Εξετάζεται μείωση στο εισιτήριο λεωφορείων

ilektroniko_eisitirio.jpg

Εκδοτήρια ηλεκτρονικών εισιτηρίων Η προώθηση του ηλεκτρονικού κομίστρου επιτρέπει να ισχύσει πιο ευέλικτη πολιτική ανάλογα με το μέσο μαζικής μεταφοράς, αφού το σύστημα μπορεί να αναγνωρίζει τους διαφορετικούς τύπους εισιτηρίων | EUROKINISSI / ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ

Σε επανεξέταση της τιμολογιακής πολιτικής στα εισιτήρια των αστικών συγκοινωνιών προχωρά η κυβέρνηση μέσω του υπουργείου Μεταφορών. Υπό μελέτη βρίσκεται και η μείωση της τιμής τουλάχιστον για τα λεωφορεία και οι σχετικές αποφάσεις αναμένεται να ληφθούν το φθινόπωρο.

Το ενιαίο εισιτήριο είχε θεσπιστεί τον Σεπτέμβριο του 2014, γιατί δεν υπήρχε δυνατότητα ελέγχου. Ως τότε η τιμή για λεωφορεία και τρόλεϊ ήταν 1,20 ευρώ, ενώ για μετρό και Ηλεκτρικό 1,40 ευρώ.

Είχε επίσης θεσπιστεί ενιαία τιμή για τις μηνιαίες κάρτες στα 30 ευρώ, έναντι 45 ευρώ που ίσχυε ώς τότε για όλα τα μέσα.

Η προώθηση του ηλεκτρονικού κομίστρου επιτρέπει να ισχύσει πιο ευέλικτη πολιτική, αφού το σύστημα μπορεί να αναγνωρίζει τους διαφορετικούς τύπους εισιτηρίων. Το επικρατέστερο σενάριο προβλέπει να διατηρηθεί η σημερινή τιμή για μετρό και Ηλεκτρικό.

Ερωτήματα υπάρχουν για το τραμ, ενώ είναι δεδομένο ότι θα υπάρχει μείωση για λεωφορεία και τρόλεϊ, όπου το εισιτήριο μπορεί να διαμορφωθεί στο ένα ευρώ, αλλά δεν θα είναι αποδεκτό από το σύστημα του μετρό και του Ηλεκτρικού.

Αρμόδια πηγή που ρωτήθηκε από την «Εφ.Συν.» δεν απάντησε αν στα σενάρια που εξετάζονται περιλαμβάνεται και η δωρεάν μετακίνηση με τις αστικές συγκοινωνίες, μέτρο που εφαρμόζεται σε 2-3 ευρωπαϊκές χώρες.

Οι συγκοινωνιολόγοι πάντως υποστηρίζουν ότι η κατάργηση του εισιτηρίου δεν μείωσε τη χρήση Ι.Χ. στις καθημερινές μετακινήσεις.

«Δίνουμε έμφαση στον επανασχεδιασμό των λεωφορειακών γραμμών», δήλωσε χθες στην εκπομπή «Αλλη Διάσταση» της ΕΡΤ ο αρμόδιος υπουργός Χρήστος Σπίρτζης και κάλεσε τους πολίτες να επικυρώνουν τα εισιτήρια όταν μπαίνουν σε λεωφορεία, τρόλεϊ και τραμ, γιατί αυτό βοηθά τους ειδικούς να σταθμίσουν τις ανάγκες του επιβατικού κοινού και να ενισχύσουν γραμμές με υψηλή ζήτηση.

Οι αλλαγές, όπως είπε, θα περιλαμβάνουν και τις γραμμές του ΚΤΕΛ Αττικής, για τις οποίες ανέφερε μόνο ότι δεν θα μπαίνουν στο κέντρο της πόλης, αλλά θα φτάνουν σε συγκεκριμένους σταθμούς του μετρό, από όπου οι επιβάτες θα συνεχίζουν με το ίδιο εισιτήριο.

Ο Χρήστος Σπίρτζης τόνισε ότι τα έσοδα από το ηλεκτρονικό κόμιστρο έχουν αυξηθεί κατά 23%, προσθέτοντας ότι, αν συνεχιστεί η ίδια εικόνα, στο τέλος του χρόνου στα ταμεία του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών (ΟΑΣΑ) θα μπουν 60 εκατ. ευρώ περισσότερα σε σχέση με το 2017 και διαβεβαίωσε ότι το ποσό αυτό θα διατεθεί για την αγορά νέων λεωφορείων.

Επισήμανε ότι η αύξηση αυτή είναι στην ουσία πολύ μεγαλύτερη γιατί η κυβέρνηση εφάρμοσε για πρώτη φορά τη δωρεάν μετακίνηση των ανέργων, για τους οποίους έχουν εκδοθεί ώς τώρα 170.000 κάρτες.

Ο υπουργός Μεταφορών αναφέρθηκε για άλλη μια φορά στα διάφορα κυκλώματα που λυμαίνονταν τις συγκοινωνίες (πλαστά εισιτήρια, παιχνίδια με τα ανταλλακτικά κ.λπ.), σημειώνοντας ότι «είναι αυτά που εμπόδιζαν τόσα χρόνια την εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου».

Ενημέρωσε επίσης ότι σύντομα θα αυξηθούν τα μηχανήματα αυτόματης πώλησης στους σταθμούς, που καθυστέρησαν για λόγους γραφειοκρατικούς.

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας