Εβδομήντα χρόνια Ferrari

Στις 12 Μαρτίου 1947 ο Εντσο Φεράρι έβαζε μπρος το 125 S, το πρώτο αυτοκίνητο που φέρει το όνομά του. Με τις δοκιμές αυτές στον δρόμο, στα περίχωρα του Μαρανέλο, αρχίζει η ιστορία της σύγχρονης Ferrari. Αυτής που τότε ήταν μόλις ένα μικρό εργοστάσιο το οποίο ξεκίνησε από ένα όνειρο, την κατασκευή μοναδικών αγωνιστικών αυτοκινήτων μέσα μια χώρα που ξαναγεννιόταν από τις στάχτες της την επομένη του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου.

Με την πάροδο του χρόνου το σήμα της, το μαύρο ανορθωμένο άλογο, έγινε το έμβλημα της Ferrari και του Made in Italy. Βεβαίως ο ίδιος ο Εντσο ήδη είχε κάνει πολλά αλλού…

Από το 1929, όταν το διάσημο ανορθωμένο άλογο διακρίνεται πάνω στην ιταλική σημαία και εμφανίζεται για πρώτη φορά στα αγωνιστικά αυτοκίνητα Alfa Romeo, των οποίων ένας από τους πιλότους είναι κάποιος Εντσο Φεράρι…

Ακολούθησαν πολλά επιτυχημένα μοντέλα σπορ αυτοκινήτων, όπως τα 250 GTO (1962-1964), 308 GTB/GTS (1975-1985), μία κορυφαία εκδοχή του 308 γνωστή ως 288 GTO (1984-1985), F40 (1987-1992), F50 (1995-1997), Enzo Ferrari (2002-2004), FXX (2005-2007) κ.ά.

Ferrari είναι επίσης το ακριβότερο αυτοκίνητο στον κόσμο, το αγωνιστικό 250 GTO του 1962, με το τελευταίο να έχει πωληθεί προ τριετίας σε δημοπρασία αντί 35.000.000 ευρώ, ενώ το επόμενο εξάμηνο πιθανολογείται ότι θα δημοπρατηθεί ακόμη ένα, με τιμή που υπολογίζεται ότι θα ξεπεράσει τα 50.000.000 ευρώ!

Υστερα από μία σχετικά μακρά περίοδο οικονομικών δυσκολιών, ο Εντσο Φεράρι πούλησε το τμήμα αυτοκινήτων δρόμου της εταιρείας στη Fiat (1969), ώστε να μπορέσει να εξασφαλίσει συνεχή οικονομική υποστήριξη για το άμεσο μέλλον και τους αγώνες.

Παράλληλα, η Fiat εξασφάλισε οικονομική χορηγία στην αγωνιστική ομάδα, από την οποία αντλεί ακόμη σημαντική τεχνογνωσία.

Κατά τη διάρκεια της ιστορίας της η εταιρεία έγινε γνωστή για τη συνεχόμενη συμμετοχή της στους αγώνες αυτοκινήτου και ειδικά στη Formula 1, όπου γνώρισε μεγάλες επιτυχίες, ειδικά στις δεκαετίες 1950, 1960 και 1970, στα τέλη της δεκαετίας του 1990 και το διάστημα 1999-2004.

Η ομάδα κατέκτησε αρκετές φορές το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών και αρκετοί οδηγοί της το Πρωτάθλημα Οδηγών. Πρωταγωνιστής βεβαίως ο Σουμάχερ.

Τα τελευταία της επιτεύγματα ήταν το 2007, οπότε ο Κίμι Ράικονεν κατέκτησε το Πρωτάθλημα Οδηγών και η εταιρεία το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών.

Για τους φίλους της Ferrari -και όχι μόνον- το Ελληνικό Μουσείο Αυτοκινήτου γιορτάζει ήδη από την 1η Οκτωβρίου (η θεματική έκθεση θα διαρκέσει μέχρι το τέλος του χρόνου) την επέτειο της μάρκας που έχει δημιουργήσει διαχρονικά πιστούς οπαδούς σε ολόκληρη την υφήλιο, χάρη στις διακρίσεις της στους αγώνες αυτοκινήτου και στα πολύ ιδιαίτερα αυτοκίνητά της.

Στην έκθεση των 70 ετών της Ferrari θα εκτίθενται δώδεκα Ferrari, ανάμεσά τους και ένα αντίγραφο της 250 GTO σε κλίμακα 1:1, κατασκευασμένο από πολλά γνήσια ανταλλακτικά στη Μεγάλη Βρετανία.

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας

Μέλος της
ΕΝΕΔ