Η ΕΔΕ ζητά περιορισμό προσώπων που ασκούν πειθαρχικούς ελέγχους

Με αφορμή τη σύσταση νομοπαρασκευαστικής επιτροπής στο υπουργείο Δικαιοσύνης για την αλλαγή του Κώδικα Οργανισμού Δικαστηρίων και Κατάσταση Δικαστικών Λειτουργών, η Ένωση Δικαστών και Εισαγγελέων Ελλάδος (ΕΔΕ) προτείνει να περιοριστούν τα πρόσωπα που έχουν δικαίωμα να ασκούν πειθαρχικές διώξεις σε βάρος των δικαστών και εισαγγελέων.

Πιο συγκεκριμένα, το προεδρείο της ΕΔΕ αναφέρει ότι «τα πρόσωπα που έχουν δικαίωμα πειθαρχικής δίωξης έχουν διευρυνθεί και αυτό είναι ανησυχητικό» και προσθέτει ότι «ο πρόεδρος και ο εισαγγελέας του Αρείου Πάγου έχουν ειδική θεσμική αρμοδιότητα για την εκδίκαση αυτών των υποθέσεων και είναι ανεπίτρεπτο να δημιουργείται χωρίς λόγο σύγχυση αρμοδιοτήτων».

Για τον λόγο αυτό στις προτάσεις της σημειώνει ότι αρμοδιότητα πειθαρχικού έλεγχου πρέπει να έχουν μόνο ο υπουργός Δικαιοσύνης για τα μέλη του Αρείου Πάγου, τον Εισαγγελέα και τους Αντεισαγγελείς αυτού και για τους Συμβούλους, τον Πρόεδρο και τους Αντιπροέδρους του Συμβουλίου της Επικρατείας και του Ελεγκτικού Συνεδρίου και ο προϊστάμενος επιθεώρησης των δικαστηρίων και δικαστικών λειτουργών για όλους τους δικαστικούς λειτουργούς των πολιτικών και ποινικών δικαστηρίων, εκτός από τα μέλη του Αρείου Πάγου.

Όπως είναι γνωστό σήμερα δικαίωμα πειθαρχικού έλεγχου έχουν ακόμη ο πρόεδρος και ο εισαγγελέας του Αρείου Πάγου.

Παράλληλα, η ΕΔΕ προτείνει να προστεθούν διατάξεις που να αναφέρουν ότι:

1) «Δεν αποτελεί λόγο παράλειψης από την προαγωγή στον επόμενο βαθμό η καθυστέρηση στη δημοσίευση και θεώρηση αποφάσεων που εκδίδει ο δικαστής, καθώς και η επεξεργασία δικογραφιών από τον εισαγγελικό λειτουργό, παρά μόνο με ειδική αιτιολογία του Α.Δ.Σ.»,

2) «Δεν είναι αδικαιολόγητη η καθυστέρηση που οφείλεται στην ιδιαίτερη δυσκολία ή στον μεγάλο αριθμό των υποθέσεων που χειρίζεται ο δικαστικός λειτουργός»,

3) «Στα δικαστήρια στα οποία δεν εκλέγονται διοικήσεις και στα οποία υπηρετούν περισσότεροι του ενός πρόεδροι δεν μπορεί να ασκεί καθήκοντα διεύθυνσης ο ίδιος δικαστικός λειτουργός για περισσότερο από δύο έτη»,

4) «Ο δικαστικός λειτουργός επιτρέπεται να διαμένει σε πόλη εκτός της έδρας του δικαστηρίου στο οποίο υπηρετεί»,

5) «Όταν το πειθαρχικό παράπτωμα φέρεται να έχει τελεσθεί στα πλαίσια άσκησης των καθηκόντων για την οποία διενεργείται ποινική προκαταρκτική εξέταση ή έχει κινηθεί ποινική δίωξη, τότε η πειθαρχική διαδικασία αναστέλλεται μέχρι την αμετάκλητη περάτωση της ποινικής διαδικασίας»,

6) «Τα έξοδα του δικαστικού λειτουργού για την εγκατάσταση και τις μετακινήσεις του στο δικαστήριο ή στην εισαγγελία που αποσπάται, καθώς και στις περιπτώσεις μετάβασής του σε μεταβατικές έδρες ή για επιθεωρήσεις στα Δικαστήρια, καταβάλλονται από το Δημόσιο τον επόμενο μήνα της πραγματοποίησής τους» και

7) «Οι δόκιμοι ειρηνοδίκες από του διορισμού τους υποβάλλονται σε εξάμηνη ειδική άσκηση στο Πρωτοδικείο και στο Ειρηνοδικείο της τοποθετήσεώς τους».

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας