Η BMW 507 του «Βασιλιά»

Η BMW 507 ήταν ανέκαθεν ένα από τα αποκλειστικά και πιο περιζήτητα, σπάνια μοντέλα στην ιστορία της μάρκας με περιορισμένη παραγωγή 254 αντιτύπων το διάστημα μεταξύ 1955 και 1959.

Αμέσως μετά την παγκόσμια πρεμιέρα του στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης το 1955, το διθέσιο που υπέγραφε ο σχεδιαστής Albrecht Graf Goertz αποθεώθηκε από τον Τύπο ως το «όνειρο από το Isar».

Διάσημοι ιδιοκτήτες, όπως οι Alain Delon, Ursula Andress και John Surtees, συνετέλεσαν στο να αναδειχτεί σε σύμβολο κύρους. Ωστόσο, κανένα άλλο αυτοκίνητο αυτής της σειράς δεν απέκτησε τέτοιο εμβληματικό χαρακτήρα όπως η BMW 507 που κάποτε ανήκε στον Elvis Presley.

Το συγκεκριμένο roadster θεωρείτο χαμένο για σχεδόν πέντε δεκαετίες. Στην πραγματικότητα, δεν είχε καν επιβεβαιωθεί ο αριθμός πλαισίου του αυτοκινήτου που οδηγούσε ο «Βασιλιάς».

Υπήρχαν επίσης αμφιβολίες για το κατά πόσον ο Elvis Presley είχε ξαναφέρει το αυτοκίνητο στην Αμερική αφού τελείωσε τη στρατιωτική του θητεία στη Γερμανία, καθώς ουδείς γνώριζε τον επόμενο ιδιοκτήτη του.

Το μυστήριο λύθηκε χάρη στους ειδικούς των αρχείων του BMW Group Classic και στην Αμερικανίδα δημοσιογράφο Jackie Jouret που εργάζεται στο περιοδικό «Bimmer» στην Καλιφόρνια.

Το 2006, αυτή ήδη είχε αρχίσει να ψάχνει τα άρθρα που είχαν γραφτεί για την BMW 507 του Elvis και σε σχετική βιβλιογραφία για την ιστορία του μοντέλου.

Κατά τη διάρκεια της έρευνάς της, ανακάλυψε μία σημαντική λεπτομέρεια. Διάφορες πηγές τόνιζαν το γεγονός ότι η BMW 507 που παραδόθηκε στον Elvis Presley στη Γερμανία δεν ήταν καινούργια αλλά μεταχειρισμένη, και προηγούμενος ιδιοκτήτης της ήταν ο οδηγός αγώνων Hans Stuck.

Από τον Μάιο μέχρι τον Αύγουστο του 1958, ο οδηγός, γνωστός και ως Πρωταθλητής Αναβάσεων, κέρδισε σε πολλές αναβάσεις σε Γερμανία, Αυστρία και Ελβετία – με μια λευκή BMW 507 με αριθμό πλαισίου 70079 και πινακίδα κυκλοφορίας M-JX 800.

Γεγονός που αποδεικνύεται και από φωτογραφίες ότι αυτό το roadster έφυγε από τη γραμμή συναρμολόγησης στις 13 Σεπτεμβρίου 1957.

Λίγες ημέρες αργότερα, παρουσιάστηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης και οδηγήθηκε κατ’ επανάληψη σε test drives από τον Τύπο.

Το όχημα αυτό περνούσε από διεξοδικό σέρβις στην BMW έπειτα από κάθε αγώνα, ο κινητήρας είχε αναβαθμιστεί και είχε εφοδιαστεί με νέο κιβώτιο όταν κατέληξε στα χέρια ενός εμπόρου στη Φρανκφούρτη, το φθινόπωρο του 1958.

Ο νεαρός Αμερικανός στρατιώτης Presley ήταν 23 ετών την εποχή εκείνη και ζήτησε να κάνει ένα test drive. Ο «Βασιλιάς» εντυπωσιάστηκε αμέσως και αποφάσισε να αγοράσει το αυτοκίνητο.

Φωτογραφίες της εποχής δείχνουν ότι πινακίδες κυκλοφορίας για εξαγωγή οχήματος είχαν ήδη τοποθετηθεί στην BMW 507. Αργότερα, έλαβε άδεια κυκλοφορίας από τον αμερικανικό στρατό που άλλαζε κάθε χρόνο.

Αυτός ήταν εν μέρει ο λόγος που η αναζήτηση της ταυτότητας του αυτοκινήτου αργότερα έγινε τόσο περίπλοκη.

Οι ειδικοί των αρχείων του BMW Group Classic δεν ήταν απόλυτα σίγουροι για την προέλευσή του όταν βρήκαν την ασφαλιστική προσφορά από τον Δεκέμβριο του 1958 που περιείχε τον αριθμό πλαισίου 70079 μαζί με την άδεια κυκλοφορίας στο όνομα του χρήστη: Elvis Aaron Presley.

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας

Μέλος της
ΕΝΕΔ