Εκπαίδευση: νέος νόμος για τα στελέχη και συνένωση ειδικοτήτων

Υπάρχει έτοιμο Σχέδιο για το καθηκοντολόγιο και τη διαδικασία των νέων κρίσεων των Σχολικών Συμβούλων, το οποίο θα τεθεί στο αμέσως επόμενο διάστημα σε διαβούλευση, δήλωσε πριν από λίγες μέρες ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου στην Κρήτη. Και συνεχίζοντας, επισήμανε ότι οι νυν Σχολικοί Σύμβουλοι θα ολοκληρώσουν τη θητεία στο τέλος της τρέχουσας σχολικής χρονιάς, ενώ από τη νέα σχολική χρονιά 2018-19 θα αναλάβουν οι Σχολικοί Σύμβουλοι που θα προκύψουν από τις νέες κρίσεις.

Σύμφωνα με το τριετές σχέδιο για την Εκπαίδευση «Πλαίσιο κατευθύνσεων και προτάσεις» (2017-2019), το φθινόπωρο–χειμώνα του τρέχοντος έτους θα κατατεθεί σχέδιο νόμου, το οποίο θα ορίζει την αυτοαξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου των σχολείων και την αξιολόγηση των στελεχών της Εκπαίδευσης, νέα κριτήρια επιλογής προσωπικού και υπεύθυνων δομών και νέα κατανομή τους ανά Διεύθυνση Εκπαίδευσης.

Ο νέος νόμος θα αφορά:

1. Διευθυντές Εκπαίδευσης

2. Περιφερειακούς διευθυντές Εκπαίδευσης

3. Διευθυντές εκπαιδευτικών θεμάτων στις Διευθύνσεις

4. Σχολικούς συμβούλους

5. Προϊσταμένους πολιτιστικών και περιβαλλοντικών προγραμμάτων και προγραμμάτων Εκπαίδευσης για την υγεία, την εκπαίδευση και την επαγγελματική σταδιοδρομία

6. Επικεφαλής των σημείων επαφής για νέους σπουδαστές

7. Διευθυντές Κέντρων Διαφορικής Διάγνωσης, Αξιολόγησης και Υποστήριξης

8. Προϊσταμένους Κέντρων Προσανατολισμού και Καθοδήγησης

9. Επικεφαλής των Κέντρων Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών

10. Προϊσταμένους Κέντρων Εργαστηρίων Φυσικών Επιστημών

11. Διευθυντές / αναπληρωτές διευθυντές Περιφερειακών Κέντρων Κατάρτισης

Η έναρξη της αυτοαξιολόγησης της εκπαιδευτικής μονάδας θα πραγματοποιηθεί το σχολικό έτος 2017-2018 ενώ η ολοκλήρωση της επιλογής όλων των διευθυντών και των στελεχών εκπαίδευσης μέχρι τον Αύγουστο του 2018.

Συνένωση ειδικοτήτων για «εξορθολογισμό της διαχείρισης του διδακτικού προσωπικού»

Επίσης σύμφωνα με το τριετές σχέδιο για την Εκπαίδευση «Πλαίσιο κατευθύνσεων και προτάσεις» (2017-2019):

• Προβλέπεται «εξορθολογισμός της διαχείρισης του διδακτικού προσωπικού» μέσω της συνένωσης των ειδικοτήτων/τομέων των εκπαιδευτικών, η οποία ορίζεται ότι θα γίνει τον Νοέμβριο του 2017.

• Είναι φανερό ότι οι δεύτερες και τρίτες αναθέσεις μαθημάτων, που θα γίνουν «νόμιμες» με τη συνένωση ειδικοτήτων και τομέων, έχουν στόχο τις περικοπές σε νέες προσλήψεις.

• Στόχος επίσης είναι «η διευκόλυνση της υλοποίησης των διαδικασιών αξιολόγησης στη σχολική μονάδα, αφού οι εκπαιδευτικοί αυτοί δεν θα μετακινούνται σε πολλά σχολεία για την κάλυψη του διδακτικού ωραρίου».

• Θα αποκτούν έτσι την «αίσθηση του "συνανήκειν", γεγονός που αποτελεί προϋπόθεση για την ενεργό συμμετοχή τους στον σχεδιασμό και στην αξιολόγηση της εκπαιδευτικής εργασίας».

