Γιατί η Gucci δεν ζητάει το Κολοσσαίο;

Ας μη γελιόμαστε... Ούτε η Gucci θέλει να βεβηλώσει την Ακρόπολη, ζητώντας το μνημείο για επίδειξη μόδας˙ διαφήμιση γύρω από τον όνομά της θέλει να κάνει, όποια απάντηση κι αν λάβει.

Ασφαλώς, ούτε το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο θα ξεπουλήσει την πολιτιστική μας κληρονομιά. Εδώ, στο Ηρώδειο έχουν απαγορευτεί τα τακουνάκια, πώς θα δοθεί άδεια για δωδεκάποντα, πολλώ μάλλον για τεράστια πασαρέλα πάνω στον Ιερό Βράχο;

Και γιατί ο μεγάλος ιταλικός οίκος μόδας δεν ζητάει κάποιο μνημείο της χώρας του; Το Κολοσσαίο, ας πούμε, που έχει ιστορία σε άρτο και θεάματα. Ισως επειδή εκεί προηγείται ο ανταγωνιστής του, η Τοd’s, που έδωσε 25 εκατομμύρια ευρώ για την αναστήλωσή του.

Στην Ιταλία εδώ και 2,5 χρόνια έχει αρχίσει μεγάλο πρόγραμμα αναστήλωσης μνημείων που συνδέει το Δημόσιο και την πολιτιστική κληρονομιά με την ιδιωτική πρωτοβουλία: μεταξύ άλλων η Fendi ξανάδωσε λάμψη στη Φοντάνα ντι Τρέβι, η Bulgari στην Piazza di Spagna, η Gucci στο Palazzo Vecchio της Φλωρεντίας.

Ετσι, έχει βρεθεί μια χρυσή τομή εν μέσω οικονομικής κρίσης: και το κράτος δεν ξοδεύει και τα μνημεία συντηρούνται όπως πρέπει και οι εταιρείες κερδίζουν δημοσιότητα και φοροαπαλλαγές. Ισως, σε αυτή τη βάση θα έπρεπε να αρχίσουμε κι εμείς διάλογο.

Πώς να διασώσουμε και να αναδείξουμε τις αρχαιότητές μας, όταν ο προϋπολογισμός ολοένα συρρικνώνεται, και πώς θα συνδέσουμε τον αρχαίο με τον σύγχρονο πολιτισμό. Κάποιες πρωτοβουλίες, με εκθέσεις και εκδηλώσεις, έχουν γίνει από το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, το Κυκλαδικής Τέχνης, τον Πολιτιστικό Οργανισμό ΝΕΟΝ.

Γιατί να μην μπει δυναμικά στο παιχνίδι και το πιο φημισμένο μουσείο της χώρας, αυτό της Ακρόπολης, που διαθέτει όλα τα προσόντα;