Χώροι και ανέσεις

Η Skoda γνωρίζει καλά να κατασκευάζει οικογενειακά προσιτά αυτοκίνητα. Με χώρους και ανέσεις σε λογικές τιμές και με την κηδεμονία ενός μεγάλου γκρουπ. Πρόσφατα τόλμησε το μεγάλο βήμα

. Να παίξει σε μια καινούργια για εκείνη κατηγορία που έχει ιδιαίτερη δυναμική σε όλη την Ευρώπη.

Είναι αυτά τα SUV που αυξάνονται με γεωμετρική πρόοδο. Τύπου «τζιπ» χωρίς τετρακίνηση, με αυξημένο ύψος και με τεράστια χωρητικότητα.

Ετσι προέκυψε το Kodiaq. Που οδηγήσαμε εντός και εκτός πόλης και φωτογράφισε ο Παναγιώτης Τριτάρης.

Το εξωτερικό του μοντέλου είναι στιβαρό όσο και ελκυστικό, με καθαρές, ακριβείς δυναμικές γραμμές, με εντυπωσιακά διπλά φωτιστικά σώματα και εμβληματική μάσκα.

Το δυναμικό προφίλ του ενισχύει παράλληλα και την αεροδυναμική του αμαξώματος.

Τα πίσω φωτιστικά σώματα με τεχνολογία LED και έντονες κρυστάλλινες λεπτομέρειες, στο χαρακτηριστικό σχήμα C, τυπικό στοιχείο των αυτοκινήτων Skoda, κάνουν το αυτοκίνητο να ξεχωρίζει.

Οι εξωτερικές διαστάσεις το κατατάσσουν στο άνω άκρο της κατηγορίας των compact SUV μοντέλων. Το συνολικό μήκος είναι 4,697 μ., το πλάτος 1,882 μ. και το ύψος 1,676 μ. (με μπάρες οροφής), ενώ το μεταξόνιο φτάνει τα 2,791 μ.

Διακρίνεται ακόμη για την υψηλή ποιότητα κατασκευής αλλά και για την εργονομία και την άνεση που προσφέρει σε οδηγό και επιβάτες. Με χωρητικότητα από 720 λίτρα (5θέσια έκδοση) έως 2.065 λίτρα (με αναδιπλωμένα τα πίσω καθίσματα), προσφέρει τον μεγαλύτερο χώρο αποσκευών στην κατηγορία του.

Αποτελεί επίσης το πρώτο 7θέσιο μοντέλο της μάρκας στην αντίστοιχη έκδοση. Διαθέτει στον βασικό ή προαιρετικό εξοπλισμό του περισσότερα από 40 συστήματα «Simply Clever», οκτώ εκ των οποίων είναι καινούργια και προσφέρουν πρακτικές και έξυπνες λύσεις που κάνουν ευκολότερη την καθημερινότητα του οδηγού και των επιβατών.

Αυτό που εντυπωσίασε όμως είναι τα προστατευτικά των θυρών: χάρη στην ύπαρξη προφορτισμένων ελατηρίων, μόλις ανοίξει η πόρτα, εμφανίζεται αυτόματα ένα προστατευτικό φιλέτο που προστατεύει την άκρη της πόρτας από τα συνηθισμένα χτυπήματα στον τοίχο ενός γκαράζ ή σε διπλανά αυτοκίνητα.

Μόλις η πόρτα κλείνει, το προστατευτικό διπλώνει πάλι στη θέση του στο εσωτερικό της πόρτας.

Ακόμη, στα ατού του μοντέλου είναι φυσικά το μετακινούμενο κατά 180 χιλ. πίσω κάθισμα (ανεξάρτητα μάλιστα και καθένα από τα 2 μέρη του σε αναλογία 60:40).

Το βασικό Kodiaq είναι εφοδιασμένο με το μικρότερο μηχανικό σύνολο της γκάμας, ήτοι τον 1.4 TSI των 125 ίππων.

Για τον όγκο και τα 1.500 κιλά του αυτοκινήτου, το συγκεκριμένο μοτέρ δεν φαντάζει τόσο ικανό.

Στην πράξη όμως, τα 200 Nm ροπής που αποδίδονται μόλις από τις 1.400-4.000 σ.α.λ. χαμηλά είναι αρκετά για να προσφέρουν όσο γκάζι χρειάζεται για τις καθημερινές μετακινήσεις του ένας μέσος οδηγός.

Ο τελευταίος δεν θα νιώσει πουθενά κενό ισχύος, ενώ θα κινηθεί αξιοπρεπώς και στην εθνική.

Στα συν η καλή ηχομόνωση, η δουλειά που έχει γίνει σε θέματα κραδασμών και η αρμονική συν-λειτουργία του συνόλου με το εξάρι κιβώτιο των ταχυτήτων.

Στα μείον η κατανάλωση που, χωρίς να είναι υπερβολική, κρίνεται ελαφρά αυξημένη. Λίγο πάνω από τα 8 λίτρα.

Στον δρόμο το Kodiaq συμπεριφέρεται όπως ακριβώς θα περίμενε κανείς από ένα σύγχρονο SUV.

Ο μεγάλος όγκος και η κάπως χαλαρή συμπεριφορά των αναρτήσεων δεν βοηθάει στο να νιώσει ακριβώς ο οδηγός ότι «φοράει» το αυτοκίνητο.

Αντίστοιχα και το τιμόνι δεν μεταφέρει πολλή πληροφόρηση, παρότι υπακούει με σχετική αμεσότητα στις εντολές.

Το όλο σύνολο, ωστόσο, είναι σταθερό και δίνει μια αίσθηση ασφάλειας. Οι κλίσεις στις στροφές παραμένουν σε λογικά επίπεδα, ενώ τα φρένα είναι καλά σε αίσθηση και δείχνουν πολύ αποδοτικά.

Η βασική έκδοση του Kodiaq δεν προσφέρει τετρακίνηση, όμως τα 187 χιλ. από το έδαφος και οι μεγάλες διαδρομές της ανάρτησης δεν αφήνουν το αυτί του Kodiaq να ιδρώσει στο πατημένο χώμα, με τα όρια να μπαίνουν ουσιαστικά από τα σχεδόν ασφάλτινα ελαστικά.

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας

Μέλος της
ΕΝΕΔ