Ευρωπαϊκή προσέγγιση

Οι Κορεάτες συνεχίζουν να εντυπωσιάζουν με τη γεωμετρική πρόοδο που έχουν στην αυτοκινητοβιομηχανία. Ανεβάζουν ποιότητα, κατεβάζουν κυβισμό και παρουσιάζουν ένα ενδιαφέρον μοντέλο.

Αλλες εποχές, όχι πολύ μακρινές, τέτοιες επιλογές θα ήταν πέραν λογικής. Αλλοι καιροί, άλλα ήθη και άλλοι κυβισμοί.

Μόλις 998 κ.εκ. είναι αρκετά να κινήσουν εξαιρετικά ένα αυτοκίνητο 4,3 μ. και βάρους 1.350 κιλών. Λογικό, αφού η απόδοση από ένα τέτοιο μηχανικό σύνολο φτάνει πλέον τα 120 άλογα.

Και πέρα από τη δύναμη ταιριάζει απόλυτα στην ελληνική πραγματικότητα που αγαπά τους μικρούς κυβισμούς.

Εκτός από τα του κινητήρα, το Hyundai i30 εξελίσσει τη σχεδιαστική φιλοσοφία της Hyundai με μια διαχρονική και γλυπτική σχεδίαση, που συνδυάζει ακριβείς, χυτές γραμμές και εκλεπτυσμένες πλούσιες επιφάνειες.

Ο συνδυασμός της λειτουργικότητας, όπως μεγάλοι χώροι, καλή ορατότητα και άνεση, συμπληρώνεται από μια ευχάριστη και με αυτοπεποίθηση σχεδιαστική έκφραση.

Η Hyundai Motor εισάγει ένα νέο στοιχείο σχεδιασμού στο εμπρός μέρος: την Cascading Grille, η οποία αποτελεί τη νέα ταυτότητα για τα μελλοντικά μοντέλα της οικογένειας Hyundai.

Ωστόσο, το νέο μοντέλο δεν αποστασιοποιείται ριζικά από τον σχεδιασμό της προηγούμενης γενιάς. Βέβαια διαφοροποιείται με επιτυχία, χάρη στη νέα μάσκα, τους καινούργιους προβολείς και τους διαφορετικούς προφυλακτήρες, με αποτέλεσμα να δείχνει σαφώς πιο σύγχρονο και ελκυστικό.Παράλληλα το νέο i30 είναι ελαφρώς μεγαλύτερο φτάνοντας τα 4,34 μέτρα (+4 εκατοστά), ενώ ταυτόχρονα είναι λίγο πιο πλατύ (1,795 μέτρα) και ελαφρώς πιο χαμηλό (κατά 15 χιλιοστά, στα 1.455).

Εντυπωσιακό είναι το εσωτερικό, όπου δεσπόζει η οθόνη αφής των 5 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό, ενώ πλαισιώνεται από τους βασικούς διακόπτες.

Οι χώροι είναι άνετοι και το πορτμπαγκάζ κυμαίνεται από 395 έως 1.301 λίτρα, ενώ υπάρχει τόσο πλήρης δυνατότητα διασύνδεσης smartphones με Android Auto και Apple CarPlay, καθώς και ολοκληρωμένη λίστα με συστήματα υποβοήθησης του οδηγού και ασφάλειας.

Η αθόρυβη δουλειά των ανθρώπων της Hyundai τόσο στο πλαίσιο και στις αναρτήσεις, που για την περίσταση διαθέτουν διαφορετικό βαθμό απόσβεσης απ' ό,τι στο παρελθόν, όσο και στο «αναθεωρημένο» και πιο άμεσο κατά 10% σύστημα διεύθυνσης, αποδίδουν τους αναμενόμενους καρπούς. Το νέο i30 καταφέρνει στην πράξη να ξεδιπλώσει έναν ομοιογενή και απόλυτα φιλικό για τον μέσο οδηγό χαρακτήρα, ποντάροντας πολλά στη λέξη «πολιτισμός».

Παραδοσιακά το i30 ήταν ένα αυτοκίνητο προσανατολισμένο στον οικογενειακό χαρακτήρα.

H νέα γενιά ασπάζεται αυτή τη λογική αλλά με έναν πιο ραφιναρισμένο τρόπο που διαμορφώνει η λίγο πιο σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης, που είναι τόσο μαλακή όσο χρειάζεται για να στρογγυλεύει αποτελεσματικά τις κακουχίες του οδοστρώματος.

Επίσης, το ηλεκτρομηχανικό τιμόνι είναι πιο άμεσο και με καλύτερη πληροφόρηση, ενώ μαζί με τον ελαφρώς χαλαρό, αλλά σαφή 6άρη επιλογέα ολοκληρώνεται η εικόνα ενός αυτοκινήτου που εξασφαλίζει άνετες μετακινήσεις για μια φαμίλια.

Στις πιο κλειστές στροφές τα καλά νέα είναι πως το i30 δεν γέρνει όσο ο προκάτοχός του και είναι πιο ευχάριστο οδηγικά, ενώ καλή είναι και η ποιότητα κύλισης στον ανοιχτό δρόμο, με τα ντεσιμπέλ να βρίσκονται σε λογικά, καλά επίπεδα.

Εξελιγμένος από την ίδια τη Hyundai με συνεργασίες ανάμεσα στα τεχνικά κέντρα Κορέας και Ευρώπης, ο 1.000άρης κινητήρας του i30 άφησε πολύ καλές εντυπώσεις - είναι πολύ ήσυχος, παρ' όλο που δεν αποφεύγει να φιμώσει πλήρως το τρικύλινδρο ηχητικό ίχνος του. Μόνο στο γερό μαρσάρισμα ακούγεται το γουργουρητό του τρικύλινδρου μπλοκ, χωρίς να ενοχλήσει ή να φέρνει δονήσεις μέσα.

Από όλα αυτά ο οδηγός εισπράττει ότι οδηγεί έναν κινητήρα με πολύ μεστή απόδοση τόσο στις μεσαίες όσο και στις υψηλές στροφές, στοιχείο όχι απόλυτα συνηθισμένο για μικρό και τουρμπάτο σύνολο.

Στις κρίσιμες, χαμηλές στροφές τού λείπει λίγο νεύρο, περισσότερο σαν αίσθηση, διότι οι επιδόσεις είναι καλές.

Οπως ισχύει για κάθε Hyundai, ένα από τα βασικότερα κίνητρα για την αγορά του δεν είναι άλλο από την αξιοπιστία και το καλό value for money. Η τιμή είναι απόλυτα λογική και συνδυάζεται με πλούσιο εξοπλισμό.

Συμπερασματικά, το i30 είναι μια επιλογή που απευθύνεται σε έναν οικογενειάρχη που αναζητά άνετες, ξεκούραστες και ασφαλείς μετακινήσεις.

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας

Μέλος της
ΕΝΕΔ