Υπουργείο Παιδείας: Τριετές Σχέδιο για την Εκπαίδευση 2017-2019 Χρονοδιάγραμμα

Σχέδιο νόμου: Νέες αρμοδιότητες, αυτοαξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου των σχολείων και αξιολόγησης στελεχών της εκπαίδευσης, νέα κριτήρια επιλογής προσωπικού και υπεύθυνων δομών και νέα ορθολογική κατανομή τους ανά Διεύθυνση Εκπαίδευσης. Αύξηση παιδαγωγικής και διοικητικής αυτονομίας των σχολείων και διαδικασιών βελτίωσης των μαθησιακών αποτελεσμάτων μέσω αυτοαξιολόγησης.

Ο νέος νόμος αφορά:

1. Διευθυντές και υποδιευθυντές σχολείων

2. Διευθυντές Εκπαίδευσης

3. Περιφερειακούς διευθυντές εκπαίδευσης

4. Διευθυντές εκπαιδευτικών θεμάτων στις Διευθύνσεις

5. Σχολικούς Συμβούλους

6. Προϊστάμενους Πολιτιστικών και Περιβαλλοντικών προγραμμάτων και προγραμμάτων Εκπαίδευσης για την Υγεία, την Εκπαίδευση, και την Επαγγελματική Σταδιοδρομία.

7. Επικεφαλής των σημείων επαφής για νέους σπουδαστές

8. Διευθυντές Κέντρων Διαφορικής Διάγνωσης, Αξιολόγησης και Υποστήριξης

9. Προϊστάμενους Κέντρων Προσανατολισμού και Καθοδήγησης

10. Επικεφαλής των Κέντρων Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών

11. Προϊστάμενους Κέντρων Εργαστηρίων Φυσικών Επιστημών

12. Διευθυντές / Αναπληρωτές Διευθυντές Περιφερειακών Κέντρων Κατάρτισης
 
Λαμβάνοντας υπόψη τις απαιτήσεις που δημιουργεί ο υφιστάμενος συγκεντρωτικός τρόπος διοίκησης, θα γίνουν αλλαγές προκειμένου να ενισχυθούν οι πρωτοβουλίες που παίρνει η κάθε σχολική μονάδα. Δημιουργία εποικοδομήματος: Κέντρα Εκπαίδευσης Κοινωνικής Υποστήριξης που θα συγκεντρώσουν όλες τις υπηρεσίες υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου (5-12 μέλη του προσωπικού)


Έναρξη της αυτοαξιολόγησης της εκπαιδευτικής μονάδας το σχολικό έτος 2017-2018
 
Ολοκλήρωση της επιλογής όλων των διευθυντών και των στελεχών εκπαίδευσης μέχρι τον Αύγουστο του 2018
 

Εξορθολογισμός της διαχείρισης του διδακτικού προσωπικού
 
1. Βελτίωση του συστήματος πληροφορικής, ώστε να παρέχει αξιόπιστα δεδομένα για τον μαθητικό πληθυσμό και το διδακτικό προσωπικό.
 
2. Η ενοποίηση των συναφών τομέων, έτσι ώστε: 

(α) να είναι πιο πιθανό οι εκπαιδευτικοί να καλύψουν τις ώρες διδασκαλίας τους σε ένα ή δύο σχολεία, αποκτώντας έτσι αίσθηση του «συνανήκειν», γεγονός που αποτελεί προϋπόθεση για την ενεργό συμμετοχή τους στον σχεδιασμό και την αξιολόγηση της εκπαιδευτικής εργασίας

(β) να μην δαπανάται περιττή ενέργεια στην μετακίνηση από το σχολείο στο σχολείο

(γ) να διευκολύνεται η διαχείριση του προσωπικού.
 
3. Χρήση της εμπειρίας των προσπαθειών του περασμένου έτους για εξορθολογισμό της τοποθέτησης των εκπαιδευτικών στα σχολεία, έτσι ώστε οι διαδικασίες μετάθεσης, προαγωγής και πρόσληψης μόνιμων και αναπληρωτών/ωρομισθίων εκπαιδευτικών:

(α) να επιτύχει το στόχο της πλήρωσης όλων των θέσεων του διδακτικού προσωπικού σε όλα τα σχολεία πριν ανοίξουν

(β) να διεξάγονται με αυτόματη, μηχανογραφημένη διαδικασία για να εξασφαλίζεται η αμεροληψία της διαδικασίας.


Βραχυπρόθεσμα: Βελτίωση πληροφορικού συστήματος: Δεκέμβριος 2017
 
 
Βραχυπρόθεσμα: Ενοποίηση τομέων: τέλος Νοεμβρίου 2017
 

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας