Αύξηση κατά 10% στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια

peiraias-ploio.jpg

Αεροφωτογραφία λιμανιού Πειραιά Προβληματισμένοι από αυτή την αύξηση δεν είναι μόνο οι ταξιδιώτες αλλά και οι ίδιοι οι ακτοπλόοι | EUROKINISSI/ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ ΑΝΤΩΝΗΣ

Πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη πρέπει να βάλουν όσοι ταξιδεύουν στο εξής για τη νησιωτική Ελλάδα, καθώς η αύξηση του ΦΠΑ από το 13% στο 23% αλλάζει και τις τιμές των εισιτηρίων στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες.

Από προχθές ισχύει το νέο καθεστώς, με τον αυξημένο συντελεστή του ΦΠΑ, ενώ στις ίδιες τιμές παραμένουν τα ναύλα για τα αυτοκίνητα και τα φορτηγά, καθώς ο συντελεστής σ’ αυτά ήταν ήδη 23%.

Προβληματισμένοι από αυτή την αύξηση δεν είναι μόνο οι ταξιδιώτες αλλά και οι ίδιοι οι ακτοπλόοι, οι οποίοι καιρό τώρα ζητούσαν να εξαιρεθούν οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες από ενδεχόμενη αύξηση του ΦΠΑ.

Ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) είχε στείλει επιστολή στον τότε υπουργό Οικονομικών Γ. Βαρουφάκη, με την οποία τον ενημέρωνε ότι οι ακτοπλοϊκές εταιρείες αντιμετωπίζουν σοβαρά οικονομικά προβλήματα λόγω συσσωρευμένων ζημιών από το 2009, οι οποίες ξεπερνούν το 1,2 δισ. ευρώ και δεν υπάρχει περίπτωση να μπορέσουν να αντεπεξέλθουν στις στοιχειώδεις υποχρεώσεις τους σε περίπτωση αύξησης φόρων ή επιβολής άλλων υποχρεώσεων.

Η αύξηση των συντελεστών, όπως είχαν επισημάνει τότε θα μετακυλιστεί στους επιβάτες και δεν θα ενισχύσει τα δημόσια έσοδα.

Ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ Μιχάλης Σακέλλης, μιλώντας χθες στην «Εφ.Συν.» ανέφερε ότι οι ακτοπλόοι εξαρχής ήταν αντίθετοι στην αύξηση του ΦΠΑ στα εισιτήρια και η θέση τους ήταν να πάει στο 6,5% όπως και στα ξενοδοχεία.

«Αυτό δεν έγινε, οπότε θα δούμε τις επόμενες ημέρες ποια πολιτική θα ακολουθήσουμε», δήλωσε και πρόσθεσε πως δεν μπορεί να γνωρίζει τι θα πράξει η κάθε εταιρεία αν και μαθαίνει πως κάποιες εταιρείες προχωρούν ήδη σε προσφορές και σε εμπορικές εκπτώσεις.

Στο μεταξύ η κατάσταση στον κλάδο της ακτοπλοΐας μετά τις τελευταίες πολιτικο-οικονομικές εξελίξεις στη χώρα, όπως εξήγησε ο Μ. Σακέλλης, διαμορφώνεται ως εξής: τον Ιούνιο η κίνηση ήταν πολύ καλή και μάλιστα σε λίγο καλύτερα επίπεδα από πέρυσι.

Δεν υπάρχουν ακυρώσεις από ξένους επιβάτες, τέτοιες που να προκαλούν ανησυχία, αντίθετα μεγάλη είναι η μείωση στις κρατήσεις των εισιτηρίων που παρατηρείται από Ελληνες τον Ιούλιο και ειδικά μετά το κλείσιμο των τραπεζών και την επιβολή των capital controls.

Με το άνοιγμα των τραπεζών η κίνηση καλυτέρευσε λίγο, ωστόσο ο Ιούλιος θα κλείσει με μείωση 10% με 20% κάτω σε σχέση με τον Ιούλιο του 2014. Αγνωστο παραμένει πώς θα διαμορφωθεί η κίνηση τον Αύγουστο.