Διάδρομος έτοιμος για χρήση

aerodromio_makedonia.jpg

Αεροδρόμιο «Μακεδονία» ΑΠΕ ΜΠΕ/Σωτήρης Μπαρμπαρούσης

Πολλή γκρίνια για το τίποτε... Διαψεύσθηκαν παταγωδώς οι Κασσάνδρες που έφερναν την καταστροφή πριν από λίγο καιρό για τα έργα στο αεροδρόμιο «Μακεδονία», αφού αυτά τελείωσαν δύο μήνες νωρίτερα από το χρονοδιάγραμμα κι από χθες στις 6 το πρωί ο διάδρομος προσ-απογειώσεων 16/34 λειτουργεί και πάλι κανονικά. 

Μάλιστα, μαζί του επαναλειτούργησε και το σύστημα τυφλής προσγείωσης ILS 2 που εγκαταστάθηκε στη Θεσσαλονίκη μετά το δυστύχημα του Γιάκοβλεφ το '97 κι έτσι αντιμετωπίστηκε και το πρόβλημα προσγείωσης των αεροσκαφών με ομίχλη και δύσκολες καιρικές συνθήκες. 

Σύμφωνα με τον υπεύθυνο Επικοινωνίας της Fraport, Γιάννη Παπάζογλου, η έναρξη των προσγειώσεων και απογειώσεων και πάλι στον διάδρομο 16/34 πραγματοποιήθηκε χωρίς κανένα απολύτως πρόβλημα.

Εκκρεμεί πλέον, από πλευράς Δημοσίου, μόνο η επέκταση του διαδρόμου στη θάλασσα, που ωστόσο δεν δημιουργεί κανένα πρόβλημα στις πτήσεις και τα υφιστάμενα δρομολόγια. 

Από την πλευρά της, η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας είχε ενημερώσει έγκαιρα σχετικά τις αεροπορικές εταιρείες που εκτελούν πτήσεις από και προς Θεσσαλονίκη, όποτε, όσες από αυτές είχαν διακόψει ή περιορίσει για λίγο καιρό τις πτήσεις τους, επιστρέφουν στο αεροδρόμιο «Μακεδονία», εν όψει και της θερινής περιόδου, που τα δρομολόγια και οι πτήσεις τσάρτερ θα είναι αυξημένα.

Ηδη οι Easy Jet, German Wings και Wizz Air, που είχαν σταματήσει τις πτήσεις από τον Νοέμβριο, ανακοίνωσαν την επιστροφή τους. Οπως έγινε γνωστό, η Wizz Air ξαναρχίζει πτήσεις από το Σάββατο, ενώ η Easy Jet και η German Wings από τις 25 του μήνα. 

Στο μεταξύ, σύμφωνα πάντα με τον εκπρόσωπο της Fraport, το αεροδρόμιο προετοιμάζεται πυρετωδώς για τη θερινή σεζόν με εργασίες ανακαίνισης του τερματικού σταθμού και έμφαση στις πύλες ελέγχου αποσκευών και επιβατών με τοποθέτηση επιπλέον μηχανημάτων για να επιταχυνθούν οι ρυθμοί διέλευσης του επιβατικού κοινού.

Ταυτόχρονα, προχωρούν τα έργα για την επέκταση του τερματικού σταθμού, που θα θεμελιωθεί αφού γίνει εκκαθάριση του οικοπέδου από άσκαστες βόμβες του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου. 

Tο επενδυτικό πρόγραμμα της γερμανικών συμφερόντων εταιρείας για το αεροδρόμιο «Μακεδονία», όπως η ίδια έχει ανακοινώσει, προβλέπει

  •  Νέο Τερματικό Σταθμό. 
  •  Επέκταση τερματικού σταθμού κατά 30.988 m2 και δημιουργία νέας πρόσβασης. 
  •  Ανακαίνιση του υπάρχοντος τερματικού σταθμού. 
  •  Νέο πυροσβεστικό σταθμό. 
  •  Επέκταση της εγκατάστασης επεξεργασίας λυμάτων ή σύνδεση με το δημοτικό δίκτυο. 
  •  Aναδιοργάνωση του χώρου στάθμευσης των αεροσκαφών. 
  •  Ανακαίνιση του οδοστρώματος στους χώρους προσγείωσης-απογείωσης-στάθμευσης αεροσκαφών. 
  •  Εγκατάσταση συστήματος «HBS inline screening» για τον έλεγχο των αποσκευών. 
  •  47% αύξηση των σταθμών Check-in (από 30 σε 44). 
  •  75% αύξηση των ζωνών παραλαβής αποσκευών (από 4 σε 7). 
  •  50% αύξηση του συνολικού αριθμού πυλών (από 16 σε 24). 
  •  Διπλασιασμό των σημείων ασφαλείας και ελέγχου του αεροδρομίου (από 6 σε 12).

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας