Έρχονται αλλαγές στις διαδικτυακές διαφημίσεις

google-chrome-ads.jpg

Google Chrome AP Photo/Mark Lennihan, File

Η εταιρεία Google ανακοίνωσε ότι ο browser (φυλλομετρητής) Google Chrome θα αρχίσει να μπλοκάρει από την επόμενη χρονιά σειρά «ενοχλητικών διαφημίσεων», όπως αυτές που πετάγονται ξαφνικά όταν κάποιος μπαίνει σε μια ιστοσελίδα (pop-up). Σύμφωνα με την εταιρεία, η κακή χρήση των διαδικτυακών διαφημίσεων, προκαλεί ζημιά στις ιστοσελίδες που βασίζονται στη διαφήμιση για να έχουν έσοδα.

Η Google έλαβε την απόφαση καθώς εκατοντάδες εκατομμύρια χρήστες του διαδικτύου έχουν ήδη εγκαταστήσει στους υπολογιστές και τα κινητά τους τηλέφωνα προγράμματα που μπλοκάρουν τις διαφημίσεις, που τους εμποδίζουν να διαβάσουν τις ιστοσελίδες που τους ενδιαφέρουν.

Ωστόσο, τα προγράμματα αυτά είναι απειλή για τις ιστοσελίδες, πολλές από τις οποίες βασίζονται στα έσοδα από τις διαφημίσεις για να επιβιώσουν.

Η Google αναφέρει ότι αν οι διαφημίσεις δεν πληρούν τις προδιαγραφές της βιομηχανίας και οι ιστοσελίδες δεν περιορίσουν τις διαφημίσεις που ενοχλούν του καταναλωτές, όπως οι Pop-up διαφημίσεις, οι πολύ μεγάλες, που πρέπει για πολλή ώρα να κινείς τον κέρσορα πάνω κάτω για να πας στο δημοσίευμα ή αυτές σε μορφή βίντεο με τον ήχο αυτόματα ανοιχτό, αυτές θα κόβονται βάσει προδιαγραφών.

Επίσης μελετάται τρόπος για να σταματήσουν και οι διαφημίσεις που εμφανίζονται στο YouTube και περιέχουν υλικό που προκαλεί βίαιη συμπεριφορά, διακρίσεις και ρατσισμό.

Οι διαφημίσεις θα κόβονται τόσο σε κινητά τηλέφωνα όσο και στους υπολογιστές, ανεξάρτητα αν είναι ακόμη και διαφημίσεις που η ίδια η Google πουλά στις ιστοσελίδες.

Πρόγραμμα πληρωμών

Η εταιρεία ανακοίνωσε επίσης ότι στο πλαίσιο της προσπάθειας απαλλαγής από τις ενοχλητικές διαφημίσεις, μελετά ένα πρόγραμμα το οποίο θα είναι αμοιβαία επωφελές τόσο για τους χρήστες του διαδικτύου, όσο για τις ιστοσελίδες -και φυσικά για την ίδια.

Προτίθεται να κάνει μια έρευνα μεταξύ των χρηστών του διαδικτύου, στην οποία θα τους ρωτά αν είναι διατεθειμένοι να πληρώνουν ένα μικρό ποσό στις ιστοσελίδες που τους ενδιαφέρουν, με αντάλλαγμα να μην βλέπουν διαφημίσεις.

Αν το μέτρο περάσει, τότε οι ιστοσελίδες θα απαλλαγούν από τα προγράμματα που μπλοκάρουν τις διαφημίσεις, οι καταναλωτές θα μπορούν να διαβάζουν και να βλέπουν ό,τι τους ενδιαφέρει χωρίς ενόχληση και το 10% των πληρωμών αυτών θα πηγαίνει στο ταμείο της Google.

Άλλωστε, πλέον ιστοσελίδες χρησιμοποιούν αντίμετρα όταν οι αναγνώστες τους χρησιμοποιούν προγράμματα κατά των διαφημίσεων.

Για παράδειγμα το Forbes.com δεν επιτρέπει την ανάγνωση των άρθρων του ανα προηγουμένως ο χρήστης δεν απενεργοποιήσει το πρόγραμμα που μπλοκάρει τις διαφημίσεις, ή αν δεν συνδεθεί μέσω Facebook ή των λογιαριασμών της Google, ώστε να μπορεί να τον εντοπίσει.

Το Facebook επίσης προσπαθεί να δημιουργήσει μέσω του δικτύου του συνδέσμους που δεν θα λειτουργούν όπως τα μηνύματα spam. Αντικειμενικός σκοπός, να εμποδίσει αναρτήσεις, διαφημίσεις και «ειδήσεις» που οδηγούν σε ιστοσελίδες-σκουπίδια με «ελάχιστα ουσιαστικό περιεχόμενο» ή που περιέχουν «καταστροφολογικές, σοκαριστικές ή κακόβουλες διαφημίσεις».

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας