Η Αμερική των διαδηλώσεων

galinski-mavroi_panthires.jpg

Αριστερά, Μάικλ Γκαλίνσκι και Σούκι Χόλεϊ και δεξιά, Μαύροι Πάνθηρες Αριστερά, Μάικλ Γκαλίνσκι και Σούκι Χόλεϊ και δεξιά, Μαύροι Πάνθηρες

Πολιτικές αλλαγές, φυλετικές διακρίσεις, ζητήματα που αφορούν την καθημερινότητα των πολιτών, πολιτικοί χειρισμοί που πλήττουν τις μειονότητες και οδηγούν άντρες και γυναίκες στον δρόμο, πρόσωπα και στιγμές από πορείες διαμαρτυρίας κάθε είδους στην Αμερική τα τελευταία τριάντα χρόνια, περιλαμβάνονται στο ντοκιμαντέρ «Working In Protest» («Δηλώσεις και Διαδηλώσεις») των Μάικλ Γκαλίνσκι και Σούκι Χόλεϊ.

Απόψε κάνει την ευρωπαϊκή του πρεμιέρα στο επετειακό 20ό Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, αφού έχει προβληθεί σε παγκόσμια πρεμιέρα στο San Francisco Doc Fest, ενώ εξακολουθεί να ταξιδεύει σε φεστιβάλ από την Αμερική ώς την Αυστραλία.

Το πρώτο υλικό που συνέλεξε ο Μάικλ Γκαλίνσκι και περιλαμβάνεται στο ντοκιμαντέρ ήταν στα τέλη της δεκαετίας του ‘80, όταν έξω από το σχολείο του, στη Βόρεια Καρολίνα, διαδήλωνε η Κου Κλουξ Κλαν.

Διαμαρτυρία κατά της Κου Κλουξ Κλαν Διαμαρτυρία κατά της Κου Κλουξ Κλαν |

«Ημουν ο φωτογράφος στην εφημερίδα που εκδίδαμε στο σχολείο και εκείνη την εποχή είχα εμμονή με τις φωτογραφίες. Την ημέρα που αποφοιτούσα από το Λύκειο είδα την Κου Κλουξ Κλαν να “πατάει” πόδι και στην πατρίδα μου. Τότε σκέφτηκα να τραβήξω ένα πραγματικό γεγονός, από το να κατασκευάζω εικόνες. Αυτή ήταν η πρώτη πραγματική λήψη», λέει στην «Εφ.Συν.» λίγο πριν προσγειωθεί στη Θεσσαλονίκη.

«Μερικά χρόνια πριν μετακόμισα από τη Νέα Υόρκη στη γενέτειρά μου και βρήκα στο σπίτι που μεγάλωσα υλικό από εκείνη τη λήψη. Ενας φίλος μού είπε ότι υπήρχε ήχος από εκείνη την ημέρα. Ετσι η Σούκι επεξεργάστηκε τον ήχο και την εικόνα και έχουμε αυτό το αποτέλεσμα», μας λέει και συμπληρώνει: «Πριν από τις εκλογές του 2000 αρχίσαμε να καταγράφουμε κάθε είδους διαμαρτυρία. Πολλές λήψεις είναι μέρος ενός μεγαλύτερου θέματος και μερικά από τα κομμάτια που περιλαμβάνονται στο “Working In Protest” προέρχονται από αυτά».

Το ντοκιμαντέρ είναι γυρισμένο ως guerrilla shooting, διαρκώς on the road δηλαδή, και καταγράφει «κεφάλαια» από κάθε είδους πορεία διαμαρτυρίας στην Αμερική, από το ‘80 έως σήμερα.

Περιλαμβάνει υλικό από πορείες της Κου Κλουξ Κλαν, επικεντρώνεται στις πορείες κατά ή υπέρ του Τραμπ πέρσι, καταθέτει «συνεντεύξεις» με τους Μαύρους Πάνθηρες, τις αλλαγές στο πολιτικό σκηνικό κ.λπ.

Οι δύο δημιουργοί επιχειρούν να καταγράψουν τα περιστατικά χωρίς να παίρνουν θέση ή να συνεπικουρούνται από τη δημοσιογραφική έρευνα.

Καταγράφουν όσα βλέπει το μάτι της κάμερας που εισχωρεί παντού, αλλά αυτή η καταγραφή στην ουσία φανερώνει και όλα όσα δεν αποκαλύπτονται στον φακό. Πολλές από αυτές τις πορείες δεν τις έχουν δείξει ποτέ οι ειδήσεις, ενώ ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχουν οι συνομιλίες με ανθρώπους που συμμετέχουν σε αυτές.

«Ο σημερινός τρόπος εργασίας μας ξεκίνησε πραγματικά με το κίνημα Occupy το 2011. Κινηματογραφούσαμε τις δράσεις, έτσι ώστε οι άλλοι να γνωρίζουν τι αισθάνονταν όσοι είχαν κατεβεί στον δρόμο, χωρίς να υπάρχουν διαμεσολαβητές. Διαπιστώσαμε ότι υπήρχαν πολλά πολιτικά γεγονότα που δεν καλύπτονταν καν στις ειδήσεις. Ετσι, αισθανθήκαμε υποχρεωμένοι να κινηματογραφούμε περισσότερο. Οταν οι εκλογές άρχισαν να “ζεσταίνονται” το 2016, το ίδιο συνέβη και με τις προσπάθειές μας. Ο στόχος μας είναι να δημιουργήσουμε ένα ιστορικό αρχείο χωρίς προκαταλήψεις ή διαμεσολαβητές».

 Info:

Οι προβολές είναι απόψε στις 22.15 και αύριο στις 13.00, στην αίθουσα «Τζον Κασσαβέτης».

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας