Γεγονός τα Ανοιχτά Σχολεία

29o_dimotiko_sxoleio_kypseli.jpg

Το 29ο Δημοτικό Σχολείο Κυψέλης μετά την ανακαίνιση Το 29ο Δημοτικό Σχολέιο Κυψέλης μετά την ανακαίνιση

Κυψέλες δημιουργίας επιδιώκεται να αποτελέσουν 25 σχολικά κτίρια, όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης, σε όλα τα διαμερίσματα του Δήμου Αθηναίων, στο πλαίσιο του προγράμματος «Ανοιχτά Σχολεία».

Οι συγκεκριμένες σχολικές μονάδες θα μένουν ανοιχτές και μετά το τελευταίο κουδούνι, έως τις 21.30 τις καθημερινές και μεταξύ 10.00-20.00 τα Σαββατοκύριακα, παρουσία φύλακα, φιλοξενώντας πολυποίκιλες δράσεις, για παιδιά και ενήλικες, με στόχο το ζωντάνεμα της γειτονιάς με συμμετοχικές διαδικασίες.

Το 29ο Δημοτικό Σχολείο Κυψέλης πριν την ανακαίνιση Το 29ο Δημοτικό Σχολείο Κυψέλης πριν την ανακαίνιση |

Η νέα σχολική χρονιά ξεκινά με 41 δράσεις από προτάσεις που έχουν υποβληθεί από 27 φορείς – ανάμεσά τους Σύλλογοι Γονέων και Διδασκόντων, ΜΚΟ, παιδικές οργανώσεις κ.ά.

Το 13ο Δημοτικό Σχολείο Το 13ο Δημοτικό Σχολείο Μετς πριν και μετά την ανακαίνιση |

Οι ενδιαφερόμενοι θα έχουν δυνατότητα εγγραφής από 17 Οκτωβρίου. Σχεδόν ταυτόχρονα θα ξεκινήσουν και οι δράσεις, οι οποίες, ενδεικτικά, αφορούν:

● Ενημερωτικά–επιμορφωτικά–εκπαιδευτικά προγράμματα για παιδιά, εκπαιδευτικούς, γονείς, πολίτες.

● Δράσεις ψυχαγωγίας: θεατρικές παραστάσεις, δράσεις παιχνιδιού.

● Αθλητικές δραστηριότητες.

● Εκθέσεις (π.χ. εκθεμάτων μουσείων).

● Φεστιβάλ (π.χ. επιστημών, μουσικής).

Σχολικές μονάδες που συμμετέχουν
Οι δράσεις έχουν αξιολογηθεί και επιλεγεί από ειδική ομάδα εργασίας (πανεπιστημιακών, σχολικών συμβούλων, διευθυντών πρωτοβάθμιας, δευτεροβάθμιας και περιβαλλοντικής εκπαίδευσης), θα υπόκεινται όμως συνεχώς σε επαναξιολόγηση (π.χ. θα αναστέλλονται εάν η συμμετοχή δεν είναι επαρκής), ενώ την τελική έγκριση θα τη δίνει το δημοτικό συμβούλιο.

Το πρόγραμμα θα είναι διαρκώς ανοιχτό σε νέες δράσεις που θα προτείνονται είτε από φορείς, είτε από διευθυντές σχολείων, είτε από γονείς και καθηγητές, καθώς και σε συμμετοχή εθελοντών και ενεργών πολιτών.

«Πρέπει να προετοιμαζόμαστε για την Ελλάδα μετά την κρίση, να καινοτομούμε, να τολμάμε, να σηκώνουμε το κεφάλι πάνω από τη μιζέρια», τόνισε ο δήμαρχος, Γ. Καμίνης, παρουσιάζοντας σε χθεσινή συνέντευξη Τύπου το πρόγραμμα, το οποίο ξεκίνησε πιλοτικά τη λειτουργία του πέρυσι και κρίθηκε επιτυχές.

Τα «Ανοιχτά Σχολεία» είναι άμεσα συνυφασμένα με το πρόγραμμα «Ετσι Μαθαίνω Καλύτερα». Υλοποιείται σε 12 σχολικά κτίρια από τον Δήμο Αθηναίων, σε συνεργασία με το Εργαστήριο Μεταβαλλόμενων Ευφυών Περιβαλλόντων του Πολυτεχνείου Κρήτης, και συνδυάζει τις εργασίες επισκευής με τον συμμετοχικό, παιδαγωγικό ανασχεδιασμό του σχολικού χώρου.

Η αρμόδια αντιδήμαρχος για το Παιδί, Μαρία Ηλιοπούλου, περιέγραψε ότι από την προηγούμενη σχολική χρονιά μια διεπιστημονική ομάδα αποτελούμενη από αρχιτέκτονες, ψυχολόγους και παιδαγωγούς προσέγγισε τις σχολικές κοινότητες όλων των βαθμίδων, και στα επτά δημοτικά διαμερίσματα, με στόχο να αφουγκραστεί τις ανάγκες μαθητών, εκπαιδευτικών και γονέων και να ανασχεδιάσει τους χώρους προς όφελος της καθημερινής εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Καθώς οι ιδιωτικές χορηγίες δεν λείπουν από τις πρωτοβουλίες του δήμου, αποκλειστικός δωρητής των προγραμμάτων είναι το Ιδρυμα «Σταύρος Νιάρχος».

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας