, αλλά και του πρώην βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ (και αντιπροέδρου της Βουλής) Αλέξη Μητρόπουλου, οι οποίοι χθες εξαπέλυσαν από τηλεοράσεως δριμεία κριτική στις κυβερνητικές επιλογές για το σύστημα κοινωνικής ασφάλισης.

Εκείνο που προκάλεσε εκνευρισμό εντός των κυβερνητικών τειχών ήταν η επίδειξη αντιγράφου της αίτησης συνταξιοδότησης με παράλληλη κριτική για την πολυπλοκότητά της.

Με την υπόμνηση λοιπόν ότι με αυτόν τον τρόπο αποδεικνύουν την άγνοιά τους, το υπουργείο απαντά ότι το περιεχόμενο της αίτησης που επιδείχθηκε στα πρωινάδικα οφείλεται στην πολυπλοκότητα του προηγούμενου συστήματος, κάτι το οποίο «θεραπεύεται» με τον νόμο Κατρούγκαλου (Ν. 4387/2016) και οι νέες ηλεκτρονικές αιτήσεις θα τεθούν στη διάθεση του κοινού από τις 16 Ιανουαρίου 2017.

Οπως επισημαίνει η πολιτική ηγεσία του υπουργείου, η μετάβαση στην πλήρη λειτουργία του ΕΦΚΑ συνδέεται με την παράλληλη επεξεργασία σύγχρονων συστημάτων ηλεκτρονικής και μηχανογραφικής διακυβέρνησης, η οποία εξελίσσεται, ενώ η ηλεκτρονική αίτηση συνταξιοδότησης θα τεθεί σε εφαρμογή από τις 16 Ιανουαρίου 2017.

Σε σχέση με τη συνομιλία δημοσιογράφου με την τηλεφωνική γραμμή εξυπηρέτησης του ΕΦΚΑ (1555), η οποία παρουσιάστηκε χθες σε πρωινή ειδησεογραφική εκπομπή, η απάντηση του υπουργείου είναι ότι ο δημοσιογράφος ζητούσε εξειδικευμένες πληροφορίες, ενώ ήδη έχει ξεκαθαριστεί ότι επί του παρόντος η ενημέρωση παρέχεται για τις λειτουργίες και τα σημεία εξυπηρέτησης των ασφαλισμένων από τον ΕΦΚΑ.

 

Μέλος της
ΕΝΕΔ