Επιτροπή για τα επαγγελματικά δικαιώματα αποφοίτων ΑΕΙ και ΤΕΙ

gavroglou.jpg

Κώστας Γαβρόγλου EUROKINISSI/ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ

Το ζήτημα των απροσδιόριστων επαγγελματικών δικαιωμάτων των αποφοίτων των ΑΕΙ και ΤΕΙ της χώρας, που σέρνεται εδώ και δεκαετίες, επιχειρεί να τακτοποιήσει το υπουργείο Παιδείας, με την πρόσφατη απόφαση του αρμόδιου υπουργού Κώστα Γαβρόγλου, η οποία ορίζει Επιστημονική Επιτροπή που αντικείμενο έχει την καταγραφή και επεξεργασία των προτάσεων των τμημάτων των ανώτατων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων σχετικά με την επαγγελματική κατοχύρωση των αποφοίτων τους.

Ο υπουργός Παιδείας στο τελευταίο συνέδριο της ΟΣΕΠ-ΤΕΙ (Ομοσπονδία Συλλόγων Εκπαιδευτικού Προσωπικού ΤΕΙ) έκανε λόγο για 195 τμήματα, σε σύνολο περίπου 400, οι απόφοιτοι των οποίων δεν έχουν κατοχυρωμένα επαγγελματικά δικαιώματα.

Μιλάμε δηλαδή για χιλιάδες αποφοίτους πανεπιστημίων και ΤΕΙ, οι οποίοι βιώνουν επαγγελματική ανασφάλεια, καθώς τα πτυχία που απέκτησαν με κόπο δεν έχουν κανένα ουσιαστικό αντίκρισμα μιας και δεν ορίζονται επισήμως τα προσόντα και τα επαγγελματικά δικαιώματά τους.

Το σοβαρότατο αυτό και εξαιρετικά πολύπλοκο ζήτημα δεν είναι καινούργιο αλλά μετράει ήδη αρκετές δεκαετίες και αφορά κυρίως τμήματα των ΤΕΙ.

Η Πολιτεία φέρει μεγάλο μερίδιο ευθύνης καθώς διαχρονικά καθυστερεί χαρακτηριστικά στη ρύθμιση των επαγγελματικών δικαιωμάτων υποχωρώντας στις πιέσεις των εκάστοτε επαγγελματικών ομάδων, οι οποίες νιώθουν ότι θίγονται τα συμφέροντά τους.

Κατά καιρούς εκδίδονται Προεδρικά Διατάγματα που δίνουν μεν επαγγελματικές διεξόδους για τους αποφοίτους ορισμένων τμημάτων, αλλά φυσικά δεν αποτελούν τίποτα παραπάνω από απλά «μπαλώματα» σε ένα συνολικότερο πρόβλημα.

Ενα τέτοιο παράδειγμα είναι τα τρία πρόσφατα Προεδρικά Διατάγματα, σύμφωνα με τα οποία οι απόφοιτοι πέντε τμημάτων ΑΕΙ και ΤΕΙ εντάσσονται στους κλάδους εκπαιδευτικού προσωπικού της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Ο Αγγελος Κωσταράς δεν είναι από τους «τυχερούς». Απόφοιτος του τμήματος Τεχνών Ηχου & Εικόνας του Ιονίου Πανεπιστημίου, αντιμετώπισε σοβαρότατο πρόβλημα στο να βρει δουλειά.

Εργάστηκε για πέντε μήνες στο Πρωτοδικείο με το πρόγραμμα του ΟΑΕΔ για ανέργους και για ένα διάστημα σαν εκπαιδευτής σε δημόσιο ΙΕΚ, διανύοντας μεγάλο διάστημα ανεργίας πριν γίνει υποψήφιος διδάκτορας στο τμήμα Ιστορίας του Ιονίου Πανεπιστημίου.

«Το παλεύαμε και σαν φοιτητές αλλά ακόμη δεν έχει βρεθεί λύση. Πρέπει να λυθεί άμεσα το θέμα. Δεν μπορεί να φτάσουμε πενήντα ετών για να αποκτήσουμε επαγγελματικά δικαιώματα! Το χειρότερο είναι ότι για κάποια τμήματα εκδίδονται Π.Δ. και τα υπόλοιπα περιμένουν τις επιτροπές, πράγμα το οποίο φανερώνει ότι υπάρχουν δύο μέτρα και δύο σταθμά», μας λέει.

Εμπόδια στη διευθέτηση του ζητήματος βάζουν και οι διάφορες επαγγελματικές ομάδες. Ο Κώστας Γαβρόγλου, στο συνέδριο της ΟΣΕΠ-ΤΕΙ, περιέγραψε τις αντιδράσεις στην αναγνώριση των επαγγελματικών δικαιωμάτων, απευθύνοντας παράλληλα έκκληση προς τα Πανεπιστήμια και ΤΕΙ της χώρας να βάλουν «πλάτη» στο θέμα των Επιμελητηρίων που συχνά μπλοκάρουν έτοιμες ρυθμίσεις για τα επαγγελματικά δικαιώματα.

«Είναι ένα θέμα κοινωνικής συναίνεσης και δεν μπορεί να συνεχιστεί έτσι», τόνισε ο υπουργός Παιδείας.

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας