Αυτό το Οσκαρ ποιος θα το πάρει;

oskar.jpg

Την Κυριακή 4 Μαρτίου, ξημερώματα Δευτέρας, θα παρακολουθήσουμε, με τα μάτια κολλημένα στη μικρή οθόνη, την 90ή Τελετή Απονομής των Βραβείων Οσκαρ | Photo by Danny Moloshok/Invision/AP

◢ Η ανατροπή του φαβορί. Από την ανακοίνωση των οσκαρικών υποψηφιοτήτων, η «Μορφή του Νερού» του Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο, με 13 υποψηφιότητες, θεωρήθηκε το φαβορί-σκούπα, η ταινία που θα κερδίσει στις περισσότερες κατηγορίες. Μέχρι τώρα που τα προγνωστικά δίνουν ως Καλύτερη Ταινία στα Οσκαρ του 2018 το «Οι Τρεις Πινακίδες Εξω από το Εμπινγκ, στο Μιζούρι», του Μάρτιν ΜακΝτόνα, αφήνοντας τον Ντελ Τόρο με το Οσκαρ Σκηνοθεσίας.

◢ Τα σίγουρα. Οπως φαίνεται, οι μόνες (σχετικές) βεβαιότητες φέτος είναι τα βραβεία ερμηνειών, στον Γκάρι Ολντμαν για την «Πιο Σκοτεινή Ωρα» (αν δεν το χάσει από τον Τίμοθι Σαλαμέ του «Να με Φωνάζεις με τ’ Ονομά σου», που κερδίζει έδαφος αυτές τις μέρες), στη Φράνσις ΜακΝτόρμαντ και στον Σαμ Ρόκγουελ για τις «Πινακίδες» και την Αλισον Τζάνεϊ για το «Εγώ, η Τόνια». Χωρίς να ξεχνάμε το «Coco» που σχεδόν αναμφισβήτητα θα κερδίσει το Οσκαρ Ταινίας Κινουμένων Σχεδίων και το «Star Wars: Οι Τελευταίοι Τζεντάι» που θα σαρώσει τα τεχνικά βραβεία.

◢ Ευχαριστούμε για τη συμμετοχή. Η «Δουνκέρκη» του Κρίστοφερ Νόλαν κι η «Αόρατη Κλωστή» του Πολ Τόμας Αντερσον: δυο αριστουργηματικές ταινίες, δημιουργών που έχουν χαρακτηριστικά υποτιμηθεί από την Αμερικανική Ακαδημία Κινηματογράφου, και οι οποίες φέτος βρίσκονται υποψήφιες σε σημαντικές κατηγορίες. Και μάλλον με τις υποψηφιότητες θα μείνουν. Ελπίζουμε, τουλάχιστον για το καλό, να κερδίσει το Οσκαρ Φωτογραφίας ο Ρότζερ Ντίκινς με το «Blade Runner 2049», υποψήφιος για 14η φορά, ποτέ κερδισμένος.

◢ Το κέφι χρόνια δεν κοιτά. Οι δύο από τους πιο αξιολάτρευτους και μαζί θαυμαστούς φετινούς υποψήφιους είναι και οι δυο με τη μεγαλύτερη ηλικία στην ιστορία του θεσμού – 89 χρόνων. Η Ανιές Βαρντά, υποψήφια φέτος με το ντοκιμαντέρ «Πρόσωπα & Ιστορίες», και ο Τζέιμς Αϊβορι, φαβορί για το Οσκαρ Διασκευασμένου Σεναρίου με το «Να με Φωνάζεις με τ’ Ονομά σου», μοιάζουν όχι μόνο στο ζενίθ της δημιουργικότητάς τους, αλλά και να διασκεδάζουν εξαιρετικά με την προσοχή που τους δίνεται φέτος.

◢ Οχι άλλες γκάφες. Μετά το ιστορικό περσινό λάθος στην ανακοίνωση του Οσκαρ Καλύτερης Ταινίας, όπου ως νικητής ανακοινώθηκε το «La La Land» και αμέσως μετά… το «Moonlight», η Ακαδημία έχει φροντίσει η φετινή τελετή να λειτουργήσει ρολόι, τουλάχιστον ως προς την ανακοίνωση των νικητών. Η Price Waterhouse Coopers εξακολουθεί να είναι η εταιρεία ορκωτών λογιστών που χειρίζεται την ψηφοφορία και τις ανακοινώσεις, αλλά αλλάζει η ομάδα συνεργατών που θα παρίσταται στην τελετή, οι φάκελοι γίνονται πιο ευανάγνωστοι και… απαγορεύεται η χρήση κινητών τηλεφώνων στα παρασκήνια, για να μην είναι κανείς αφηρημένος!

◢ #MeToo. Το δυναμικό κίνημα υπέρ της ισότιμης αντιμετώπισης των γυναικών στην επαγγελματική αρένα και εναντίον του σεξισμού θα κυριαρχήσει, το δίχως άλλο, σε ολόκληρη την 90ή Οσκαρική Τελετή και στις ομιλίες παρουσιαστών και νικητών. Στο κόκκινο χαλί το χρώμα των φορεμάτων θα είναι το μαύρο και οι γυναικείες –ελπίζουμε και ανδρικές– φωνές, ηχηρές.

◢ Εμβληματικά ρεκόρ. Ο Τζον Γουίλιαμς φτάνει, φέτος, την 51η υποψηφιότητά του (για το «Star Wars: Οι Τελευταίοι Τζεντάι»): ο 86χρονος συνθέτης έχει ήδη κερδίσει πέντε Οσκαρ κι είναι ο μόνος εν ζωή καλλιτέχνης με τόσες υποψηφιότητες, απέναντι στις 59 του Γουόλτ Ντίσνεϊ. Με τη σειρά της, η Μέριλ Στριπ είναι, φέτος, υποψήφια για Οσκαρ για 21η φορά, για το μάλλον παραγνωρισμένο στα βραβεία «The Post» του Στίβεν Σπίλμπεργκ.

◢ Γκάρι Ολντμαν vs Ντάνιελ Ντέι-Λούις. Θα χαιρόμασταν ιδιαίτερα αν ο Γκάρι Ολντμαν κέρδιζε φέτος το Οσκαρ Α’ Ανδρικού. Κατ’ αρχάς, γιατί η ερμηνεία του ως Γουίνστον Τσόρτσιλ είναι συναρπαστική και κατά πολύ ξεπερνά την κίνηση και το μακιγιάζ του. Δεύτερον, για να μπει σε εφαρμογή ό,τι είπε ο επίσης υποψήφιος, επίσης Βρετανός, Ντάνιελ Ντέι-Λούις στην Αθήνα: «Δεν μ’ ενδιαφέρει να κερδίσω. Μου αρκεί να χειροκροτώ τον Γκάρι Ολντμαν καθώς θα κερδίζει εκείνος». Και, τρίτον, για να δούμε την έκφραση στο πρόσωπο της (υποψήφιας Β’ Γυναικείου για την «Αόρατη Κλωστή») Λέσλι Μάνσφιλντ, συντρόφου του Ολντμαν στις παλιότερες εποχές του, τις πιο έξαλλες και βίαιες.

◢ Οι πρωτιές. Μεταξύ των υποψηφίων, ο Γιανς Φορντ (του ντοκιμαντέρ «Strong Island») είναι ο πρώτος transgender σκηνοθέτης που προτείνεται ποτέ για Οσκαρ. Η Ρέιτσελ Μόρισον είναι η πρώτη γυναίκα διευθύντρια Φωτογραφίας που προτείνεται ποτέ για Οσκαρ μεγάλου μήκους ταινίας, για το «Mudbound», του οποίου η σκηνοθέτις, Ντι Ρις, είναι η πρώτη Αφροαμερικανίδα υποψήφια για Οσκαρ Σεναρίου. Ο Τζόρνταν Πιλ του «Get Out!» είναι ο μόλις πέμπτος Αφροαμερικανός υποψήφιος για το Οσκαρ Σκηνοθεσίας. Κι η Γκρέτα Γκέργουιγκ του «Lady Bird» η πρώτη γυναίκα υποψήφια για το Οσκαρ Σκηνοθεσίας, μετά την Κάθριν Μπίγκελοου και το «Zero Dark Thirty» πριν από πέντε χρόνια.

◢ One woman show. Η φετινή υποψήφια Οσκαρ Α’ Γυναικείου Ρόλου και φαβορί στην κατηγορία, Φράνσις ΜακΝτόρμαντ, έχει προκαλέσει σε κάθε της φετινή εμφάνιση –από το κατακόκκινο φόρεμά της στα BAFTA, ενάντια στην οδηγία του #metoo, μέχρι τη σαρωτική ομιλία της στις Χρυσές Σφαίρες– ταραχή και, μαζί, ένα απολαυστικό προφίλ που συνδυάζει τη «μάνα του λόχου» με την πνευματώδη καλλιτέχνιδα. Ανυπομονούμε να την ξανακούσουμες.

  

 

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας